járműértékesítés

USA: erős németek a gyenge piacon

2022.10.14.

Az amerikai autópiacnak nehéz negyedéve volt. Ennek ellenére egyes német márkák jelentősen növelni tudták eladásaikat. Az egyértelmű győztes azonban egy amerikai gyártó lett – írja az automobilwoche.de

 

A VW Atlas gyártása Chattanoogában Fotó: Volkswagen

A folyamatos ellátási lánc problémák, például a számítógépes chipek hiánya továbbra is lassítja az amerikai autópiacot. A nagyobb járművek, például városi terepjárók és pick-up teherautók iránti nagy keresletnek köszönhetően egyes gyártók a harmadik negyedévben is jelentős eladási növekedést könyvelhettek el.

A német ipari óriás, a Volkswagen a szeptember végéig tartó három hónapban 12,0 százalékkal 88 820 új járműre növelte eladásait az előző év azonos időszakához képest. A fő ok egy erős SUV üzlet volt az Atlas, Tiguan és Taos modellekkel, ahogy a VW bejelentette. Az év eleje óta az eladások ennek ellenére 20,1 százalékkal estek vissza.

A Volkswagen sportautó-leányvállalata, a Porsche azt állítja, hogy a harmadik negyedévben 8,5 százalékkal 16 581 autóra növelte eladásait az Egyesült Államokban. A német BMW luxusautó-gyártó is a közelmúltban növelte eladásait a fontos amerikai piacon. Az elmúlt három hónapban a BMW 78 031 új autót szállított oda, ami éves szinten 3,2 százalékkal növelte eladásait. A Mini leányvállalata 11,4 százalékkal 7178 járműre nőtt, ahogy a BMW bejelentette. A pozitív negyedéves fejlemény ellenére a BMW amerikai eladásai összesen 5,3 százalékkal estek vissza év eleje óta.

A GM egyértelmű győztes

Ha nem is minden gyártó mutatta be az elmúlt negyedévre vonatkozó adatait, az amerikai iparágvezető General Motors (GM) már biztos az egyik nagy nyertes. A GM a chipellátás javulásának köszönhetően 24 százalékkal, 555 560 járműre növelte eladásait hazai piacon, így a rivális Toyotát már a második negyedévben is távol tartotta. A Stellantis nemzetközi ipari óriáscégnek is jelentős visszaeséssel kellett megbirkóznia. A Honda eladásai még 36 százalékkal is visszaestek, míg versenytársa, a Nissan 23 százalékkal kevesebbet adott el.

További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!

 

 

Az oldal fő támogatója

 

2025.12.09
A Citroën bemutatta az ELO-t, azt a tanulmányautót, amely új fejezetet nyit a márka történetében. ..
2025.12.09
Globális terjeszkedés új márkával, modellparádéval, hyperversenyautóval. ..
2025.12.09
A forgalom-ellenőrző járőrök 11 perc különbséggel kétszer is bemérték ugyanazt a személygépkocsit....
2025.12.09
Az újenergiás autók (NEV) kínai piaca erős, a verseny egyre kiélezetebb, de aligha jelent veszélyt....
2025.12.09
Milan Nedeljković lesz a BMW AG igazgatótanácsának új elnöke. A müncheni központú vállalatcsoport....
2025.12.09
Egy különleges, négynapos utazás, ahol a luxus, a kaland és a Lamborghini vendégszeretete....
2025.12.09
A karácsonyi lézerfények veszélyeztethetik a légi közlekedést, a nem biztonságos termékek vásárlása....
2025.12.09
A Lexus újraértelmezi az LS betűszót. Jelentése többé nem „Luxury Sedan”, hanem „Luxury Space”,....
2025.12.09
Újranyitja marosvásárhelyi bázisát és márciustól kilenc új célállomásra indít járatot a Wizz Air -....
2025.12.09
Kigyulladt egy kamion az M5-ös autópálya Szeged felé vezető oldalán Hernádnál, ezért a sztráda....