utánpótlás

Utánpótlás - Fiatalként még húzósabb tétel a kötelező

2018.03.30.

A napokban érkeztünk egy fontos dátumhoz, ami mai cikkünk témáját adja. Akiknek kötelező gépjármű-felelősségbiztosítása január 1-jei évfordulós, azoknál a jogszabály szerint legkésőbb a kgfb. -díj esedékességétől számítva 60 napos türelmi idő áll rendelkezésre, hogy biztosítási díjuk beérkezzen a biztosítóhoz. Bízom benne, hogy fiatal olvasóink még időben megnézték biztosítási ajánlatukat, és ha találtak kedvezőbbet, akkor éltek a választás lehetőségével. Mert bizony a leghúzósabb biztosítási tételek minket, fiatalokat érintenek.

images.unsplash.com

Minden évvel közelebb a "király" kategóriához

Valóban csak várakozni, és az időt sürgetni tudjuk, és örülni annak, hogy a környező országokhoz képest nálunk Magyarországon még mindig kedvezőnek mondhatóak a díjtételek. Persze mi fiatal autósok ezt is sokalljuk, de ha valaki került már olyan helyzetbe, amikor károkozással kapcsolatban kellett végig járnia a kárrendezési procedúrát, akkor eszébe juthat, hogy a szolgáltatás minőségének javulása csak abban az esetben lehetséges, ha az adott biztosító társaságnál is megfelelő bevétellel tudnak kalkulálni. Emellett persze a rendszer úgy működik, hogy elismerésben részesüljön a tulajdonos, ha adott időszakban balesetmentesen közeledik. Ez az úgynevezett Bonus Malus rendszer. Nevezhetjük egyfajta jutalmazási formának is, melynek lényege, hogy tudatos vezetésre neveli a sofőröket, és a Bonus Malus besorolásban minden évben egyre kedvezőbb helyre sorolja a balesetmentesen közlekedő autósokat. Itt először mindenki az A00 kategóriába kerül, viszont, ha körültekintően, és balesetmentesen autózunk, akkor akár egy éven belül fentebb léphetünk egy újabb osztályba, aminek "trónján" a B10-es csoport áll. Az ebben a kategóriában biztosított járművezetők akár 40-50%-kal kedvezőbb biztosítási feltételeket kaphatnak, mint egy új belépő. Továbbá jó hír az is, hogy ha egyszer beléptünk a motorizált világba, akkor az addig megszerzett besorolások nem vesznek el biztosító váltás során sem, hiszen erről a korábbi biztosító igazolást állít ki, aminek köszönhetően az új biztosítás is az előzőleg megszerzett bónusz fokozatban indul. Jó tehát, ha minden évben legalább egyszer szánunk egy fél órát arra, hogy megnézzük, a meglévőnél találunk e kedvezőbb biztosítási díjat kínáló biztosító társaságot, akiknél új szerződést köthetünk. És mivel erre egy évben csak egyszer van lehetőség, érdemes ezt észben tartani.

encrypted-tbn0.gstatic.com

Mint mindenhol, itt is van innováció

Persze sok biztosító megunta, hogy túl sok balesetet okoznak a fiatalok, így a világban talán először az Egyesült Államokban kezdtek el tesztelni egy új rendszert, melynek lényege, hogy különböző mérőműszereket helyeznek el az autóban, amik folyamatosan tájékoztatják a biztosítót arról, hogy kik azok a sofőrök, akiknek járműhasználata indokolttá teszi, hogy kedvezőbb, vagy kedvezőtlenebb biztosítási kockázatba kerüljenek. Természetesen ez a CASCO biztosítási rendszerre vonatkozik, ami plusz szolgáltatás a kötelező biztosításon felül. Aminek, ha egy szóban kellene összefoglalni a lényegét, talán a kényelem lenne rá a megfelelő jelző, de persze a biztonságérzet is erős motivációt jelent azoknál, akik biztosításukat kiegészítik ezzel az opcióval. A CASCO biztosítási szerződés célja tehát az, hogy a biztosított gépkocsiban keletkező, CASCO feltétel szerinti károkat megtérítse. Ilyen lehet a járműben keletkezett bármely sérülés, amit lopás, vagy elemi károk, netalán közúti baleset okozott. De visszatérve a telemetriára, ez a rendszer úgy tűnik működik, hiszen egyre többen megkedvelték, és vállalják, hogy beépíttetik a műszereket autóikba, ezáltal csökkentve a biztosítási díjukat. Emellett pedig számos hasznos, és kényelmi funkcióval is gazdagodik az ilyen rendszerrel felszerelt gépjármű. Például folyamatosan méri az üzemanyag fogyasztást, ami gazdaságosságra nevelhet, illetve sikeresen tudja rögzíteni a járművezető szokásait, így ha valaki szeretne, képes lesz tudatosabban, és gazdaságosabban vezetni. A rendszer sikerességét pedig az is jól mutatja, hogy Európában is több országban bevezették már, illetve van már biztosító társaság hazánkban is, akik sikeresen alkalmazzák ezt a szolgáltatást portfoliójukban.

cdn.pixabay.com

Fiatalként hogyan lehet minél kevesebb pénzből megúszni a biztosítási díjakat?

Erre a kérdésre talán mindenki tudja a választ, hiszen nagyon egyszerű. Minél kisebb teljesítményű autóban kell gondolkodni, és így nagy mértékben tudjuk csökkenteni a fizetendő díjat. Példának okáért vegyünk számításba egy fővárosi, húszas évei közepén járó fiatalt, aki egy alacsony fogyasztású, kis lökettérfogatú autót szeretne biztosítani. Ez egy 1200 köbcentis, tíz év körüli benzines Opel Corsa esetében, banki átutalással, egy összegben rendezve az éves díjat kb. 70.000 Ft-tól indul. Ugyanebben a felállásban nézzük meg, hogy mi történik akkor, ha ugyanez a fiatal már elsőre egy erős, sportos álomautót vezetne. Vegyünk példának egy 2000 köbcentis, kétezres évek elejéről származó benzines Alfa Romeo kupét.  Itt az éves kötelező díja már megközelíti a 100.000 Ft-os összeget. Ebből jól látható, mennyit jelent a nagyobb motor, illetve a sportautó jelleg, ami ezek szerint nem csak az átlagember szerint, hanem a biztosító szemszögéből is tartogat rizikófaktort. Nem egyszerű tehát a kezdők élete, akiknek továbbra is csak azt tudom tanácsolni, hogy tartsák be a fokozatosság elvét, és nyugodtan kezdjék az autókkal, és a vezetéssel való ismerkedést a ranglétra aljáról. Hiszen csak így ismerhetik meg a felelősségteljes járműhasználat, és autótartás alapjait, ami jól fog jönni később is, amikor már sokkal komolyabb döntéseknél is higgadtan, és racionálisan kell mérlegelni.

 

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.04.17
Ahogy minden évben, idén is személyes élményekkel jelentkezünk majd a Rally Croatia-ról, azaz....
2024.04.17
Eddigi legnagyobb projektjébe vágott bele az Autistic Art Alapítvány annak érdekében, hogy egy....
2024.04.17
És egyetemistákkal együtt tervezték.   ..
2024.04.17
Állványon elhelyezett és menet közbeni sebességmérő eszközzel is dolgoztak BRFK XVIII. Kerületi....
2024.04.17
Lássuk azokat az ikonikus autótípusokat, amiket sikerült a modern korba is sikerrel átültetni. ..
2024.04.17
Éves összevetésben 7 százalékkal nőtt az autóipari termelés az első negyedévben - derül ki a....
2024.04.17
Új kiskereskedelmi koncepció hirdetett meg a Toyota, amelynek jegyében megújulnak és gyökeresen....
2024.04.17
- A Központi Statisztikai Hivatal (KSH) a régiós üzemanyagárak összehasonlíthatósága érdekében....
2024.04.17
Nyugat-Európában már egyre gyakoribb, és 1-2 éven belül itthon sem lesz ritka, hogy a kereskedők....
2024.04.17
- Újabb pályázati kör nyílt meg kedden az Európai Unió ingyenes InterRail-bérleteket biztosító,....