BMW

Van-e esélyünk a BMW beruházásra?

2013.09.11.

A BMW hosszú ideje tervezi, hogy gyártást szervez ki Németországból. Van-e esély, hogy az Audi és a Mercedes után a harmadik nagy német autógyártó is hazánkba létesítsen gyárat? A kérdést Cséfalvay Zoltánnak, a Nemzetgazdasági Minisztérium államtitkárának tettük fel.

A magyar sajtó már régóta találgatja, jön-e a BMW? Van esélyünk, államtitkár úr?

A BMW globális márka, amelynek piaca is globális. Az az ő döntésük, hogy ha bővítek, hol, milyen telephelyet választanak. Az eddig letelepült cégek telephelyválasztásánál fontos szempont volt, milyen beszállítókat találnak az adott országban, így Magyarországon. Mi akkor tudunk tenni a legtöbbet, ha minél több, minél jobb autóipari beszállítónk van. Bármilyen világhírű cég döntésénél kulcsfontosságú, hogy az adott országban milyen mérnöki kultúrát és milyen beszállítókat talál. Cégnév említése nélkül ekkor van esélyünk újabb beruházások elnyerésére.

Vagyis nem dőlt még el a BMW-beruházás, van még esély?

Még egyszer mondom, ez a BMW döntése, akar-e bővíteni? Azt ne feledjük el, az autóiparban van egyfajta bizonytalansági tényező, még pedig a válságtól függetlenül. Ez a technológia váltás, amit elég nehéz bekalkulálni az elektromos autótól a vezető nélküli autóig. Beruházási döntéseknél minden szempontot figyelembe kell venni.

Rendben van a magyar járműipar Magyarországon? Európa nagy nehézségekkel küzd, miközben Kína és az USA húzza a járműpiacot.

A magyar autóipar szerkezetét kell megnézni. Ennek legfontosabb eleme, hogy Magyarországon, ezen belül Győrben és Kecskeméten prémiumkategóriás autók készülnek, s ezekre továbbra is óriási kereslet van a világban, ha nem is Európában. Ahol probléma van az európai autóiparban, az a középkategóriás járműgyártás, a 11 ezer és a húszezer euró közötti autók tartoznak ide. A középosztályt érintette a válság leginkább Európában, vagy nem vásárolnak autót vagy évekkel tolódik a vétel. Ezért az autóiparnak ez a szegmense nagy nehézségekkel küszködik, a nálunk gyártott autókra azonban nincs keresleti probléma.

 

Az oldal fő támogatója

 

2025.12.24
Szándéknyilatkozatot írtak alá heti két alkalommal közlekedő Pécs–München menetrend szerinti....
2025.12.23
Több mint egy évtizede nem változtak akkorát a szabályok, mint amekkorát jövőre fognak. Mutatjuk,....
2025.12.23
A Volkswagen jövőre ünnepli a GTI 50. évfordulóját. Egy exkluzív modell érkezik a jubileumra: a....
2025.12.23
Az Osztrák Autóklub (VCÖ) elemzése szerint Burgenland autópályáin egyes területeken jelentősen....
2025.12.23
Második helyezést ért el Azerbajdzsánban Novák Bence, a Széchenyi István Egyetem járműmérnök....
2025.12.23
A közforgalmú közlekedés jövőjéről szólt a 26. Nemzetközi Közlekedési Konferencia Szegeden. Szóba....
2025.12.23
Az ember mobilitása a talpra állásnál, a lábak mozdításánál, a járás képességénél kezdődik. A....
2025.12.23
Vármegyénk nagyvárosaiban a rendőrök a következő hónapokban több száz gépkocsi esetében ellenőrzik....
2025.12.23
Egy hónap alatt több mint 8 millió forint adomány gyűlt össze a magyar autóvezetők jóvoltából az....
2025.12.23
Hatalmas mérföldkőhöz érkeztünk: a Rába Magazin és elődjei teljes egészében digitalizálásra....