járműértékesítés

A vártnál nagyobb a kereslet az elektromos Peugeot 208-ra

2019.10.30.

Hatalmas lendülettel nyit az európai piacokon a Peugeot e-208, a márka első tisztán elektromos személyautója. Nem egzotikus volta vonzza az ügyfeleket, hanem használatának nagyon versenyképes költségei.

Az év első hat hónapjában elképesztő mértékben, 92 százalékkal emelkedtek a tisztán elektromos személygépkocsik globális eladásai. Ez mintegy 780 000 jármű; ezzel az akkumulátoros autók piaci részesedése immár megközelíti a 2 százalékot. A legjobbkor lép tehát piacra a Peugeot újdonsága, a 136 lóerős villanymotorral hajtott e-208, a típus iránti kereslet pedig minden várakozást felülmúl.

A Peugeot eredetileg úgy számolt, hogy minden tizedik 208-ast fogják villanymotorral megvenni. Ezzel szemben az európai előrendelések negyede szól az e-208 típusra, árulta el Jean-Philippe Imparato, a márka vezérigazgató alelnöke az Automotive News Europe szaklap újságírójának. Korai volna még természetesen megmondani, hogy ez az arány tartósan ilyen magasan marad-e, vagy a modern technológia iránt különösen fogékony ügyfelek igyekeztek minél gyorsabban magukénak tudni az európai piac legfrissebb villanyautóját, az viszont biztos, hogy a Peugeot elméletileg készen áll arra, hogy szükség esetén akár megkétszerezze a gyártási darabszámokat.

„Az új 208-asból évente mintegy 300 000 darabot készülünk gyártani, ennek akár 20 százaléka lehet tisztán elektromos modell.” – mondta Imparato, hozzátéve, hogy már az eredetileg tervezett modellmix is jövedelmezővé teszi az e-208 modellt, így a darabszámok növelésére csak akkor van szükség, ha azt a piac megköveteli.

Habár az elektromos autók eladásaiban kétségtelenül fontos szerepet játszik az újdonság varázsa, a Peugeot e-208 pedig érzelmeiken keresztül is képes megszólítani az ügyfeleket, a modell mellett szóló, legfontosabb érv mégis a költséghatékonyság. Az e-208 teljes tulajdonlási költsége ugyanis összevethető a hasonló teljesítményű, 130 lóerős, 1,2 literes benzinmotorral és nyolcfokozatú automata sebességváltóval szerelt, hagyományos 208-aséval. Az európai piacokon jellemzően hasonló finanszírozási feltételekkel szerezhető be mindkét variáns: az ügyfelek 3500 eurós önrész mellett nem egészen 400 eurós havi befizetéssel juthatnak hozzá elektromos Peugeot-jukhoz.

A Peugeot e-208 teljes tulajdonlási költségét azonban jóval kedvezőbbé teszi az autó kiváló értéktartása: a kalkulációk szerint várhatóan 2000 euróval fog többet érni a használtpiacon a modell, mint egy vele összevethető benzinmotoros változat.

A Peugeot e-208 ugyanúgy a márka új generációs padlólemezére épül, mint a modell benzines és dízelmotoros változatai. A korábbi szerkezetnél 30 kilogrammal könnyebb, kedvezőbb aerodinamikai jellemzőkkel bíró, csekélyebb oldaldőlési hajlamú platform a zaj- és hőkomfort, a rezgések, valamint az aktív biztonság (vezetőtámogatás) terén is kiemelkedő teljesítményt tesz lehetővé.

Az e-208 136 lóerős, 250 Nm forgatónyomatékú villanymotorját egy 50 kWh kapacitású akkumulátor táplálja. A 8 éves / 160 000 kilométeres garanciával kínált akkucsomag egy feltöltésével akár 340 kilométert tehetünk meg, az életszerűbb WLTP szabvány szerint mérve. A töltési idő a maximális 100 kW-os teljesítményt használva rendkívül kedvező: a technológiai szempontból optimális 80%-os töltöttség mindössze 30 perc alatt elérhető.

A belső égésű motorral szerelt verzióval azonos utastéri helykínálatot és csomagtér-kapacitást kínáló e-208 normál és sportos üzemmódot (utóbbiban 8,1 másodperces gyorsulással) kínál, a regeneratív fékrendszer teljesítménye pedig két fokozatban állítható, így az autó üzemideje nagy részében akár a fékpedál érintése nélkül, egypedálos üzemben is vezethető.

Illusztrációk: Peugeot

 

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.03.28
Az érintett útszakaszon forgalomkorlátozásra lehet számítani - írja a Katasztrófavédelem. ..
2024.03.28
Idén januártól elektromos Peugeot e-Partneren érkezik a segítség azokhoz a dél-ausztráliai....
2024.03.28
Dr. Szászi István, a Bosch csoport vezetője Magyarországon és az Adria régióban volt a vendége a....
2024.03.28
A jelenlegi Fiat 500-as modellt nem tervezik átalakítani a júliusi szabályzások szerint, az EV-....
2024.03.28
Halálra gázolta egy kisbusz sofőrje Nagykálló térségében nyírbátori mérnökségünk kollégáját, Tibort....
2024.03.28
Károkozás (25%), türelmetlenség és akadályoztatás (23%), fizetős, vagy ingyenes (10%) - leginkább....
2024.03.28
Nem csak a gyorsan hajtó autósok, hanem a motorosok is nagy kockázatot vállalnak – írja a Kronen....
2024.03.28
Kedden tragikus kimenetelű közúti baleset történt, amely során egy BMW és egy Nissan ütközött....
2024.03.27
Új módszerrel küzdenek a gyorshajtók ellen Ausztriában: elkobozzák autójukat. Gondoljunk bele, hogy....
2024.03.27
- A Volkswagen-csoporthoz tartozó tömegmárkák (Core csoport) összesített árbevétele tavaly 21....