Blaupunkt
A Blaupunkt végre eltűnik a cégnyilvántartásból. A Hildesheimi Kerületi Bíróság elengedte a hitelezőknek járó utolsó kifizetéseket, hivatalosan is véget vetve a fizetésképtelenségi eljárásnak. Tíz évvel a csődje után a német hi-fi ikon mára csak egy márkanév.

Már 2015 őszén az akkori Blaupunkt Technology GmbH fizetésképtelenséget jelentett. Bár intenzív tárgyalások folytak a befektetőkkel, nem sikerült életképes koncepciót találni a kiskereskedelmi üzletág számára. Egyes részlegeket értékesítettek: az autórádió részleg a belga Premium Sound Solutions beszállítóhoz, a mérnöki részleg pedig Răzvan Olosu vállalkozóhoz került. Ennek ellenére a hildesheimi telephelyet 2016 elején bezárták, és a fennmaradó 33 alkalmazottat elbocsátották.
Az a tény, hogy az eljárás már közel egy évtizede tart, a megállapodás összetettségének tudható be. Számos hitelezőt kellett kifizetni, és az értékesítést le kellett bonyolítani. Ezenkívül problémák merültek fel a védjegyengedélyezéssel is. Csak most tudta a kerületi bíróság lezárni a könyvelést és kezdeményezni a törlést.
Röviddel a csőd után világossá vált: a Blaupunktnak csak a logója maradt meg. Kezdetben a luxemburgi GIP Development cég adott licenceket televíziókra, fejhallgatókra és még elektromos kerékpárokra is. 2023 óta a védjegyjogokat az amerikai Established cég birtokolja, amely a nevet háztartási gépekre és szórakoztató elektronikára használja. Ennek azonban már semmi köze sincs az eredeti hifi gyártóhoz.
A Blaupunkt egykor úttörőnek számított az autóhifi terén. A céget 1924-ben alapították Berlinben, akkor még Ideal (Ideal Radiotelefon- & Apparatefabrik GmbH) néven. 1932-ben a hildesheimi székhelyű cég bemutatta Európa első autórádióját. Évtizedekig a rádiók több millió járműben alapfelszereltségnek számítottak. De a japán verseny növekedésével és az autógyártók saját infotainment rendszereikre való áttérésével a cég elvesztette jelentőségét – egészen a megszűnéséig.