kereskedelem
A Peugeot csoport forgalma 83 százalékos bővülést mutat, ami annak tulajdonítható, hogy már a francia cégcsoport eredményeit gyarapítja a GM-től nemrég megvásárolt Opel-Vauxhall divízió. Mindezt leszámítva a Peugeot márka eladásai a 3008 és az 5008 suv típusok iránt kereslet nyomán 20 százalékkal, a Citroené pedig főként a C3 Aircross típusnak köszönhetően 15 százalékkal ugrott feljebb.
Az európai éllovas VW csoport 5 százalékos növekedést ért el novemberben, döntően a Skoda Kodiak és a Seat Ateca iránti nagyobb kereslet eredményeként. Mindkét VW leányvállalat 12-12 százalékos növekedést könyvelhetett el. Ami az ázsiai márkákat illeti, a Kia 13, a Hyundai 6 százalékkal növekedett. A Toyota forgalma a C-HR típusnak tulajdoníthatóan 12 százalékkal nőtt, míg a Lexus prémiummárka 14 százalékos forgalombővülését az NX és a CT modellek iránti fűtött kereslet segítette.
Az elemzők rámutatnak: az idei év eddigi eladásai az évtized legjobbja, ami azt jelzi, hogy az autópiacokat éveken át sújtó recessziós időknek és az adósságválságnak vége szakadhat. Az euróövezet országaiban erősödik a konjunktúra, nő a hazai össztermék (GDP), csökken a munkanélküliség, ami egyaránt ösztönzi a magán- és az üzleti szektor fogyasztását, s ennek eredményeként fellendítheti az autóvásárlásokat, mindenekelőtt a nagyobb és drágább suv típusokét.