Ford GT Mk IV

Véget ér a Ford szuperautójának gyártása

2025.08.29.

Az utolsó 67 darabot még idén tervezi gyártani a cég.

A Ford GT az amerikai gyártó régóta futó szuperautója, amely 2005 óta van a piacon. Bár mindenki azt gondolná, a modell második generéciójának 2022-es kifutásával véget ért a kocsi élete, ez nem így van, mert 2023-ban debütált a limitált kiadású GT Mk IV, így papíron a Ford sosem fejezte be a kocsi gyártását. Egészen idáig.

Az autó most tényleg az életpálya végéhez érkezett, mivel a gyártó bejelentette az utolsó hullám produkcióját. 67 darabot terveznek készíteni és a Ford hamarosan meg is nyitja a lehetőséget a rendelésre, így aki abban gondolkodik, hogy egy szuperautót vegyen magának, akkor itt a lehetőség. Azt nem tudni, hogy a cég tervez-e esetleg többet gyártani, ha akkora a kereslet, vagy, hogy egyáltalán hány darab elérhető még.

A GT Mk IV-es verziója természetesen nem utcai használatra készül, csakis a versenypályára, de ennek a modellnek persze ott is van a helye. A motor a Ford 3,8 literes, EcoBoostos, V6-os hajtása, ami 820 lóerőre képes és álló helyzetből 3 másodperc alatt fel tud gyorsulni 100 km/órás sebességre. A GT utcai változata valamivel gyengébb, az a 3,5 literes, 660 lóerős V6-ot kapta.

Az erős kanyarokra tervezett karbonvázat a Multimatic gyártja és a korábbi modellekhez képest rengeteg aerodinaimkai újítás lesz az Mk IV-en, amivel valamivel több, mint 1 tonnányi downforce-ra képes 240 km/óránál és 3 G-s erőnél is tudja venni a kanyarokat. A Multimatic Adaptive Spool Valve felfüggesztése pedig a vezetőfülkéből állítható, ami szintén besegít a versenypályán.

A mérnöki pontossággal tervezett autó persze nem is lesz olcsó. 1,7 millió dollárt kérnek el a GT Mk IV-ért, és amint elfogy a 67 darab modell, a legendás név élete véget ér.

Érdekes adalék egyébként, hogy a Ford jobbra-balra húzza le a palettájáról modelljeit, még ha a GT nem is hagyományos értelemben volt elérhető ezidáig. Viszont az amerikai gyártó hallgatott a hangokra és azt tervezik, hogy mind az USA-ba, mind Európába visszatérnek kisebb autókkal és olyan formákkal, mint egy jól megszokott szedán vagy egy hatchback.

Képek forrása: Ford

Forrás: 
motor1

 

Az oldal fő támogatója

 

2025.12.05
Megérkezett a hazai márkakereskedésekbe az új Citroën C5 Aircross SUV. A 2026-os Év autója döntős....
2025.12.05
2026-ban az Audi egy igazán különleges jubileumot ünnepel: az öthengeres motor 50. évfordulóját. Ez....
2025.12.05
Tudta, hogy Bécsben már nem csak a templomban lehet beszélgetni egy lelki vezetővel? Toni Faber, a....
2025.12.04
A HangZóna mai vendége Mikesz Csaba a Magyar Közút Nonprofit Zrt. műszaki vezérigazgató helyettese....
2025.12.04
Utolsó modellévét valódi újdonsággal indítja a Toyota Corolla, bár szó sincs technológiai....
2025.12.04
Amikor a hőmérséklet csökken, a parkoló autó belseje is gyorsan lehűl. A tárgyak vagy maga a jármű....
2025.12.04
A BMW M Motorsport és a PUMA novemberben, a kínai Chengdu Tianfu International Raceway....
2025.12.04
Első latin-amerikai autós központjának megnyitásával a Porsche megerősíti a márka hosszú távú....
2025.12.04
Eddig még csak ízelítőt adtak nekünk a fagyos reggelek, de érdemes felkészülni! A gépjárművek....
2025.12.04
A Kia 2026. január 9-én, a Brüsszeli Autószalonon mutatja be az EV2-t, egy Európának szánt,....