Kísérlet

Véget ért a nagy fővárosi közlekedési kísérlet: kiderült, hogy nem volt jó a terv

2025.10.10.

Kipróbált a BKK egy újfajta közlekedési rendet egy forgalmas fővárosi úton, aztán a teszt alapján hoztak döntést.

Fotó: BKK

A BKK az elmúlt hetekben két lépésben vezetett be forgalomtechnikai beavatkozásokat az Egressy úton, hogy segítse a 77-es trolibusz gyorsabb, pontosabb közlekedését. Az első ütemben – szeptember közepén – a Mexikói út csomópontja előtt kialakított, mintegy 80 méter hosszú buszsáv több perccel gyorsította a trolibuszok közlekedését, miközben az autós forgalomban nem okozott jelentős változást.

A második ütemben – szeptember végén – bevezetett reggeli, ideiglenes behajtási korlátozás ugyanakkor nem váltotta be a hozzá fűzött reményeket. Tapasztalatok szerint az új, szokatlan forgalmi rendet a járművezetők nehezen szokták meg, a szabályokat főként akkor tartották be, amikor a helyszínen személyes forgalomirányítás történt. Ezzel párhuzamosan a környező utcákban is nőtt a torlódás, ami összességében nem javította a közlekedők eljutási idejét. A változást nemcsak a BKK és a Budapest Közút mérései, hanem a zuglói önkormányzat tolmácsolásában a helyi lakosság visszajelzései is alátámasztották.

A BKK és a Budapest Közút a mérések, a tapasztalatok és a lakossági észrevételek alapján, Zugló Önkormányzatával egyetértésben döntött úgy, hogy 2025. október 9-től véglegesítik az első ütemben bevezetett, Mexikói út előtt, külön buszsávot biztosító forgalmi rendet és hogy csütörtöktől megszüntetik az ideiglenes behajtási korlátozást. Ennek köszönhetően a közösségi közlekedés előnyei megmaradnak, ugyanakkor a környék forgalma is kiszámíthatóbbá válik.

A trolibuszok előnyét biztosító, végleges megoldást egy új, az Egressy út bővítésével létrehozható önálló buszsáv jelentheti, amelyre sajnos forrás egyelőre nem, de hely és előtervek rendelkezésre állnak.

A BKK számára fontos, hogy minden fejlesztés valós szakmai tapasztalatokra, a közlekedők és a helyben élők visszajelzéseire épüljön. Az Egressy úti döntés is ezt a szemléletet tükrözi: az első ütem bevált, a második viszont új tapasztalatokat hozott, ezek figyelembevételével sikerült a lehető legjobb, végleges közlekedési rendet kialakítani.

További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!

 

Az oldal fő támogatója

 

2025.11.19
Egymásnak ütközött két kamion és egy személyautó az M5-ös autópálya Budapest felé vezető oldalán,....
2025.11.19
Egy további repülőgéppel 18 tagúra bővíti a Budapesten állomásozó flottáját a légitársaság, a jövő....
2025.11.19
A Toyota idén is kitett magáért a SEMA Show-n. Ez az a Las Vegas-i autós őrület, ahol minden évben....
2025.11.19
Rust városában a polgárok a közelmúltban népszavazáson döntöttek a városközpontban bevezetendő 30....
2025.11.19
A brit közlekedés jövője nem a múlt árnyékában, hanem a technológia fényében születik újjá –....
2025.11.19
A Le Mans Daytona hybrid versenyautó kategóriában a csapatok a hibrid hajtásláncok határait....
2025.11.19
Autóversenyzők és mintegy félszáz társuk ellen indult büntetőeljárás 1,2 milliárd forintos adóhiány....
2025.11.18
Miközben a Toyota-csoport csúcsán lévő Century globális luxusikonná válik, a Lexus elengedi a....
2025.11.18
Egészen hihetetlen, de ennyiszer futott neki az elméleti vizsgának egy tanuló Angliában. Meglepő....
2025.11.18
A MotoGP 2025-ös idényének BMW M Különdíját Marc Márquez nyerte el, aki ezzel a guruló trófea....