Müncheni Autószalon

Versenyautóból fejleszti új sportterepjáróját a Cupra

2021.09.19.

A Müncheni Autószalonon bemutatott Cupra Tavascan Extreme E Concept az idén indult Extreme E elektromos tereprali sorozat következő szezonjára készült, és egy 2024-ben érkező szériagyártású modellből is ízelítőt ad.

A Cupra gyári csapattal vesz részt a bajnokság első évadában, amely a Föld éghajlatváltozás által leginkább veszélyeztetett vidékein, többek között Grönlandon, Szenegálban és Szaúd-Arábiában zajlik, úttalan utakon. Az Abt Sportline technikai segítségével működő csapatban nem kisebb egyéniségek vezetnek, mint sokszoros DTM-győztes Mattias Ekström és a Dakar-győztes Jutta Kleinschnidt.

A Münchenben bemutatott Tavascan Extreme E Concept szériaváltozata lesz a Cupra második elektromos autója a Volkswagen ID.3-ason alapuló Born hot hatch után. Egyelőre még műszaki adatokkal nem szolgáltak a spanyolok az új Tavascan tanulmánnyal kapcsolatban, de azt lehet tudni, hogy a 2020-as  Extreme E autók 550 lóerősek, 4,5 másodperc alatt gyorsulnak fel 0-100 km/h-ra, 54 kWh-s az akkumulátoruk, és 1780 kilót nyomnak.  

A 2024-ben érkező szériagyártású Tavascan valószínűleg csak kívülről fog hasonlítani a Münchenben bemutatott tanulmányautóra, műszakilag az ID.4 GTX testvérmodellje lesz, ami azt jelenti, hogy ez is a moduláris MEB platformra épül majd (mint a 2019-es Tavascan tanulmány). Az elöl és hátul is rendelkezett villanymotorral, a csúcsteljesítménye 306 lóerő volt, ami 6,5 másodperces gyorsuláshoz volt elegendő.

A Cupra és partnere, az Abt Sportsline több ponton is változtatott az Extreme E versenyeken látható Abt Cupra Extreme E versenyautón, például LED-ekkel rakták ki a tipikus Cupra nappali fény mintát, amelyet egy 3D-s nyomtatással készített keretbe építettek. Szintén 3D-s nyomtatással készült a jármű váza, ami a versenysportban különösen előnyös, mivel gyorsan lehet pótolni az alkatrészeket, akár a helyszínen is legyártva. Az autó karosszériája lenszál erősítésű műanyagból készül, ami könnyű, és sokkal kisebb az ökológiai lábnyoma, mint a szénszál-erősítésű anyagnak, amit tipikusan használni szoktak versenyautókhoz.

„A Cupra Tavascan Extreme E Concept a tisztán elektromos off road versenyautónk következő evolúciója, amelyben még több Cupra gén található, és a dizájn is megmutatja, hogy a jövőben mire lehet számítani a márkától. De nem csak a forma változott, a technikát is továbbfejlesztettük” - nyilatkozta Xavi Serra, a Cupra fejlesztési igazgatója.

További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.04.20
Rendkívül izgalmasan alakul a rali-vb szezon második aszfaltos versenye, ugyanis még Ogier is....
2024.04.20
Megközelítette az 1500-at a hazánkban a tavaly eladott kínai autók száma és ebbe nem számoltuk bele....
2024.04.20
Azt gondolta, jó ötlet felmászni a méregdrága szupersportkocsira. ..
2024.04.20
A negyedik helyről rajtoló Max Verstappen, a Red Bull címvédő és háromszoros világbajnok....
2024.04.20
Németországnak nem sikerült elérnie kitűzött klímaterveit, úgyhogy egészen szokatlan tervekkel....
2024.04.19
A debreceni autógyárát érintő társasági szerződést kötött a BMW Group a Lufthansa légitársasággal,....
2024.04.19
Koldus vagy királyfi, aki belépett? Örök dilemma ez ékszerüzletben, autókereskedésben,....
2024.04.19
Nagy esemény a MINI háza táján: a tisztán elektromos meghajtású MINI Aceman a 2024-es Pekingi....
2024.04.19
Ha ezt használja, megőrzi autója értékét.   ..
2024.04.19
A CX-60 után a vadonatúj Mazda CX-80 a második modell Európában, amelyet a Mazda nagy platformjára....