Müncheni Autószalon

Versenyautóból fejleszti új sportterepjáróját a Cupra

2021.09.19.

A Müncheni Autószalonon bemutatott Cupra Tavascan Extreme E Concept az idén indult Extreme E elektromos tereprali sorozat következő szezonjára készült, és egy 2024-ben érkező szériagyártású modellből is ízelítőt ad.

A Cupra gyári csapattal vesz részt a bajnokság első évadában, amely a Föld éghajlatváltozás által leginkább veszélyeztetett vidékein, többek között Grönlandon, Szenegálban és Szaúd-Arábiában zajlik, úttalan utakon. Az Abt Sportline technikai segítségével működő csapatban nem kisebb egyéniségek vezetnek, mint sokszoros DTM-győztes Mattias Ekström és a Dakar-győztes Jutta Kleinschnidt.

A Münchenben bemutatott Tavascan Extreme E Concept szériaváltozata lesz a Cupra második elektromos autója a Volkswagen ID.3-ason alapuló Born hot hatch után. Egyelőre még műszaki adatokkal nem szolgáltak a spanyolok az új Tavascan tanulmánnyal kapcsolatban, de azt lehet tudni, hogy a 2020-as  Extreme E autók 550 lóerősek, 4,5 másodperc alatt gyorsulnak fel 0-100 km/h-ra, 54 kWh-s az akkumulátoruk, és 1780 kilót nyomnak.  

A 2024-ben érkező szériagyártású Tavascan valószínűleg csak kívülről fog hasonlítani a Münchenben bemutatott tanulmányautóra, műszakilag az ID.4 GTX testvérmodellje lesz, ami azt jelenti, hogy ez is a moduláris MEB platformra épül majd (mint a 2019-es Tavascan tanulmány). Az elöl és hátul is rendelkezett villanymotorral, a csúcsteljesítménye 306 lóerő volt, ami 6,5 másodperces gyorsuláshoz volt elegendő.

A Cupra és partnere, az Abt Sportsline több ponton is változtatott az Extreme E versenyeken látható Abt Cupra Extreme E versenyautón, például LED-ekkel rakták ki a tipikus Cupra nappali fény mintát, amelyet egy 3D-s nyomtatással készített keretbe építettek. Szintén 3D-s nyomtatással készült a jármű váza, ami a versenysportban különösen előnyös, mivel gyorsan lehet pótolni az alkatrészeket, akár a helyszínen is legyártva. Az autó karosszériája lenszál erősítésű műanyagból készül, ami könnyű, és sokkal kisebb az ökológiai lábnyoma, mint a szénszál-erősítésű anyagnak, amit tipikusan használni szoktak versenyautókhoz.

„A Cupra Tavascan Extreme E Concept a tisztán elektromos off road versenyautónk következő evolúciója, amelyben még több Cupra gén található, és a dizájn is megmutatja, hogy a jövőben mire lehet számítani a márkától. De nem csak a forma változott, a technikát is továbbfejlesztettük” - nyilatkozta Xavi Serra, a Cupra fejlesztési igazgatója.

További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!

 

Az oldal fő támogatója

 

2025.12.08
Az Osztrák Posta Bécsben üzembe helyezte 6000. elektromos járművét, egy Fiat e-Scudót. A vállalat....
2025.12.08
A SEAT & CUPRA két belső előléptetést jelentett be, amelyek tovább erősítik a vállalat....
2025.12.08
A Magna elektromos autókat fog gyártani a kínai GAC gyártó számára grazi üzemében – ezt a gyártó....
2025.12.08
Biatorbágy közelében, Hegyeshalom felé nagy a torlódás - írja a Katasztrófavédelem. ..
2025.12.08
Ukrán oldalon fennálló áramszünet miatt szünetelt a határforgalom a nagyhódosi közúti....
2025.12.08
A pozsonyi rendőrség december 3-án, szerdán egy közlekedési szabályokból tartott elméleti vizsga....
2025.12.08
Közel 100 nappal első Forma–1-es futama előtt az Audi már ízelítőt adott abból, milyen lesz a márka....
2025.12.08
Magam sem gondoltam volna, de néhány apró kellemetlenségtől eltekintve meglepően gördülékenyen....
2025.12.08
A Maserati idén ünnepli fennállásának 111. évfordulóját, 2026-ban pedig újabb mérföldkőhöz érkezik....
2025.12.08
A Budapest Airport többfordulós, szakmai tender keretében választotta ki azokat a szolgáltatókat,....