szállítás

Versenyhátrányt okoz a kihasználatlan Duna

2014.07.09.

– A vízlépcsők hiánya gazdasági, kereskedelmi, energetikai és környezeti kárt okoz az országnak – mondta Bencsik Attila, a Magyar Belvízi Fuvarozók Szövetségének elnöke a Napi Gazdaságnak.

A lap szerdai számában arról ír, hogy a szakember tanulmánya szerint az elmúlt tíz évben átlagosnak tekinthető a Dunán 2009-ben mért 2,5 méteres vízállás, a folyam hazai szakasza emiatt évente csak 180-270 napon át hajózható az előírt 2,5 méteres merüléssel, míg ez Ausztriában a vízlépcsők segítségével 350 napon át tart.


Bencsik Attila számítása szerint a magyar szakaszon az említett okból az áruszállító hajók kevesebb terhet vihetnek, ami 2009-ben például 27,4 millió euró veszteséget jelentett, a teljes árumennyiség 73 százaléka export volt, így a nem megfelelő hajózhatóság a magyar exportáru versenyképességét egy év alatt 20 millió euróval rontotta.

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.04.19
Két ember meghalt, miután három autó összeütközött a XVIII. kerületben, a 4-es főút Liszt Ferenc....
2024.04.19
Ideiglenes kényszermegoldásokkal hozná versenyképes pozícióba az európai gyártókat az Európai....
2024.04.18
Vadat gázolt egy autó Fertőboz és Hidegség között - írja a Katasztrófavédelem az esti tíz után. ..
2024.04.18
A HangZóna mai vendége Piri András, a Q-Service partnerhálózati vezetője, a Young Car Mechanic....
2024.04.18
A rendőrség kijelölte a péntek reggeltől szombat reggelig tartó ellenőrzések helyszíneit - írja a....
2024.04.18
A Hyundai az éllovas ezen a furcsa sztrádán.   ..
2024.04.18
A gyermekek önállóan alapvetően gyalogosként vagy kerékpárosként vesznek részt a forgalomban, míg....
2024.04.18
Elsősorban szórakoztató divattermék és csak másodsorban autó az új Mini Countryman. Ez persze nem....
2024.04.18
A Peugeot tovább szélesíti a teljesen vagy részben elektromos modelljei számát, hiszen a kizárólag....
2024.04.18
A Széchenyi Egyetemi Csoporthoz tartozó HUMDA Magyar Mobilitás-fejlesztési Ügynökség Zrt. Zöld....