BYD

Versenyképes áron érkezett meg a BYD új szabadidő-autója

2024.03.19.

A BYD középkategóriás szabadidő-autóval bővítette hazai kínálatát, a Seal U-val rövid menetpróbán ismerkedtünk meg.

A BYD, az új energiákkal hajtott járművek (NEV) vezető gyártója családi modellel gyarapította európai modellkínálatát. A tisztán elektromos hajtású BYD Seal U az ígéretek szerint - akkuváltozattól függően akár 420-500 kilométeres hatótávval rendelkezik. Alapára a márkától megszokottan kedvező: 16,335 millió forint.

seal_u_1

Utastere kellemes hangulatú, modern és elegáns. Finom tapintású felületek, magas minőségű kidolgozás jellemzi, de a digitális kijelzők tartalmát szokni, kezelését pedig tanulni kell. Sajátos logikával épül fel a menürendszer, azt nem mondom, hogy rossz, de elsőre semmit nem, vagy nem ott találtam, ahol kerestem. Az ülések, az ajtókárpitok, a középkonzol és a műszerfal egyes részeinek huzata vegán bőr, kontrasztos kettős tűzéssel. A váltógomb anyaga kristályt utánoz, ami jól rímel az óceánok inspirálta formavilágra. A nagyméretű első ülések elektromosan állíthatók, fűthetők és szellőzésük is az alapfelszerelés része, a műszerfal két nagyméretű képernyője pedig a márka high-tech színvonalának és technológiáinak szimbóluma. A középső kijelző (kiviteltől függően 12,8 vagy 15,6 hüvelyk képátlóval) elforgatható, a márkától már ezt is megszokhattuk.

seal_u_belso

A Seal U hossza 4785 milliméter, szélessége 1890 milliméter, magassága 1668 milliméter, tengelyek közötti távolsága 2765 milliméter. A hátsó üléssor osztottan (60:40 arányban) előre dönthető, így az alapesetben is tágas, 552 literes csomagtér akár 1440 literig (tetőig pakolva) bővíthető. A pakolóhelyek egyszerűen használhatók, a középkonzolon két pohártartót alakítottak ki, ugyanakkor négy USB csatlakozó, és két mobiltelefon egyidejű töltésére is alkalmas vezeték nélküli töltőhely is található itt. A kocsit külső fogyasztók ellátására szolgáló V2L (vehicle-to-load) funkcióval is felszerelték.

seal_u_3

A BYD többi Európában forgalmazott modelljéhez hasonlóan a Seal U is a márka saját fejlesztésű, kobaltmentes Blade akkumulátorát (prizmatikus, téglatest alakú) használja. A különleges szerkezeti kialakítás célja a lehető legmagasabb szintű biztonság, stabilitás, tartósság és teljesítmény elérése, a legjobb térkihasználás mellett. Az akkucsomag több hosszú és lapos kialakítású cellából épül fel, a bennük használt katód alapanyaga lítium-vasfoszfát (LFP). Energiasűrűsége akár a 145 Wh/kg értéket is elérheti.

A mindenképpen elsőkerékhajtású BYD Seal U kétféle felszereltséggel érkezik, kétféle akkumérettel. A villanymotor ugyanaz, teljesítménye 160 kW, a forgatónyomaték maximuma 330 Nm. A villanyautó végsebessége 175 kilométer/óra. Nem egy fickós autó, álló helyzetből 100 kilométer/órás sebességre 9,3-9,6 másodperc alatt gyorsul. Ha kell, persze megindul, de jellemzően a nyugodt vezetést szereti.

seal_u_vezetes

A Comfort modellváltozat 71,8 kWh kapacitású akkumulátora 420 kilométeres (vegyes WLTP ciklus alapján - gyártói közlés) hatótávolságot kínál, a Design változat 87 kilowattórás telepével pedig az 500 kilométeres hatótávolság is elérhető elméletileg. A gyakorlatban a tesztautó 470-480 kilométeres hatótávot írt ki teljesen feltöltött állapotban. 22 fokra állított fűtéssel, Gödöllő környékén autózva ez kivitelezhetőnek tűnt takarékos módban.

Mindkét modellben alapfelszerelés a 11 kW teljesítményű háromfázisú fedélzeti töltő (váltakozó áram), a Comfort legfeljebb 115 kilowattal, a Design pedig 140 kilowattal táplálható DC töltőn (egyenáram). A kocsi közegellenállási együtthatója 0,32.

seal_u_motor

A hajtáslánc nyolc elemét (vezérlőegység, akkumulátorfelügyelet, inverter, energiaelosztó, DC-DC vezérlő, fedélzeti töltő, hajtómotor, erőátvitel) egyesíti az autó orrában található hajtóegység, az akkumulátor hőstabilitására 88 százalékos hatásfokú kialakításban hőszivattyú felügyel. Futóműve inkább kényelmes, mint sportos, elöl MacPherson, hátul multi-link felépítésű.

seal_u_hatotav

A fejlett vezetőtámogató rendszerek listája hosszú. A biztonsági rendszerek négy radar és egy kamera jelei alapján dolgoznak. Egyebek mellett a ráfutásos ütközésre figyelmeztető elektronika, az automatikus vészfék, az adaptív tempomat, a hátsó ütközésfigyelő, a hátsó keresztirányú forgalomfigyelő, a sávváltást segítő rendszer, az intelligens táblafelismerő és a holttérfigyelő rendszer is az alapfelszerelés része. A Design szinten alapáras a head-up kijelző. A vezetősegédek agresszívan jeleznek, illetve avatkoznak be a vezetésbe (többségüket szerencsére ki lehet kapcsolni) - mint megtudtuk, a kínai vásárlók elvárása ez - de korántsem annyira erőszakosan, mint ahogy azt tették a szoftverfrissítés előtt kipróbált Seal szedánban.

seal_u_csomagtarto

A BYD hatéves (vagy 150 ezer kilométerig tartó) teljes körű gyártói garanciával kínálja a Seal U-t, a legalább 70 százalékos akkumulátorkapacitásra pedig 8 évet, vagy 200 ezer kilométert szavatol. A nyolcéves (150 ezer kilométerig) garancia a villanymotorra is érvényes.

Kép és szöveg: Biró Csongor/BYD

 

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.08.31
A toplistát teljes egészében német prémiummárkák uralják, megközelítőleg 39 és 60 millió forint....
2024.08.31
Bringázás jogokkal, kötelességekkel, esetleg büntetéssel. ..
2024.08.31
Egy baleset miatt kidőlt fa ráesett egy nőre és lányára szombat délután Budapest 14. kerületében, a....
2024.08.31
A második generációs Ford GT és számos más Ford modell megálmodója, Todd Willing lesz az amerikai....
2024.08.31
Az első futamot a pole pozícióból rajtolva megnyerte, majd a második viadalon harmadik lett a....
2024.08.31
Lando Norris, a McLaren brit versenyzője volt a leggyorsabb a Forma-1-es Olasz Nagydíj szombati....
2024.08.31
Az új verzió lesz a francia márka kínálatának csúcsán - míg a C5 X-et sem cserélik le.  ..
2024.08.31
A BMW M Visionary Materials Seat elnevezésű sportülés-koncepció ökológiai lábnyoma 90 százalékkal....
2024.08.31
A baleset a Nyíregyháza felé vezető oldalon, Kál térségében történt – írta az Országos....
2024.08.31
Lewis Hamilton autózta a leggyorsabb köridőt pénteken a Forma-1-es Olasz Nagydíj második....