Scania

Veteránok

2018.10.17.

Egy napos délutánon a Scania bemutatóközpontjában (Scania Demo Centre) a svédországi Södertälje városában négy gépkocsivezető éppen készül felmászni két nagyon különböző tehergépkocsi fülkéjébe. Egy Scania LBS 140 és egy Scania S 730 áll velük szemben. Az idős jármű éppúgy zászlóshajó volt a maga korában, mint most az új, mégis merőben máshogy néznek ki, ahogyan egymás mellett állnak.

Azonban nemcsak a teherautók különlegesek ma. Mind a négy jelenlévő gépkocsivezető veterán a szakmában. Közülük hárman, az angol Mick Dunstan és a norvég Tore Sam Sørensen, illetve Ole Johnny Evensen 140-essel végeztek hosszú távú fuvarokat Európa és a Közel-Kelet között az 1960-as és 1970-es években. A negyedik sofőr, Peter Hamer egy tehergépkocsi-rajongó az Egyesült Királyságból, aki már az 1970-es években is Scania teherautókat vezetett, akárcsak ma.

„Érzem a hangját”

Már 48 éve nem ültem 140-esben” – mondja a veterán norvég pilóta, Tore Sam Sørensen, aki számos fuvart vitt Norvégiából Iránba 1969-ben és 1970-ben.

Közel fél évszázad után először felmászva a 140-es fülkéjébe Tore Sam segítség nélkül boldogul a különböző gombokkal és kapcsolókkal, amelyek a jármű beindításához szükségesek, majd gyorsan kapcsol egy fokozatot a kézi sebességváltóval és elindul. „Érzem a hangját” – mondja már-már kiabálva, hogy túlharsogja a 350 lóerős, V8-as motor üvöltését.

Miközben a gépkocsivezetők párhuzamot vonnak a klasszikus modell és az új S-szériás tehergépkocsi között, Mick, aki még mindig rendszeresen kamionozik az Egyesült Királyság és a kontinens között, megjegyzi: „Sok szép emléket felidézett, de nem szeretnék visszamenni az időben, és teljes műszakokat ledolgozni egy ilyen teherautóval.”

Ole Johnny arra a kérésre, hogy hasonlítsa össze a két tehergépkocsit, a következőt feleli: „Nincs hangja”, utalt az új S-szériás teherautó alacsony belső zajszintjére. „Nekünk, öregfiúknak szükségünk van arra a V8-as hangra, vrúúúúúúúú, amelyet annyira szeretünk.”

„Az új modell futurisztikus”

Négy lépés a mennybe” – mondja Mick, amikor arra kérik, hogy jellemezze az S 730-as vezetési élményét. „Rengeteg stressztől és igénybevételtől tehermentesít a munka során. Csak ülők és lazítok az ülésben, miközben tudom, hogy a motor elvégzi a munkát.”

„Nem tudtok majd kiszedni engem ebből a járműből” – mondja Peter. „A fülkén kívüli való világ egy kicsit szürke, mert az új modellben ülni futurisztikus.”

Tekintse meg a közleményhez kapcsolódó videót a teljes történet megismeréséhez, és tudjon meg többet a négy veterán gépkocsivezetőről!

 
 
 

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.03.29
Több szempontból is sokat fejlődött és ezért pozitívan értékeli a Formula 4 Winter Series-ben....
2024.03.29
- A nehéz-tehergépjárművek hétvégi forgalomkorlátozása a húsvéti hétvégén összesen 72 órán át lenne....
2024.03.29
Egyelőre csak koncepció formájában látható az első elektromos Isuzu D-Max pickup, de valószínű nem....
2024.03.29
A magyar rendőrök a francia hatóságok által körözött járművet foglaltak le Csanádpalota autópálya-....
2024.03.28
2024. április 1-től bevezetésre kerül a napi e-matrica Magyarországon. Az úthasználati jogosultság....
2024.03.28
A HangZóna mai vendége Rusznák András igazságügyi járműszakértő. ..
2024.03.28
Új hajtáslánccal bővül a Lexus első dedikáltan akkumulátoros elektromosnak fejlesztett modellje, a....
2024.03.28
Négy új hajó siófoki felavatásával vette kezdetét a 178. balatoni hajózási szezon csütörtökön. ..
2024.03.28
Két kulcsfontosságú modelljükhöz is ráncfelvarrást mutatott be a Seat és további két modell kaphat....
2024.03.28
Második évtizede viselhetik a büszke jelzőt Győrben: az Audi Hungaria üzemelteti a világ legnagyobb....