ChatGPT

Világpremier: a Volkswagen integrálja a ChatGPT szolgáltatást

2024.01.12.

Világpremier Las Vegasban: Január 9–12. között a CES 2024 fogyasztói elektronikai szakkiállításon a Volkswagen bemutatta az első olyan járműveket, amelyekben a mesterséges intelligencián alapuló ChatGPT chatbotot integrálták az IDA hangasszisztensbe.

A jövőben az ügyfelek a Volkswagen mindegyik, az IDA hangasszisztenssel felszerelt modelljében zökkenőmentesen hozzáférhetnek a mesterséges intelligencia folyamatosan bővülő adatbázisához, és vezetés közben felolvastathatják maguknak a kutatott tartalmakat, valamint természetes nyelven interakcióba léphetnek az autóval. Az új funkció alapját a Cerence Inc. technológiai partner Cerence Chat Pro programja alkotja. A Volkswagen az első volumengyártó, amely a ChatGPT szolgáltatást 2024 második negyedévétől az első piacokon számos sorozatgyártású modelljében kínálja.

Az új chatbotot a legújabb infotainment-generációval együtt kínálják majd a következő modellekben: ID.7, ID.5, ID.4, ID.3, új Tiguan és új Passat, valamint az új Golf A ChatGPT integrációja a Volkswagen hangasszisztensének háttérrendszerébe számos új lehetőséget kínál, amelyek messze túlmutatnak az eddigi hangvezérlés képességein.

Az IDA hangasszisztens segítségével például az infotainment, a navigáció és a légkondicionáló is vezérelhető, illetve használható általános ismereteket igénylő kérdések megválaszolására. A jövőben a mesterséges intelligencia a folyamatosan bővülő képességeinek részeként sokkal több információt nyújthat majd. Ez különösen hasznos lehet egy autóút során: beszélgetéseket gazdagíthat, kérdéseket válaszolhat meg és még sok mást kínál – mindezt a biztonság érdekében intuitív és természetes nyelven, anélkül, hogy a vezető a tekintetét levenné a forgalomról.

Kai Grünitz, a Volkswagen igazgatótanácsának műszaki fejlesztésekért felelős tagja: „A Volkswagen mindig is demokratizálta a fejlett technikát, és sokak számára elérhetővé tette azt. Ez egyszerűen a génjeink része. Így most mi vagyunk az első volumengyártó, amely ezt az innovatív technológiát a járműveiben az alsó középkategóriától felfelé elérhetővé teszi. A ChatGPT zökkenőmentes integrálásával hozzáadott értéket és közvetlen hozzáférést kínálunk a járművezetőknek az MI-alapú kutatási eszközhöz. Ez is alátámasztja új termékeink innovatív erejét.”

A Volkswagen ügyfelei a megszokott módon használhatják az IDA hangasszisztenst. Nincs szükség új fiók létrehozására, új alkalmazás telepítésére vagy a ChatGPT aktiválására. A digitális asszisztens a „Hallo IDA” mondattal vagy a kormánykerék megfelelő gombjának megnyomásával aktiválható. Az IDA automatikusan rangsorolja, hogy járműfunkciót kell-e végrehajtani, egy úti célt kell-e megkeresni vagy a hőmérsékletet kell-e megváltoztatni. Csak akkor továbbítja anonimizált formában a mesterséges intelligenciának a kérést, ha a Volkswagen rendszere nem tudja megválaszolni azt.

A visszaérkező információk alapján ilyenkor is a Volkswagen ismerős hangja válaszol. Ennek során a ChatGPT egyáltalán nem fér hozzá a jármű adataihoz. Ráadásul a kérdések és a válaszok azonnal törlődnek a lehető legerősebb adatvédelem érdekében. Mindezt a Cerence Chat Pro program teszi lehetővé, amely számos forrást használ, köztük a ChatGPT szolgáltatást is. A rendszer a biztonságra és az IDA funkcióival való zökkenőmentes integrációra is hangsúlyt fektet azért, hogy a járművezetők könnyen használhassák.

Stefan Ortmanns, a Cerence Inc. vezérigazgatója: „Büszkék vagyunk arra, hogy építhetünk az autóiparban szerzett szakértelmünkre és a Volkswagen márkával ápolt sokéves partnerségünkre. Így a Volkswagen ügyfeleinek generatív mesterséges intelligenciát és nagy nyelvi modelleket alkalmazó innovációkat kínálhatunk – akár a jármű vásárlását követően is.” A Cerence Chat Pro szolgáltatással a Volkswagen egy olyan, autóipari követelményeknek megfelelő ChatGPT-integrációval rendelkezik, amely páratlan rugalmasságot, személyre szabhatóságot és könnyű telepíthetőséget kínál, miközben a biztonságot és az egyszerű használatot helyezi előtérbe.

„A jövőben a Volkswagen és a Cerence megvizsgálja az együttműködés lehetőségeit egy olyan új, nagy nyelvi modellen (large language model, LLM) alapuló felhasználói élmény kifejlesztése kapcsán, amely a Volkswagen következő generációs autós asszisztenseinek alapjaként szolgálhat” – mondta Ortmanns.

További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!

 

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.04.30
A bpiautosok.hu oldal olvasójának fedélzeti kamerája rögzítette a nem mindennapi felvételt még....
2024.04.29
Ez az érzékelő hiánycikk, sokszor rossz és nagyon drága. ..
2024.04.29
„Bemértek vagy nem?” – eloszlatjuk a dilemmát.   ..
2024.04.29
Összeütközött két autó az M3-as fővárosi szakaszán - írja hétfő délután a Katasztrófavédelem.  ..
2024.04.29
A Hyundai Motor Group átlépte a 10 millió globális csatlakoztatott autós szolgáltatási előfizető....
2024.04.29
A Lexus vadonatúj kompakt crossovere nem köt kompromisszumot a minőség és a kifinomultság terén: a....
2024.04.29
Az induló kirándulószezonra időzítette menetrend-módosítását a Raaberbahn/Győr-Sopron-Ebenfurti....
2024.04.29
Az Európai Unióban évente a jelenleginél nyolcszor több elektromos járművek feltöltéséhez szükséges....
2024.04.29
Idén 17. alkalommal adták át az ország legjobb fiatal szakembereinek járó elismeréseket. A Magyar....
2024.04.29
Izgalmas csaták és tehetséges HUMDA-pilóták sikerei a Balaton Park Circuiten. ..