megnyító
Kép és szöveg: Horváth Miklós
Immár kézzelfogható bizonyítéka is van annak, hogy a Mercedes-Benz már nemcsak az autóiparban kíván trenddiktáló és egyben úttörő szerepet betölteni, hanem a kereskedelemben is. A komplexum tavaly július 29-i alapkő letételét az ún. MAR 2020 projekt hívta életre, melynek lényege, hogy a digitális transzformáció, az autók bonyolultsága és a prémium ügyfelek elvárásai egy teljesen új megközelítést követelnek az autókereskedelemben. A stuttgarti autógyár szakemberei szerint a holnap vásárlói jól informáltak és igénylik a modern hálózati technológiák adta élményeket minden szinten. Ennek megfelelően kidolgoztak egy innovatív értékesítési stratégiát, melyet különleges építészeti megoldásokkal, és az ügyfél élményre fókuszáló bánásmóddal kívánnak megvalósítani világszerte. A kiskereskedelmi koncepció elsőként a világon, Budaörsön valósul meg.
A több mint kéthektáros területen fekvő 6380 négyzetméteres épület látványos és egyedülálló építészeti megoldásainak köszönhetően az autószalonok Mercedeszeként is aposztrofálható. A bemutatóteremben a legújabb Mercedes-Benz modellek mellett, kishaszonjárművek, Smart, EQ modellek, valamint AMG Performace Center és a Mercedes-Maybach modellek is helyet kapnak. Az értékesítési, vevőszolgálati és szervizes munkatér pedig elszeparáltan lesz jelen, ugyanis ez a hely nemcsak az autóvásárlás szintereként funkcionál majd, hanem közösségi élménykomplexumként is.
Hovány Márton, a Hovány Csoport alapító-tulajdonosa
A beruházás tulajdonosa, Hovány Márton köszöntő beszédében a következőket mondta: „A budaörsi szalon 38 éves pályafutásom legnagyobb alkotása, hiszen a munkatársak is egy teljesen új értékesítési stratégiát követnek, annak érdekében, hogy a nálunk eltöltött idő élményt jelentsen minden ügyfelünk számára.” Az eseményen jelen volt Cseresnyés Péter, az Innovációs és Technológiai Minisztérium parlamenti államtitkára, aki többek között felolvasta Orbán Viktor miniszterelnök személyes levelét, melyben az államfő elismerését fejezte ki a kecskeméti vállalkozó, Hovány Márton eredményeit és ambícióit illetően.
Cseresnyés Péter, az Innovációs és Technológiai Minisztérium parlamenti államtitkára
Wittinghoff Tamás, Budaörs polgármestere pedig kifejtette, hogy a GFK napokban megjelent felmérése szerint a város vásárlóerő indexe 147 százalékkal haladja meg hazai átlagot. Ennek köszönhetően kereskedelmi szempontból a legkiválóbb lokációnak számít a főváros nyugati kapujának nevezett város Pest megyében egy olyan vállalkozás számára, mint a Mercedes-Benz Hovány Autócentrum. Végül, de nem utolsó sorban Jörg Schmidt, a Mercedes-Benz Hungária Kft. ügyvezető igazgatója kihangsúlyozta, hogy túlzás nélkül állítható, hogy a világon elsőként a Hovány cégcsoport szalonja teljesíti a Mercedes-Benz elvárásait, hozzátéve, hogy örömmel tölti el, hogy hazánkban valósulhatott meg a zöldmezős beruházás.
(Balról) Jörg Schmidt - a Mercedes-Benz Hungária Kft. ügyvezető igazgatója, Hovány Márton - alapító-tulajdonos, Cseresnyés Péter - Innovációs és Technológiai Minisztérium parlamenti államtitkára és Wittinghoff Tamás - Budaörs polgármestere
A közel másfél éven át tartó munkálatok alatt 2.000 köbméter hő- és hangszigetelő anyagot, 40.000 m2 gipszkartont és közel 2000 liter falfestéket, továbbá 78 kilométernyi kábelt használtak fel a szalon felépítéséhez. A különleges épületben 1.750 db lámpatest és 60 db beépített kijelző található, a kiállított autókhoz tartozó interaktív ártáblákat pedig 24 db iPad alkotja.
Már megérkezett az AMG sarokba a Porsche Panamera stuttgarti kihívója a Mercedes-AMG GT 63S