elektromos autó

Villanyautó-konferenciát tartottak Zsámbékon

2017.05.30.

Első alkalommal került megrendezésre az E-mobility Day by drivingcamp szakmai konferencia és expo. A szervező Magyar Elektromobilitás Szövetség és a  Drivingcamp célja az e-mobilitás, mint teljes értékű közlekedési forma bemutatása, és a jövő új irányainak feltérképezése volt.

Lezajlott Zsámbékon az E-mobility Day by drivingcamp, ahol a 200 szakmai résztvevő hazai és nemzetközi szakemberek közreműködésével szerzett ismereteket az e-mobilitás jelenlegi helyzetéről, a közösségi közlekedésben betöltött szerepéről, az üzemeltetési tapasztalatokról, illetve a jövőbe mutató új fejlesztési irányokról.

Dr. Reinhard Platzer ügyvezető igazgató köszöntőjében elmondta, szeretné, ha a drivingcamp modern vezetéstechnikai pályái egyre több olyan eseménynek adnának otthont, ahol az emberek közelebb kerülhetnek az emissziómentes, környezettudatos vezetési élményhez és szemléletmódhoz.

A délelőtt 11 órakor kezdődő szakmai konferenciák és panelbeszélgetések keretein belül Huba Bence, a Nemzetgazdasági Minisztérium elektromobilitásért felelős főosztályvezetője elmondta, az elektromobilitásra vonatkozó törvény tervezett megalkotása jelentene igazán minőségi előrelépést a piac számára, mégpedig egy hosszútávon kiszámítható szabályozási és támogatási környezet megteremtésével. Ennek érdekében kezdeményezik, hogy a törvény előkészítése során rendszeres szakmai egyeztetési fórum működjön.

Kerényi László Sándor a Budapesti Közlekedési Központ mobilitásért felelős stratégai vezetője szerint a városvezetés olyan megoldásokat keres, amelyek harmóniát teremtenek a fenntartható hatékony közlekedés iránti igény, az élhető város illetve a vonzó turisztikai célpont szempontjai között. Szerinte az elektromobilitás által kínált megoldások fontos részei lehetnek a budapesti közlekedésnek, és ebben a kormányzattal együttműködve szeretnék kialakítani a legjobb megoldásokat.

Ungár János, a Magyar Elektromobilitás Szövetség elnöke, az e-mobilitás jövőjéről és ennek víziójáról beszélt.

A konferencián jelen volt Sergio Fernandez Balaguer, a madridi közlekedési vállalat speciális projektekért felelős vezetője, aki arra hívta fel az érdeklődők figyelmét, hogy városi környezetben elsősorban nem csupán a széndioxid kibocsátás csökkentése, hanem a teljes légszennyezettség jelenti a kihívást. Terveik szerint a jövőben „aki szennyez, fizessen” elvet érvényesítik, és így 2025-ig fokozatosan szorítják ki a belső égésű járműveket. Ezzel párhuzamosan teret adnak az új, megosztott közösségi közlekedési megoldásoknak.

Professzor Dr. Dieter Schramm, a Duisburg-Essen Egyetem tankszékvezető-dékánja az elmúlt hét év során az Észek-Rajna-Veszfália elektromobilitási modellrégió keretin belül folytatott projektek gyakorlati tapasztalatiról számolt be. A felhasználói kutatások eredményeinek ismeretében úgy látja, az elektromos közlekedéssel szembeni bizalom hiánya a gyakorlati vezetői tapasztalat megszerzésével jelentősen csökken.

A délután folyamán a résztvevők az egyes márkák innovatív fejlesztéseit hallgathatták meg, de megismerhették az egyes gyártók jövőképét és legújabb modelljeit is. Sokakat meglepett, de a vezető márkák már több évtizede, némelyik már egy évszázada foglalkozik az elektromos autók témakörével és az ehhez kapcsolódó fejlesztésekkel. Így például a Nissan 70 évvel ezelőtt fejlesztette első villanyautóját, de jövőképük messze túlmutat az autógyártáson, kutatóik a vehicle to greed (az energia visszatáplálása a hálózatba), az xStorage és az önvezető autók komplex rendszerének megvalósításán dolgoznak, amely az intelligens városok alapját képezi.

A résztvevők megtudhatták például azt is, hogy míg a Mercedes-Benz kompromisszummentes elektromos autója akár 200 km-t is elmegy egy töltéssel, a Volkswagen olyan új modellen dolgozik, amely 50 percnyi töltéssel 150 kW töltőteljesítménnyel bír, ami kb. egy 15 lakásos társasház energiafogyasztásával egyenlő.

Az E.ON is megosztotta tapasztalatait, miszerint a magyarországi flottával rendelkező cégeknél elindult egy szemléletváltás és egyre népszerűbb a hibrid, illetve e-autókra történő átállás. Mindemellett a vállalatok igénye már nem csak az elektromos töltőállomások telepítésére korlátozódik, sokkal inkább komplex megoldásokat várnak az energiaszolgáltatótól. Az E.ON Magyarországon teljes körűen biztosítja az elektromobilitáshoz szükséges szolgáltatásokat, beleértve a töltők értékesítését, a kivitelezés elvégzését, a folyamatos üzemeltetés biztosítását, a villamos energia szolgáltatást, valamint az e-mobilitáshoz kapcsolódó speciális háttérszoftvereket.

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.04.25
Több mint 20 év után megújult a márka logója és vizuális arculata – írja honlapján a német....
2024.04.25
Tudja mi a különbség a sales maneger, a business development manager és account manager munkakörök....
2024.04.25
A Porsche újabb változattal teszi teljessé a 2023-ban teljes modellfrissítésen átesett Cayenne....
2024.04.25
A Magyarországon működő járműipari vállalatok, beleértve a nagy autógyárakat és azok széles....
2024.04.25
A BMW Group debreceni gyára és a Lufthansa együttműködése révén kapacitás bővítés valósult meg a....
2024.04.25
A Hyundai Motor Company a németországi Nürburgring versenypályán tesztelte az IONIQ 5 N - a márka....
2024.04.25
A Blaha Lujza téri állomáson végeznek műszaki mentést a tűzoltók - írta a Katasztrófavédelem....
2024.04.25
Komoly mérnöki feladatot könnyít meg a két vállalat közös fejlesztése: a villamosenergia-....
2024.04.25
Július 1-jétől Achim Grewe Dr. Patrick Heineckétől veszi át az igazgatóság Pénzügy, IT, Beszerzés....
2024.04.25
Súlyos közlekedési baleset történt az A4-es autópályán Bruck közelében a magyar határ felé vezető....