Skoda Fabia R5
Már 120 éve van jelen az autósport világában a Skoda, amit egy osztrák együttműködésben készülő, teljesen elektromos Skoda Fabia raliautóval ünnepelnek. Nem teljesen gyári projektről van szó, bár a Skoda Motorsport és az osztrák Skoda márkaképviselet is résztvett az RE-X1 Kreisel névre hallgató versenyautó fejlesztésében. A projektet nagyrészt az a Baumschlager Rallye & Racing csapat vezette, amelyiktől például Herczig Norbi is bérli Skoda Fabia versenyautóját a rali EB-re, és aminek az élén a 13-szoros osztrák ralibajnok Raimund Baumschlager csücsül, így szaktudás az szorult a csapatba, ennyi már biztos.
Az alapot egy Fabia Rally2 evo, vagy korábbi nevén R5 adta, noha 2,0 literes turbós benzinmotorját egy 349 lóerős elektromos motorra cserélték, amit a Kreisel szolgáltatott. Mindezt egy viszonylag nagy, 52,5 kWh-s akkumulátorral támogatták meg, hogy elég kraftot tároljon a gyorsaságikhoz. Persze minél lejjebb, a padlóba igyekeztek ültetni a hatalmas akksi csomagot, így komoly átalakításokat kellett végezniük az autón, viszont jó hír, hogy képes akár 200 kW-os töltésre is. Ráadásul ez nem csak egy futurisztikus koncepció, az Osztrák Autósport Szövetségnél (ÖAMTC) már sikerült homologizálni, így résztvehet az ottani versenyeken.
További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!