koncept
A Tulip egy koncept, amely jóval megelőzte korát. 1996-ban a Peugeot és a Citroën együttműködéséből született és ezt a konkrét célt tűzte ki: egy kétüléses elektromos városi autó létrehozását, amely ötvözi a praktikumot, a kényelmet és a szolgáltatásorientáltságot.
Az ötlet középpontjában a használati rendszer áll, egy modern autómegosztási szolgáltatáshoz nagyon hasonló koncepció szerint. Ha valakinek szüksége van az autóra, telefonon lefoglalja, vagy az egyik, erre a célra kijelölt állomáson „inti le” a kocsit.

A tetőn elhelyezett lámpa jelzi, hogy a jármű rendelkezésre áll-e vagy éppen töltés alatt van, így egy pillantással ellenőrizhető a jármű állapota.
Műszaki szempontból a Peugeot 9,6 kW-os elektromos motort használ, 70 km/h sebességet ér el, hatótávolsága körülbelül 80 kilométer. Ezek az értékek a városi környezetre vannak szabva, ahol a kompakt méret és a könnyű használat fontosabb, mint a sebesség és a hatótávolság. Az utastér két személynek kínál helyet és olyan megoldásokat tartalmaz, amelyek a fedélzeti kényelmet szolgálják, mint például egy elektronikus szellőző- és fűtőrendszer, amely automatikusan szabályozza a belső hőmérsékletet.

Az egyik legérdekesebb aspektus a távirányító. A Tulip egy telefonhoz hasonló távirányítót használ, amellyel a tolóajtókat lehet kinyitni és bezárni, valamint a jármű különböző funkcióit aktiválni. Ez előrevetíti a modern digitális szolgáltatásokat, mint például az okostelefonos vezérlőalkalmazások.
Bár a Tulip gyártására soha nem került sor, a koncepció korai példája marad az elektromos városi mobilitásnak, a megosztott szolgáltatásoknak és meglepően aktuális jövőképet mutat.
Forrás: motor1.com