robogó

Visszafogott növekedésben a hazai kismotor alkatrész piac

2016.09.24.

Az internetes kereskedelem nem tud teret hódítani a szegmensben. A kismotor és a robogó alkatrészek piaci forgalma csak tavaly tudta elérni a válság előtti szintet. Az idei év első felében ugyanakkor tovább folytatódott a szegmens visszafogott erősödése, a piacvezető Moped 91 Kft. szerint. A jelenlegi alkatrész-kereskedelmi tendenciák ugyanakkor a távolkeleti márkák markáns térnyerését mutatják. „Az alkatrészek iránti kereslet alapján úgy látjuk, hogy az utóbbi időszakban túlnyomórészt kínai, illetve japán robogók irányába tolódott el a hazai használtmotor piac, az európai márkák alkatrészei iránt jóval visszafogottabb a kereslet, mint néhány évvel ezelőtt” – fogalmaz Csima Béla, a Moped 91 Kft cégvezetője.

A kismotor, robogó, illetve kerékpáros-kiegészítő szegmensben a március-október közötti időszak számít kereskedelmi főszezonnak. Az alkatrész és kiegészítő termékszegmensben évente közel egymilliárdos forgalmat elérő Moped 91 kft. piacvezetőnek számít. A robogóalkatrészek piacának visszafogott bővülése mellett a kerékpár felszerelési cikkek piaca határozott, mintegy 10%-os erősödést mutat. „Jellemzően a kerékpáros túrázáshoz szükséges kellékeket keresik egyre többen: a kerékpáros táskák, kesztyűk, fejvédők, sisakok számítanak az idei szezon slágertermékeinek” – összegez Csima Béla. A cégvezető tapasztalatai szerint nem csupán a kerékpárosok, de a hazai kismotorosok is egyre inkább a jó ár-érték arányt keresik, legyen szó alkatrészről vagy kiegészítőről, ami fontos előrelépés a korábban kizárólag az árat előtérbe helyező vásárlói hozzáállással szemben.

Gond lehet az utánpótlással - A Moped 91 hazánk mellett 10-15 országban van jelen nagykereskedőként. A cégvezető aggasztónak tartja azt, hogy egyre több kiskereskedelmi üzlet zár be, ezért akár néhány éven belül előfordulhat, hogy kisebb térségek az alkatrészellátást és a kapcsolódó szervizelést, tanácsadást kínáló üzlet nélkül maradnak. „Sajnos néhány éve tapasztaljuk már, hogy ha egy kereskedő nyugdíjba vonul, az üzlet bezár és nem lép a helyébe új vállalkozó. Ez azért nagy gond, mert ha a kismotor tulajdonos nem tudja a lakhelyéhez közel beszerezni a szükséges alkatrészeket, szinte megoldhatatlan helyzet elé állítja, ugyanis az interneten történő alkatrész-beszerzés egy lutrival ér fel. Szakértő kereskedő tanácsa nélkül főleg a távol-keleti kismotorok esetén szinte lehetetlen a megfelelő alkatrész kiválasztása” –jegyezte meg Csima Béla.

A Moped 91 tapasztalatai szerint pont emiatt nem várható az e-kereskedelem markáns térnyerése a kismotoralkatrész szegmensben. A tapasztalatok azt mutatják, hogy azok a kereskedők tudnak akár régiós szinten erős pozícióba kerülni, akik a kor elvárásainak megfelelően felszerelt üzlettel, széles készletre támaszkodva azonnal ki tudják szolgálni a vevőket.

 

Az oldal fő támogatója

 

2021.04.19
Egy frissen közzétett, átfogó európai kutatás rávilágít a plug-in hibrid járművek nem megfelelő....
2021.04.19
A Maserati párhuzamosan fizikailag és a virtuális térben is megszervezte a Levante Hybrid....
2021.04.19
Magyarország egyik legnagyobb gumiabroncs-forgalmazója, a MARSO Kft. a KLEBER abroncsmárkával....
2021.04.19
A Stellantis csoport is belekezdett saját elektromos offenzívájába az utóbbi időben, ennek egyik....
2021.04.19
Egy személygépkocsi vezetője vesztette életét Nagyszentpál térségében - írja a police.hu ..
2021.04.19
Az abroncsgyártó két prémium terméke is kimagasló eredményekkel zárt a német autóklub és a neves....
2021.04.19
A tavaly lezárt hat tranzakciónak köszönhetően kilőttek az AutoWallis értékesítési számai: a....
2021.04.19
A játékgyártó Mattel vállalja, hogy 100%-ban újrahasznosított, megújuló vagy bioalapú műanyagra tér....
2021.04.19
A 2020-ban világszintű vezető pozícióját csoportszinten is visszaszerző Toyota (márkaszinten a....
2021.04.18
Hónapok óta nem fordult elő a legnagyobb magyar-osztrák határállomáson, hogy kerek hatvan perc....