EURO 5

Mégsem tiltják be az Euro 5-ös dízeleket

2023.09.17.

Visszatáncolt a kormány, fellélegezhet 140 ezer autós.

Bár már jó ideje vannak olyan zónák Olaszországban, ahová környezetvédelmi okokból autóval napközben csak az hajthat be, aki az adott kerületben lakik vagy oda jár munkába (ilyen ZTL zónákat alakítanak ki általában a nagyvárosokban, mint például Milánóban, Torinóban), de a kormány ezt a korlátozást tovább erősítette volna.

A terv és a nyári hírközlések szerint 2023. szeptember 15-től Euro 5-ös dízelblokkot vezettek volna be az iparosodott északolasz Piemonte régióban. Bár nem az összes településre vonatkozott volna a tilalom, „csak” 76 nagyobb városra, ezt sokan megsínylették volna. Szám szerint 140 ezer családról van szó, akik jelenleg is Euro 5 szabvány szerint üzemelő autót használnak.

Ennyien biztosan nem tudták volna lecserélni a kocsijukat rövid időn belül – gyakorlatilag hetekről beszélünk, amit a rendelet hagyott volna számukra az új autó vásárlására. Kormányzati anyagi segítségről, ösztönzőkről pedig szó sem esett…

És persze megoldatlan kérdés lett volna, hogy mi lesz a régi autójukkal, mert az, ha ki van tiltva számos városból, ugyan kinek kell megvételre?

Ezt az őrültséget nem kockáztatták meg az olasz vezetők. Szeptember 7-én a kormány törvényerejű rendelettel elhalasztotta az Euro 5-ös dízelek leállítását Piemontban. 2024. október 1-től a legalább 30 000 lakosú, megfelelő helyi tömegközlekedési hálózattal rendelkező települések, ahol magas a légszennyezettségi érték, jogosultak az Euro 5-ös dízelmotorok betiltására. A rendelet betartása kötelezővé válik 2025. október 1-től. 

Forrás: sicurauto.it

 

Az oldal fő támogatója

 

2025.12.24
Szándéknyilatkozatot írtak alá heti két alkalommal közlekedő Pécs–München menetrend szerinti....
2025.12.23
Több mint egy évtizede nem változtak akkorát a szabályok, mint amekkorát jövőre fognak. Mutatjuk,....
2025.12.23
A Volkswagen jövőre ünnepli a GTI 50. évfordulóját. Egy exkluzív modell érkezik a jubileumra: a....
2025.12.23
Az Osztrák Autóklub (VCÖ) elemzése szerint Burgenland autópályáin egyes területeken jelentősen....
2025.12.23
Második helyezést ért el Azerbajdzsánban Novák Bence, a Széchenyi István Egyetem járműmérnök....
2025.12.23
A közforgalmú közlekedés jövőjéről szólt a 26. Nemzetközi Közlekedési Konferencia Szegeden. Szóba....
2025.12.23
Az ember mobilitása a talpra állásnál, a lábak mozdításánál, a járás képességénél kezdődik. A....
2025.12.23
Vármegyénk nagyvárosaiban a rendőrök a következő hónapokban több száz gépkocsi esetében ellenőrzik....
2025.12.23
Egy hónap alatt több mint 8 millió forint adomány gyűlt össze a magyar autóvezetők jóvoltából az....
2025.12.23
Hatalmas mérföldkőhöz érkeztünk: a Rába Magazin és elődjei teljes egészében digitalizálásra....