Lexus IS

Visszatér a Lexus IS F?

2019.01.22.

Hamarosan esedékessé válik a LexusIS generációváltása. Japán források úgy tudják, a negyedik széria visszahozhatja az IS F-et, a Lexus első, műfajteremtő sportszedánját.

A Lexus 2006-ban, első sportmodelljeként mutatta be az IS modellcsalád zászlóshajóját, az ultranagy teljesítményű IS F limuzint. A projekt főmérnöke az a Jagucsi Jukihiko volt, aki korábban a Toyota Supra fejlesztésében is kulcsszerepet játszott. Tíz milliméterrel ültetett futóművével, nagy lökettérfogatú szívómotorjával és egymás fölé rendezett kipufogójával olyan mintát teremtett, amelyet később márkatársai is híven követtek. Habár a 2014-ben bevezetett RC F és a két évvel később érkező GS F orrában már megnövelt (421 helyett 477 LE) teljesítménnyel dolgozott az IS F ötliteres, nyolchengeres motorja, a 2015-ben nyugalmazott középkategóriás sportszedán komoly űrt hagyott maga után. Kisebb tömegével és kompaktabb méreteivel az IS F sokak szemében közelebb állt az ideális sportautó eszményképéhez, mint a vele egyébként azonos gyorsulásra (4,6 mp) és végsebességre (270 km/h) képes fivérei.

Többször felmerült már, hogy visszatér az IS F, ám a jelenlegi generáció szolgálati ideje alatt erre már hiába számítunk. Egy japán autós szaklap, a Response viszont úgy tudja, hogy a következő szériával visszatérhet a legendás, stílusteremtő sportszedán.

A Lexus IS negyedik kiadása a cégcsoport ultramodern TNGA padlólemezének megfelelően méretezett verziójára épül majd, várhatóan érezhetően szélesebb, hosszabb és valamivel alacsonyabb lesz, mint a jelenlegi modell (4680 x 1810 x 1430 mm; 2800 mm tengelytáv). A japán szakújságírók szerint a márka tovább csiszolja orsó alakú hűtőmaszkját, háromdimenzióssá téve annak felületét. A díjnyertes lámpatestek még radikálisabb kialakítást kapnak, míg a far és a tető vonala a jelenleginél döntöttebb, kupés jelleget ölt majd. Ezeket a változásokat hivatott érzékeltetni az újság által készített számítógépes grafika, amely szerint az oldalfal is határozott, térbeli felületkezelést kaphat majd.

A padlólemezből adódóan olyan motorokra számítunk az IS-ben, mint egy új fejlesztésű, 2.4 literes turbómotor vagy az a 2.5 literes benzinesre épülő hibrid hajtáslánc, amely az UX crossoverben és az ES szedánban is megtalálható. A fő kérdés persze, hogy mi hajthatja az egyelőre meg nem erősített IS F sportszedánt: a Response szerint az a 3.5 literes V6-os turbómotor, amelyet az ötödik generációs LS 500-ból is ismerünk. A hengerszámcsökkenés összhangban áll a kor szellemével, a teljesítményen viszont még dolgoznia kell a mérnököknek: a motor maximális teljesítménye ugyanis jelenlegi formájában egyelőre 417 lóerő, márpedig ennél a modell összes európai konkurense nagyobb teljesítményre képes.

Ez persze csak a kevésbé izgalmas feltételezés. A Lexus felelős projektvezetői ugyanis már tavaly azt hangoztatták, hogy tüzesebb hibrid hajtásláncokkal szeretnék eloszlatni a technológiával kapcsolatos tévképzeteket, így nem esélytelen egy benzin-elektromos sportmotor bevezetése sem. Ennek mibenlétével kapcsolatban azonban még találgatni is korai volna, ugyanakkor az új generációs IS F remélt bevezetéséig még mintegy öt év van hátra, ami elegendő lehet egy vadonatúj sporthibrid egység kifejlesztéséhez.

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.04.19
A debreceni autógyárát érintő társasági szerződést kötött a BMW Group a Lufthansa légitársasággal,....
2024.04.19
Koldus vagy királyfi, aki belépett? Örök dilemma ez ékszerüzletben, autókereskedésben,....
2024.04.19
Nagy esemény a MINI háza táján: a tisztán elektromos meghajtású MINI Aceman a 2024-es Pekingi....
2024.04.19
Ha ezt használja, megőrzi autója értékét.   ..
2024.04.19
A CX-60 után a vadonatúj Mazda CX-80 a második modell Európában, amelyet a Mazda nagy platformjára....
2024.04.19
Mostanában a szokásosnál is több szó esik a BMW legutóbbi 5-ös sorozatáról.  ..
2024.04.19
Az új BMW X3 a BMW Group dél-franciaországi, Miramasban működő tesztközpontjában a sorozatgyártás....
2024.04.19
A külső design alapján egy erőteljes és stílusos SUV rajzolódik ki, a frissítést követően a modell....
2024.04.19
Az idei első negyedévben megkötött teljes körű casco-szerződések átlagdíja 206 900 forint volt, 5,9....
2024.04.19
A kvalifikációt az első szakaszt követően negyedórára félbe kellett szakítani, mivel lángra kapott....