MR2

Visszatérhet az MR2-es? Újraálmodták a legendás sportkocsit

2021.04.17.

Belefér a Toyota portfoliójába egy retro sportkocsi? Az internet egyik legismertebb független autótervezője a közelmúltban két, eltérő stílusú elképzelésben latolgatta egy szubkompakt Toyota sportautó esélyeit.

A Toyota történetében egy időben fontos szerepet játszottak a szubkompakt sportautók. Újra és újra felmerül a kérdés, visszatér-e valamelyik legenda. Ha választ nem is adhat ezekre az interneten komoly követőtáborral rendelkező, kiváló fantáziájú autótervező, Rain Prisk zseniálisan képzelte el, milyen formában – pontosabban milyen formákban – születhetne újjá a kétüléses Toyota.

A XXI. század első évtizedének végére kihaltak a Toyota sportautói. Aztán a márka nagyot fordított stratégiáján, ismét értékké tette a vezetés élményét, és ezzel párhuzamosan megkezdte újra felépíteni sportautó-portfolióját. A kétliteres szívómotorral szerelt GT86 sokáig egymaga képviselte a sportosságot annak a márkának a palettáján, amely korábban az MR2-vel, a Celicával és a Suprával nemcsak minden fontos szegmensben ott volt, de komoly motorsport-sikereket is magáénak tudhatott.

Az MR2 a hátsó tengely előtt hordta a motorját, így gazdája csupán egy utassal oszthatta meg a vezetés élményét. Mindkét autó jóval kisebb volt az ekkor már harmadik generációjánál járó Toyota Celicánál, a jelenlegi GR 86 koncepcionális elődjénél – az utókor szempontjából tulajdonképpen csak a motor elhelyezése és az üléssorok száma mutat különbséget, de a zömök, kupés formátum ugyanaz.

Ennek az egyelőre csak rendkívül merész elképzelésként élő koncepciónak adott formát Rain Prisk, amikor megrajzolta a második generációs MR2 markáns stílusjegyeiből építkező koncepcióját.

A legszerencsésebb azonban talán az volna, ha a kétszemélyes sportautót az AE86 erősen múltidéző stílusával kombinálná a Toyota. Számos példát láthattunk már arra az autóiparban, hogy az ügyfelek jól fogadják a retro stílusú, speciális (értsd: korlátozott) funkcionalitású modelleket – nem is kell messzebb mennünk a Toyota FJ Cruisernél.

Időközben egy még merészebb feltételezés is felmerült az interneten: ezek szerint a Toyota a Porsche középmotoros modellcsaládjához (Porsche 718) szorosan kapcsolódva építhetné meg az MR2 utódját. Egy ilyen együttműködésnek kétségtelenül nagy volna a hírértéke, piaci szempontból azonban talán értékesebb lenne, ha házon belül és lehetőleg a természeti környezettel minél inkább kompatibilis módon valósítaná meg apró sportautójának visszatérését a Toyota.

Rain Prisk az AE86 utánérzését is megrajzolta. A modern, átméretezhető padlólemezek korában viszonylag olcsón meg lehetne valósítani egy ilyen típust, az elektromos hajtás pedig tovább javítja a költséghatékonyságot. A kérdés már csak az: készen áll-e a világ egy kétüléses Toyota sportautóra?

További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!

 

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.05.14
A Nemzetgazdasági Minisztérium (NGM) delegációjának németországi látogatása keretében Nagy Márton....
2024.05.14
A rendőrség a 67-es kilométerszelvénynél letereli a forgalmat a Győr felé vezető oldalon - írja a....
2024.05.14
A Volvo Construction Equipment (Volvo CE) elérhetővé teszi az elektromos töltési megoldások 48V DC....
2024.05.14
Az Audi Hungaria vezetői Németország bajor tartományi parlamentjének Gazdasági, Regionális....
2024.05.14
Annak ellenére, hogy a gyalogos balesetek száma évről évre javuló tendenciát mutat hazánkban, a....
2024.05.14
A Széchenyi Egyetemi Csoporthoz tartozó HUMDA Magyar Mobilitás-fejlesztési Ügynökség Zrt. Zöld....
2024.05.14
A csalódást keltő szeptember után (-11,6 százalék) a romániai új autók piaca októberben ismét....
2024.05.14
Bővül azon járművek köre, amelyekre kötelező gépjármű-felelősségbiztosítást kell kötni. Ez az....
2024.05.14
Az új Opel Frontera első nyilvános bemutatkozására készül: Alig egy hónappal azután, hogy az új....
2024.05.14
Lassul az elektromos autók fellendülése. Lényegesen több személygépkocsit regisztráltak újonnan az....