GT Open
Talán már mindenki látta az elképesztő felvételeket a földig bontott Hungaroringről, és annak titkos és kevésbé titkos, földalatti folyosóiról. Lassan egy éve mélyreható felújításon esik át hazánk legidősebb, leghíresebb és legkomolyabb versenypályája, de most egy hétvége erejéig újra motorzaj lengte be a környéket. Idén mindössze két versenyt rendeznek itt: az egyik természetesen a Formula-1 lesz július végén, a másik viszont a mostani GT Open, és annak betétfutamai voltak. Mi pedig élőben igyekeztünk átélni, amit már oly rég nem tudtunk.
A főbejárat még nem működik, ezért egy ideiglenes bejáraton keresztül juthattunk be a Hungaroring óriási salakparkolójába. Már innen látszott, hogy elképesztő változásokon ment át a Hungaroring, amiket fotósként és újságíróként érdemes lesz minél előbb megszoknom. Még több parkoló, új szervizutak – a pálya közvetlen környezete logikusabb, átjárhatóbb lett, noha még több és még magasabb kerítések kerültek a pálya elejére és végére – épp, ahonnan a legtöbben szokták nyomon követni a futamokat. Szintén szomorúan láttam, hogy a masszívan kiszélesített paddock pálya felőli részéről már csak lábujjhegyen lehet kilátni, olyan széles vízvezetőket szereltek oda – ezt több néző is nehezményezte, ugyanis masszívan lecsökkentette azoknak a helyeknek a számát, ahonnan lehetne a versenyt nézni.
No, de ez sem szegte a kedvét annak a több ezer embernek, aki kilátogatott a hétvégén a GT Open és társeseményeire. A leginkább félprofi vagy amatőr gentlemen pilótákat számláló, GT3-as sportautókkal versenyző sorozat mellett, ellátogatott hozzánk az Euroformula Open kategória is. Mindkettőben tudtunk magyar pilótának is szurkolni: az open wheel kategóriában Révész Leventének, a GT Openben pedig Nagy Daninak és a Zengő Motorsportnak. Míg az első futamot a 20. helyen zárta Nagy Dani, addig a másodikat a 22. helyen. Hogy mennyire erős és mégis kiegyenlített a bajnokság, azt jól mutatja, hogy az első és a második futamban is három különböző márka volt a GT Open dobogóin.
Az első futamot Simon Reicher nyerte egy Audi R8 LMS GT3 Evo II volánja mögött, utána Nicola Marinangeli végzett egy Ferrari 296 GT3-mal, míg a harmadik Marcos Siebert lett egy Mercedes-AMG GT3 EVO-val. A második futamon Lamborghini-Porsche-Mercedes sorrend adódott, Simon Connor Primmel az élen, Nico Menzellel a második helyen és Mikaeel Pitamberrel a harmadikon. Sajnos végül a Comtoyou Racing vadiúj Aston Martin Vantage GT3-asa nem látogatott el hozzánk, de Christian Menzel, német versenypilóta és az Auto- Motor- und Sport újságírójának jelenléte mindenképp emelte a rendezvény fényét, hogy egyéb Le Mans pilótákat ne is említsek, akik mindig a Porsche paddockban lézengtek.
Az alsó paddock részeket a brit GB3 bajnokság, valamint a Formula Regional European Championship by Alpine vette használatba – utóbbiban ráadásul számtalan, az F1 előszobáját jelentő csapattal, amilyen a Prema vagy a Trident, de volt Red Bull és McLaren festésű versenyautó is. Nem véletlen, hogy a fiatal rajongókat is itt lehetett a legnagyobb számban megtalálni – mit tett az autósporttal a Netflix… Aki boxermotorok hangjára vágyott már, az is megkapta a maga adagját, hiszen a borzasztóan erős Porsche Carrera Cup Deutschland is ellátogatott hozzánk a legfrissebb kupás 911-esekkel.
Remek volt látni, hogy újra élettel telik meg a Hungaroring, még, ha nézői szempontból nem is előnyére változott a létesítmény. Talán utoljára jártam be a régi főépület lépcsőit, amik elképesztő történeteket tudnának mesélni, de hamarosan elbontásra kerülnek, hogy egy szebb és modernebb épület vegye át a helyét. Egy hónap múlva Forma-1, utána pedig újabb hosszú szünet jön. Addig is élvezzük a szombat reggeli esős edzések látványos fotóit együtt. Most jó ideig csak ezekkel az élményekkel kell feltöltenünk benzinvérű szívünket.
További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!