Lada

Visszatért a Lada lelke

2017.10.30.

Évtizedek óta tart az autóipari retro hullám, legendás márkákat, típusokat élesztenek, értelmeznek újra. Nagyrészt azonban mindez a prémium kategóriában történik. Ott, ahol bizony nagyon-nagyon megkérik az árát egy-egy vágyott életérzésnek. Más a helyzet a Lada projekttel. Az eredetileg olasz Fiat licenc alapján elindított márka kezdetektől két féle arcát mutatta. Egyrészt mindig is egy trendi, vagány autó volt, sőt az idő múlásával vágyott divattárggyá vált. De mindeközben a Lada másik lényege azért mégis csak az volt, hogy elérhető áron juthassank kisebb pénzű emberek is autóhoz. 

A Lada visszatérése Magyarországra rendkívűl érdekes és különleges kísérletnek indult. A márka iránti nosztalgia adott volt, kispénzű emberek pedig továbbra is voltak azért nagy számban. A világ, vele együtt az ízlések, az igények, az elvárások és a divatok nagyon megváltoztak. Kérdéses volt tehát, hogy sikerre vihető-e a rendszerváltás utáni Lada projekt 2.0? A több mint két évvel ezelőtti magyarországi visszatérés azonnal trendire sikerült. Az i love Lada, a letisztult, de vonzó és egységes szalon design egyszerre erősítette a nosztalgiát és egy új termék iránti bizalmat. Az első időszakban a Lada azonban inkább csak praktikus, ár-érték arányos arcát mutatta. Valljuk be a Granta és a Kalina, valamint ezek különböző praktikus verziói tényleg kitűnő árukkal, robosztosságukkal, elnyűhetetlenségükkel, korrekt műszaki tartalmukkal és nem ellenállhatatlan sharmjukkal hódítottak. 

Képre kattintva galéria nyílik!

Azután kisvártatva megérkezett a Vesta. Sikerében nyílván jelentős szerepe van annak is, hogy dögös és brutális WTTC versenyautó verziója komoly sikereket aratot a világ egyik legismertebb pálya autós sorozatában és a versenyverzióból sugárzó sportos eleganciát vetítettük tudatunkban a széria verzióra is. De az igazság az, hogy a Vesta önmagában szériában is egy vonzó külsejű, harmónikus formájú, vágyható autó lett. A hírek szerint hamarosan érkező kombi és emelt has magasságú cross változatával, valamint a Lada márka szintén 2018-ra igért igazán designos városi SUV-jával az XRay-el újra beteljesedhet az a kétarcúság, ami annak idején apáink és nagyapáink szemében oly vonzóvá és vágyottá tette az eredeti Lada márkát. Elérhető ár, design és sharm. 

Képre kattintva galéria nyílik!

A Lada visszatérése vagy ahogy hivatalosan hívják a Lada projekt - ma már kimondható - igazi példaértékű siker történet. Nem csak azért, mert a hivatalos adatok szerint csak Magyarországon több mint 2000 új Ladát vásároltak, hanem legfőképp azért mert a Lada projekt irányítói képesek voltak megújítani és visszahozni a márka lelkét. Megjelentek az első Vesta taxik és már a finnyásabbak is elgondolkodnak Lada vásárláson. Sőt, - szintén a Vestából - elkészültek az első házilag designolt sportos verziók is, amelyek igazi reinkarnációi az annak idején építgetett-szépítgetett ezer kecskéknek és ezer öcsiknek. 

Nem kérdés tehát visszatért a Lada lelke. 

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.04.19
A debreceni autógyárát érintő társasági szerződést kötött a BMW Group a Lufthansa légitársasággal,....
2024.04.19
Koldus vagy királyfi, aki belépett? Örök dilemma ez ékszerüzletben, autókereskedésben,....
2024.04.19
Nagy esemény a MINI háza táján: a tisztán elektromos meghajtású MINI Aceman a 2024-es Pekingi....
2024.04.19
Ha ezt használja, megőrzi autója értékét.   ..
2024.04.19
A CX-60 után a vadonatúj Mazda CX-80 a második modell Európában, amelyet a Mazda nagy platformjára....
2024.04.19
Mostanában a szokásosnál is több szó esik a BMW legutóbbi 5-ös sorozatáról.  ..
2024.04.19
Az új BMW X3 a BMW Group dél-franciaországi, Miramasban működő tesztközpontjában a sorozatgyártás....
2024.04.19
A külső design alapján egy erőteljes és stílusos SUV rajzolódik ki, a frissítést követően a modell....
2024.04.19
Az idei első negyedévben megkötött teljes körű casco-szerződések átlagdíja 206 900 forint volt, 5,9....
2024.04.19
A kvalifikációt az első szakaszt követően negyedórára félbe kellett szakítani, mivel lángra kapott....