Wolfsburg
Christine Wolburg, a Volkswagen márkavezetője: „Évek óta teljes mértékben elkötelezettek vagyunk a női labdarúgás és a nők labdarúgásban való részvételének népszerűsítése iránt. Az UEFA női labdarúgó-Európa-bajnokság idei nyári szponzorálása ezért további elkötelezettséget jelent a láthatóság, a tisztesség és a valódi részvétel iránt.”
A legutóbbi tornához hasonlóan a partnerséggel a kampány mellett egy második fő célt is követ: „A színpadot arra is használjuk, hogy bemutassuk a teljesen elektromos ID. család modelljeinket a nemzetközi közönségnek” – jelentette be Wolburg.
Fotók: VW
A Volkswagen nemcsak az UEFA női labdarúgó-Európa-bajnokság 2025-ös partnere, hanem a 16 részt vevő nemzeti csapat közül hétnek is: Németország és a házigazda Svájc mellett ezek Franciaország, Hollandia, Dánia, Finnország és Olaszország. Ezekben az országokban szponzorációs megállapodások vannak érvényben az adott Volkswagen-importőrök és a nemzeti labdarúgó-szövetségek között. Ezenkívül a Volkswagen számos más, a futballt kedvelő piacon is aktív az Európa-bajnokság előtt és alatt.
Guy-Laurent Epstein, az UEFA marketingigazgatója elmondta: „Az UEFA örömmel üdvözli ismét a Volkswagent az UEFA női Európa-bajnokság hivatalos szponzoraként. A Volkswagen folyamatos támogatása a verseny iránt a női labdarúgás erejébe és lehetőségébe vetett közös hitüket mutatja. Ez a partnerség nemcsak abban segít, hogy olyan tornát szervezzünk, amely számos rekordot megdönt, hanem lehetővé teszi számunkra, hogy érdemi módon fektessünk be a női labdarúgás további fejlesztésébe, és több lehetőséget teremtsünk a nők és lányok számára a sportág minden szintjén.”
Az UEFA női Európa-bajnokság az idei nyár legnagyobb labdarúgótornája. Nyolc svájci városban kerül megrendezésre. Az UEFA minden eddiginél több stadionlátogatóra és tévénézőre számít a női versenyre.
Christine Wolburg
Alexandra Popp, a Volkswagen Eb-nagykövete, 145-szörös német válogatott játékos és a VfL Wolfsburg csapatkapitánya: „A női futball hihetetlen előrelépést tett az elmúlt években: a professzionalizmus, a minőség és a figyelem rendkívül pozitívan fejlődött. A Volkswagen a kezdetektől fogva támogatott minket – mind a VfL Wolfsburgnál, mind a DFB-nél (Német Labdarúgó Szövetség), mind Európában, mint most az UEFA női Eb-n. Ez az elkötelezettség és megbecsülés nagyra értékelt a futballban.”
A legutóbbi UEFA női Eb-n, amelyet a koronavírus-járvány miatt 2021-ről 2022-re kellett elhalasztani, a Volkswagen a #KeinFrauenfußball vagy #NemNőiFootball kampányával hívta fel magára a figyelmet. Ez a szándékosan provokatív szlogen rámutatott arra, hogy a köznyelv különbséget tesz a futball és a női futball között – mintha különböző sportágak lennének.
A Volkswagen AG teljes tulajdonú leányvállalatának, a VfL Wolfsburgnak a női csapata is profitál a vállalat támogatásából: a VfL női labdarúgócsapata tizenkét éve Európa legsikeresebb csapatai közé tartozik, és ez idő alatt nemcsak kétszer nyerte meg az UEFA női Bajnokok Ligáját, hanem hétszer a német bajnokságot és tizenegyszer a DFB-kupát is.