Volkswagen

A Volkswagen elektromos jövőképe

2019.12.09.

Sokat hallani manapság a Volkswagen-csoport elektrifikálódásáról, mondhatni mindenki tudja, hogy érkezik az ID.3, melyet több elektromos modell követ majd. Ugyanakkor a konszern átfogó jövőképe az alternatív hajtásokat illetően mindeddig kissé ködösnek tűnt, azonban volt szerencsénk beszélgetni a magyarországi importőr, a Porsche Hungaria alternatív hajtásokért felelős projektvezetőjével, Kövi Róberttel, aki eloszlatta a ködöt és az általa elmondottak alapján igyekszünk bemutatni, mire számíthatunk tőlük a következő években.

Mindenekelőtt érdemes tisztázni, mit is nevezünk alternatív hajtásnak: gyakorlatilag mindent, amit nem hagyományos, belső égésű benzin- vagy dízelmotor hajt. Ilyen az LPG, a CNG, az elektromos hajtás, valamint ezek kombinálása egy belső égésű erőforrással. Előbbiek jelentősége jelen pillanatban elenyésző az elektromos és hibrid autókhoz képest, elsősorban infrastrukturális hiányosságok és gazdaságossági szempontok miatt.



Kövi Róbert, a Porsche Hungaria alternatív hajtásokért felelős projektvezetője

Annál fontosabbak azonban az elektromos modellek, amelyekkel kapcsolatban muszáj kiemelni, hogy a méltán híres MQB platform után elkészült annak elektromos testvére, az MEB is. A Volkswagen csoport összes, újonnan bemutatott elektromos személygépkocsija erre az alapra épül majd a jövőben. Ez gyakorlatilag egy az akkumulátor köré épülő alváz, ebbe kerülnek majd be a különböző akkumulátor-változatok.

Modelloffenzíva

Hogy a legközelebbi újdonságra koncentráljunk, a márka első dedikáltan elektromos modellje, az ID.3 2020 májusától kerül a kereskedésekbe. A modellcsalád első tagja különösen fontos a Volkswagen életében, mert elektromos mivolta mellett a személyre szabhatósága is új fejezetet jelent a német márka számára. A konszern modelljeire jelenleg is az akár 100 elemből álló opciós felszereltség listák voltak jellemzőek, de a gyártást egyszerűsítendő és így az a végső árat csökkentendő várhatóan nagyjából 10 különböző “csomagból” választhatnak a leendő vásárlók.

A leendő vásárlók mellett egyébként már van 30.000 ügyfél Európában, akik letették az 1.000 eurós előjegyzési díjat, így ők már májusban beülhetnek a saját ID.3 modelljükbe. Közülük 80-an Magyarországon vannak, ráadásul elég gyorsnak kellett lenni, hogy közéjük tartozzon az ember, ugyanis 7 óra alatt elfogyott a nekünk jutó 80 darab modell.

Az ID.3 ára valahol 10 millió forint körül indul majd, ami igen magasnak hangzik elsőre, viszont fontos szem előtt tartani, hogy az elektromos autók jellemzően gazdagabb alapfelszereltséggel rendelkeznek, mint hagyományos társaik, ezt figyelembe véve pedig nem sokkal drágább egy ID.3, mint egy egy hasonló, belső-égésű motorral szerelt Volkswagen.

Az ID.3-at egyébként még számos új modell követi majd, a Volkswagen elektromos modelljeit jelző ID család további tagjain kívül is. Ilyen lesz az el-Born a Seat oldaláról, vagy éppen a Vision a Skodától. Ami a Volkswagen haszongépjárműveket illeti, az e-Crafter már megjelent a hazai kínálatban is, így ez a modell is elérhető a márkakereskedésekben.. Minden bizonnyal sokak számára meglepetés, de az oly népszerű Caddy modell is kapott elektromos verziót, viszont azt az ABT tuning-cég építi át és hazánkban  nem került forgalomba, adminisztrációs nehézségek és a magas ár miatt.

Ez persze nem jelenti azt, hogy a Volkswagennél ne hinnének az elektromos haszongépjárművek létjogosultságában, egyszerűen csak ahhoz, hogy tényleg jó vételt jelentsenek a vásárlóknak, kissé alacsonyabb árra van szükség.

Talán ezt az alacsony árat célzandó marad forgalomban az e-Golf, ami értelemszerűen továbbra is az előző, hetedik generációs Golf alapjaira épül. Ennek ára jó ideje csökken és ha a tendencia folytatódik, az ID.3 érkezése után minden bizonnyal azok számára is vonzó lehetőséget jelenthet, akik az régóta várt modellcsalád első tagját túlságosan drágának találják.

A legjobb ár-érték arányú ajánlat ugyanakkor minden bizonnyal jó ideig az e-Up! marad. Jelenleg a különböző támogatások igénybevételével 5 millió forint alatt hozzájuthatunk egy új generációs, megduplázott kapacitásának köszönhetően egy töltéssel 260 kilómétert megtenni képes modellhez, amihez ráadásul ajándék fali töltőt is kapnak a vásárlók.

 

Nem feledkezhetünk meg persze a plug-in hibrid modellekről sem. Jelenleg a Passat modellekhez érhető el GTE verzió és az új 8-as szériából is less a kínálatban kétféle tölthető hybrid. A probléma ezekkel az volt, hogy a bekerülő technológia összetettsége miatt drága volt, ennek köszönhetően pedig az ügyflek inkább a tisztán belsőégésű modelleket választottak. A kompetitorok példájából kiindulva ugyanakkor a német márkánál látták, hogy a piac felvenné ezeket a modelleket, ugyanis rendkívül praktikus technológiáról van szó, csak a megfelelő áron kellene ajánlani.

Ez alapján számíthatunk relatíve jó árú plug-in hibrid modellekre a konszerntől. A Volkswagen Golf és Passat mellett a Skoda Octavia és Superb is kap ilyen kombinált hajtásláncot, ahogy a Seat részéről sem maradnak adósok a tölthető hibrideket illetően.

Ennyi elektromos modellt előrevetítve nem csoda, hogy a Volkswagen igen ambíciózus terveket szövöget az elektromos autókat illetően. Terveik szerint 2025-re az eladott autók 20-25%-a elektromos vagy tölthető hibrid lesz, ami a jelenlegi 11 milliós éves darabszám mellett több, mint 2 millió elektromos autót jelent évente. Várhatóan egyébként Magyarországon később érik el ezt a szintet, ugyanis amíg a gyártási kapacitás nem lesz 100%-os, a kereslet képtelen lesz kielégíteni a kínálatot.

 Infrastruktúra nélkül nincs elektromos autózás

Ha egy gyártó elektromos autókban akar utazni, nem tehet mást, mint hogy részt vesz a szükséges töltőhálózat fejlesztésében. Magyarországon egyébként nem állunk rosszul, jelenleg 800 töltőállomás van az utak mentén, ehhez még jövőre biztosan jön 200. Ezzel a régióban az élmezőnyben vagyunk, a kelet-európai országok közül legfeljebb Csehország jár előttünk a töltőállomások sűrűségét tekintve.

Nem meglepő módon tőlünk nyugatra még jobb a helyzet a töltők sűrűségét illetően, így a Volkswagen részéről inkább az a feladat és egyben cél, hogy ezeket a kutakat szinte egytől-egyig hozzáférhetővé tegyék az ügyfeleik számára. 

Hosszú távon a megoldás a We Charge kártya lehet, amely mint a Volkswagen elektromos modelljeinek alapvető tartozéka, hozzáférést biztosít majd Európa szinte összes töltőjéhez, így nem kell majd minden töltőhálózat saját kártyáját magánál tartania az embernek. Mondhatni, ez egyfajta roaming, csak ebben az esetben nem egy másik mobilszolgáltató hálózatára kapcsolódunk, hanem egy másik töltőhálózatot veszünk igénybe.

Autót millióknak, nem milliomosoknak!

Nem egyszerű a Volkswagen elektromos jövőképét röviden összefoglalni. Elektromos vagy plug-in hibrid modellek érkeznek a konszern legfontosabb márkáitól, dolgoznak a használhatóság fejlesztésén és mellette láthatóan azon vannak, hogy az elektromos autók valódi tömegtermékké váljanak.

Minden bizonnyal ezért marad meg a hetedik generációs modell alapjaira épült e-Golf, ezért kínálják rendkívül jó áran az e-up! modellt, valamint ezért terveznek akkora volument, miközben egyszerűsítik a gyártást. Mert millióknak akarnak autót eladni, nem milliomosoknak!

 

 

Az oldal fő támogatója

 

2020.04.07
Iváncsa térségében két személyautó ütközött össze - rendőrök a helyszínelés alatt a forgalmat az M6....
2020.04.07
Vladimir Khakhanov Oroszországból küldte rajzát az Autós Nagykoalíció és az autoszektor.hu....
2020.04.07
A Forma-1 irányítói vizsgálják annak a lehetőségét, hogy nézők nélkül rendezzék meg az idei....
2020.04.07
- Csaknem 70 ezer helyi és helyközi menetjegyet, távolsági kiegészítő jegyet és 30 napos bérletet....
2020.04.07
A díj 1964-es alapítása óta hat Peugeot modellt választottak meg az európai Év Autójának, ebből....
2020.04.07
- Teljesen felújítják a makói Maros-hidat, az április 14-én kezdődő munkálatok várhatóan hét....
2020.04.07
Az Audi Q7 TFSI e quattro 3 literes, V6-os trubómotorból és erős villanymotorból merít erőt. A plug....
2020.04.07
A müncheni központú vállalatcsoport világszerte 477 ezer darab új autót adott el 2020 első....
2020.04.07
A járvány megjelenésével felértékelődött a gépkocsik napi szintű használata. A fertőzés....
2020.04.07
- Szakértői becslés szerint több mint százmilliárd dollár bevételkiesést szenvedhetnek el az....