Teszt

Volkswagen ID. Buzz Cargo teszt: Teherautót nem volt még ilyen jó vezetni

2023.05.20.

Különleges furgon tűnt fel a hazai utakon, az ID. Buzz Cargo egy új világ hírnöke, amelyben a környezetkímélő fuvarozás mellett érvényre jut a stílus, az egyediség és a dizájn. A legmókásabb teherautót tettük próbára.

Az Év Zöldautója 2023 díjra jelölt ID. Buzz Cargo ugyanarra az MEB platformra épül, amelyre az ID.3 és a Cupra Born. Történelmi távlatban a T1 Typ 2 méltó utódja. A túlnyúlások rövidek, az ablakfelületek nagyok, akárcsak orrán a logó. Az ID. Buzz a jelenlegi modellpaletta legnagyobb VW-emblémáját viseli. A D oszlopon lévő légbeömlőknek nem a T1-hez van közük, hanem felidézik a T2 és T3 sorozatban használt füleket.

buzz2

Hogy néz ki?

A háromszemélyes Volkswagen ID. Buzz Cargo hossza 4712 milliméter (rövidebb, mint a Sharan), szélessége 1985 milliméter (szélesebb, mint a T7 Multivan), magassága 1932 milliméter, tengelytávja 2989 milliméter (azonos a T6.1 Transporterével. Szabad hasmagassága 159 milliméter, légellenállási együtthatója 0,29. A raktér maximális szélessége 1732 milliméter, kerékdobok között 1230 milliméter, hogy két szabványos euro raklap (120×80 centi) beférjen egymás mögé. A raktér magassága 1257 milliméter, a padló hossza (szárnyas ajtóval) 2232 milliméter. A raktér felülete 3,2 négyzetméter, kapacitása 3,9 köbméter. A rakodóperem magassága 623 milliméter, a tolóajtónyílás szélessége és magassága 756 x 1092 milliméter. Az ID. Buzz Cargo hasznos teherbírás 647 kilogramm, a teherautó saját tömege 2353 kilogramm (gyári adatok, az akku tömege 495 kiló). Egy tonna fékezett tömeget vontathat.

IMG_6172

Az ID. Buzz Cargo raktere a versenytársakkal összehasonlítva elvérzik. Ennek fő oka a viszonylag magas padló, az akkumulátort alatta helyezték el, a motor pedig a hátsó tengelyen szolgál, ami korlátozza, hogy mennyi mindent lehet hátul szállítani.

buzz7

Fedélzeti rendszere az ID. sorozatból ismert: bonyolult és lassú menü, eldugott klíma, pici, nem sokat mutató kijelző. A kényelmi funkciók (Apple CarPlay, navigáció stb.) jó részét a shopban tudjuk aktiválni egy kisebb vagyon fejében - egyszerűbb, ha a kereskedőnél kialkudjuk... A fizikai gombok hiánya különösen azoknak lesz dühítő, akik ilyenkor, a téli hidegben kesztyűt hordanak a munkavégzéshez és ki-be ugrálnak a fülkébe.

buzz10

Az utasteret a raktértől műanyag válaszfal határolja, különösen praktikus az a rejtett rekesz a raktér padlójában, ahová bepréselhetjük mindkét töltőkábelt. A raktérvilágítás az ajtók nyitásával fel-, csukásával lekapcsolódik, rögzítő füleket találtam a raktérben, a padló minősége és tisztíthatósága megfelelő. A Buzz Cargo tesztautóban nem volt mobilos tükrözés, kénytelen voltam a Waze helyett az agyam navigációs képességeire hagyatkozni. Több, kevesebb sikerrel. Élveztem vele az eltévedést is, jó vezetni a Buzzt. Nagyon jó. De erről kicsit később...

buzz8

Tanulság, hogy meg kell venni az Apple CarPlay-t (vezeték nélkül 151 ezer forint), anélkül csak Bluetooth-on szól a zene és csak ezen keresztül lehet fogadni a telefonhívásokat, de pl. a Waze használhatatlan, mert amint már jeleztem, ebben a hatalmas kabinban egyetlen biztos helyre sem lehet rögzíteni konzol nélkül a mobilt.

Hogy megy?

A T1 villanyos leszármazottja izmos kocsi. Villanymotorjának teljesítménye 150 kW (ebből a tartós, névleges teljesítmény 70 kW, legnagyobb forgatónyomatéka 310 Nm), az akku bruttó 82 kWh-s (nettója 77 kWh), a villanymotort a hátsó tengelyre építették, így a kocsi gyakorlatilag farmotoros. Hatótávja a gyártó szerint 420 kilométer lehet. Talán nyáron, üresen és klíma nélkül. Télen, fűtéssel és dinamikus vezetéssel 360-380 kilométerre esküdnék, de ez így is jóval több, mint amit jelenleg a konkurencia nyújtani tud. Emiatt sem lennék meglepve, ha a magas ára ellenére sorra nyerné az állami tendereket... Ha valakinek hatótáv kell, akkor az ID. Buzz Cargo az ő teherszállítója. Ha stílus is kell, meg tempó, akkor pláne!

buzz4

Álló helyzetből 100 kilométer/órára 10,2 másodperc alatt gyorsul fel, a legnagyobb sebessége 145 kilométer/óra lehet. Ha tölteni kell, akkor a 11 kilowattos AC töltésnél jobban megéri a DC: akár 170 kilowatt teljesítményt is képes befogadni. Étvágya a nagy tömeg és a hatalmas homlokfelület miatt elég magas, a több mint 520 kilométeres teszt során 22,7 kilowattóra/100 kilométert mértem.

buzz_fogyasztas

Milyen vezetni?

Vezethetőségben a hannoveri születésű ID. Buzz Cargo kiemelkedően teljesít. Parádésan fordul, makacsul tapad az úthoz, még nagy tempónál is biztonságos és főként élvezetes a vezetése. Menet közben is nagyon csendes, merev és jól összerakott verda. Se motor-, se szél-, se gumizaj nem tolakszik be a vezetőfülkébe. Jelentős szélessége ellenére is jól lehet vele manőverezni szűk városi utcákban. Jó a kilátás, bár a tető alacsony, a szélvédő hatalmas. Kár, hogy az aljából egy keveset kitakar a kamerarendszer háza. B üzemmódjában a lassulás nem elég erős az egypedálos vezetéshez, fékezéskor azonban a rekuperáció túl nagy hangsúlyt kap, akár 0,3 g-vel küldi vissza az energiát az akkumulátorba, a fékpedálérzet kellemetlen, hiányzik a határozott válasz. Főleg 140 kilométer/óra sebességről lassítva.

buzz6

Mennyibe kerül?

A Volkswagen elektromos kisteherautójának alapára 25,314 millió forint. A tesztelt változat 19-es kerekekkel, Continental téli gumikkal, 230 voltos csatlakozóval, metálfénnyel 1,193 milliós kedvezménnyel, 100 ezer forintos casco bónusszal, hátsó szárnyasajtókkal (195 ezer forint), közlekedési táblafelismerővel (218 ezer forint), tolatókamerával (218 ezer forint), töltőkábelekkel (150 ezer forint) 27,23 millió forint.

Kép és szöveg: Biró Csongor

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.03.03
Dabason kapott lángra a jármű, jelentette az Országos Katasztrófavédelmi Főigazgatóság. ..
2024.03.03
Elrajtolt az Extreme E sorozat negyedik évada, melyben régi riválisok küzdenek új műfajban. ..
2024.03.03
A heti rajzunk készítője Kelemen István. Rajzának címe: Javuló közlekedési morál? ..
2024.03.03
Pofátlanul másol le európai és amerikai autókat, majd nyom össze apróra egy kínai gyártó. ..
2024.03.03
Baleset miatt nagy a torlódás az M3-as autópálya Budapest felé vezető oldalán, Aszódnál - közölte....
2024.03.03
Van a sportos autózásnak egy olyan ágazata, amely talán az egyik lenyűgözőbb mind közül: a kombi ..
2024.03.03
A fővárosi Szarvas téren két baleset miatt is forgalomkorlátozásra kell számítani – írta a....
2024.03.03
Kabinnyomás-probléma miatt leszállt Budapesten a Turkish Airlines Isztambulból Koppenhágába tartó....
2024.03.03
Felborult egy mentőautó, miután összeütközött egy személyautóval Budapesten, a XVIII. kerületben....
2024.03.03
Újra jár a Tiszacsege és Ároktő közötti komp. ..