Wolfsburg

A Volkswagen a kihívásokkal teli környezet ellenére továbbra is növekedési pályán

2018.11.11.

Változatlanul jó fejlődést mutatott a kihívásokkal teli piaci környezetben a Volkswagen Személyautók márka a 2018-as üzleti év első három negyedévében. A Volkswagen-csoport vezető márkája az első kilenc hónap után jelentősen felülmúlta kiszállítások és forgalom tekintetében az előző évi eredményt.

A 4,6 millió kiszállított járművel (+2,9 százalék) ez a márka történelmének legsikeresebb első kilenc hónapja. A több eladásnak és a jobb típusmegoszlásnak köszönhetően a Volkswagen márka a forgalmát 7,3 százalékkal, 62,5 milliárd euróra növelte. A kilenc hónap után a különleges hatások előtti 2,3 milliárd eurós működési eredmény valamivel elmaradt az előző évi eredménytől (2,5 milliárd euró), ennek hátterében többek között a WLTP-szabvány bevezetéséhez kapcsolódó, előre várt terhek és a környezetvédelmi prémiumhoz kapcsolódó nagyobb értékesítési költségek állnak. Ennek megfelelően a működés árbevétel-arányos nyeresége 3,7 százalékra adódott az előző évi 4,3 százalék után. A dízeltéma kapcsán ebben a jelentési időszakban -1,6 milliárd (-2,6 milliárd) euró különleges hatás adódott.

Ralf Brandstätter a Volkswagen márka ügyvezető igazgatója: „Örömteli módon alakultak az értékesítések és a növekedés az első kilenc hónapban. A működés árbevétel-arányos nyereségét még tovább kell javítanunk. Változatlanul azon dolgozunk fegyelmezetten, hogy tovább növeljük a Volkswagen versenyképességét.”

A TRANSFORM 2025+ stratégia keretében a Volkswagen márka mélyreható átalakulást vezényel le a termékkínálat villamosításának és digitalizálásának további felgyorsítására. Azért, hogy az ehhez szükséges befektetéseket önerőből állhassa a vállalat, a márka igazgatótanácsa hat százalékot meghaladó árbevétel-arányos nyereségi célt tűzött ki 2025-ig.

„Átalakulásunk kezdete óta jelentős előrelépéseket tettünk. Bár a WLTP-szabványra való átállás rövid időre leterhelt minket, a jövedelmezőségünk emögött álló strukturális jobbítása azonban változatlanul folytatódott” – magyarázza Dr. Arno Antlitz pénzügyi igazgató. „Azonban az előttünk álló kihívások megkövetelik, hogy a márka jövedelmezőségét továbbra is fenntartható módon növeljük. Csak így érhetjük el a hosszú távú célunkat, a Volkswagen jövőbiztos felépítését és a jövő mobilitásának aktív alakítását.”

Különösen a termelésben lát további jelentős lehetőségeket a márka a működési mutatók további javítására. A 2018 szeptemberében bemutatott új termékstratégia alapjain a márka a gyárai termelékenységét világszerte 30 százalékkal növeli 2025-ig.

Ezenkívül a Volkswagen az alapvető tevékenységét is erősíti a márka történelmének legnagyobb szabadidőautó-offenzívájával. Csupán a Volkswagen Személyautók márka a jelenleg 11 modellből álló kínálatát globálisan 30 különböző szabadidő-autóra bővíti ki 2025-ig. Akkor várhatóan minden második eladott Volkswagen egy szabadidő-autó lesz majd – hagyományos vagy villanymotoros hajtáslánccal. Ezzel a Volkswagen tovább profitál majd a szegmensnek a világ számos régiójában tapasztalható erőteljes növekedéséből.

Megerősítették a forgalom és az eredmény előrejelzését

A továbbra is kihívásokkal teli piaci környezetben a márka továbbra is abból indul ki, hogy a negyedik negyedévben folytatni tudja az első kilenc hónap pozitív fejleményeit. Ezzel megerősíti a folyó üzleti évre kiadott előrejelzéseit. A Volkswagen Személyautók márka az előző évhez képest akár tízszázalékos forgalomnövekedésre számít – ennek alapját az új termékek és a régiókban tapasztalható további felépülés jelentik.

Az év egészére a Volkswagen márka pozitív működési pénzforgalomra számít a különleges hatások előtt. Az árbevétel-arányos nyereségre kitűzött cél is fix, és a márka az előző évekhez hasonlóan a folyó évben is 4-5 százalékos árbevétel-arányos nyereséget tervez a különleges hatások előtt. A WLTP-átállás jelentette terhek, a nagyobb értékesítési költségek, valamint az új termékekhez – főként az elektromos offenzíva megvalósítása keretében – kapcsolódó előteljesítések miatt azonban az árbevétel-arányos nyereség várhatóan a kitűzött sáv alsó részére esik majd.

A Volkswagen márka első kilenc hónapjához kapcsolódó számok áttekintése:

 

2018. I-III. negyedév

2017. I-III. negyedév

Változás

Kiszállítások

4 623 000

4 491 000

+2,9%

Eladások

2 753 000

2 632 000

+4,6%

Forgalom (millió euró)

62 508

58 278

+7,3%

Működési eredmény (millió euró)*

2330

2504

-6,9%

Árbevétel-arányos nyereség*

3,7%

4,3%

 

 

* különleges hatások előtt

 

 

Az oldal fő támogatója

 

2020.06.05
Újabb felelőtlen járművezetőkkel szemben intézkedtek a rendőrök Vas megyében. ..
2020.06.05
Májusban is szerény volt a kereslet az új autók iránt annak ellenére, hogy újranyitottak az....
2020.06.05
Megérkezett az amerikai SUV európai igényekhez igazodó, frissített változata, amely már az FCA....
2020.06.05
Az önvezető járművek megjelenése és közúti elterjedése idővel biztosan bekövetkezik. Ebből adódóan....
2020.06.05
A csütörtökön ismertetett legfrissebb adatok szerint továbbra is csaknem hetven éve nem mért....
2020.06.05
Jánvári Zsolt szerint a a Forma-1-es csapat jövő hétfőn kezdi meg a felkészülést a július elején....
2020.06.05
A Magyarországon is piacvezető pickup vadonatúj, 204 lóerős dízelmotort kapott. ..
2020.06.05
Az FIA ETCR Digital Racing Challenge első versenyét kétszeres Európa-bajnokunk nyerte. ..
2020.06.05
A benzines és dízel autókra nem jár támogatás, az elektromosokra viszont kétszer annyi, mint eddig....
2020.06.04
Korlátozásmentesen lehet utazni péntektől Ausztriába, Csehországba és Szlovákiába - jelentette be....