fejlesztések

A Volkswagen a levegőből akar áramot szerezni – sárkányokkal

2023.04.21.

A töltőállomásoknak általában erős hálózati csatlakozásra van szükségük – vagy erős dízelgenerátorra, ha mobilak, mint a Formula E-ben. A VW mobil töltőállomásai ezt nélkülözhetik. Ehelyett a Wolfsburg sárkányokkal kísérletezik – írja a Kronen Zeitung.

 

(Kép: Enerkite)

Az elektromos autók túratöltő állomásai a jövőben rövid távú hiányosságokat zárhatnak be a töltési infrastruktúrában. Ilyen, a meglévő infrastruktúrától függetlenül is kialakítható helyrugalmas töltőállomásokat szeretne most a légi szélturbinákat gyártó Enerkitevel közösen fejleszteni a VW töltési megoldásokkal foglalkozó leányvállalata, a Volkswagen Charging.

Ezek a repülő turbinák nagy magasságban gyűjtik be a szélenergiát, és átveszik a töltőállomások áramellátását. A fejlesztés jelenleg egy kutatási projekt részeként zajlik, amely a tervek szerint 2024 végéig tart. Nem világos, hogy a technológia mikor lesz használatra kész.

Minden automatikusan működik és gépek irányítják, senkinek sem kell sárkányt eregetnie. Az EnerKites két fázisban működik. A munkafázisban a szárny vízszintes nyolcas alakban repül a szélben maximális kábelerővel. A kötelet kiengedik és generátorcsörlőt hajt. A visszatérési fázisban a szárny a lehető leggyorsabban visszasiklik a kiindulási pontra. A generátor itt motoros üzemmódban működik. Itt a ciklus bezárul. A hosszú munkafázisban az erő körülbelül tízszer nagyobb, mint a rövid visszatérési fázisban. Így minden ciklus pozitív energia-hozzájárulást biztosít.

(Kép: Enerkite)

A vezérlés szabályozza a ciklikus folyamatot, korlátozza a csúcsterheléseket és optimálisan igazítja a repülési útvonalat a változó szélviszonyokhoz. Minden műveleti manővert teljesen automatikusan vezérel. A parkolóállásból a szárny egy forgó árbocon forogni kezd, amint üzemi magasságban 2,5 m/s-nál nagyobb szél várható, ami lehetővé teszi az energiatermelést. Nyugodt időben, zivatarban, vagy ha nincs szükség áramra, a szárny automatikusan leszáll és visszaáll parkolási helyzetbe.

A gyártó az erősárkányok hatalmas előnyeit látja: "Az EnerKites a tornyot és a hatalmas alapot kötelekkel, érzékelőkkel és vezérlőkkel helyettesíti. A gondola súlyának köszönhetően stabilan áll a talajon. A kétszeres hozam, a 95%-os anyagmegtakarítás, a 75%-kal jobb CO2-egyensúly (mindegyik az éves hozam alapján) és az áramellátás kevesebb ingadozása révén az EnerKite új mércét állít fel a hatékonyság és a 100%-ban megújuló energiák terén.”

Az Enerkitet alapvetően három méretben szállítják: 100 watt, 0,5 megawatt, 2 megawatt.

A Kronen Zeitung cikke. Képernyőfotó.

A Volkswagen már régóta dolgozik a helyfüggő töltőállomások infrastruktúráján. Az autógyártó már 2018-ban bemutatott egy mobil gyorstöltőt, amely a szintén mobil akkumulátorból nyeri az energiát. Az ilyen rendszerek hasznosak például nagy eseményeknél vagy városon kívüli mentési műveleteknél.

 

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.04.28
Robotpilóta vigyáz ránk már a kamionok világában is, hódít a fáradhatatlan autonómia. ..
2024.04.28
A heti rajzunk készítője Kelemen István. Rajzának címe: Helyszínelők. ..
2024.04.28
A berlini kormány célul tűzte maga elé, hogy az elektromos autók száma Németországban 2030-ig....
2024.04.28
A kis SUV a kompakt külső méreteket a lehető legnagyobb utastérrel és tisztán elektromos....
2024.04.28
A Városligetben rendezték a XI. Országos Rendőr- és Tűzoltónapot. ..
2024.04.28
Egy baleset áldozatainak élete és testi épsége perceken, sőt extrém esetben másodperceken múlhat.....
2024.04.28
A BMW Group Gyár Debrecen is csatlakozott idén a Lányok Napja kezdeményezéshez, melynek keretében....
2024.04.28
A standon kiállított elektromos crossover váratlanul előre hajtott, és öt látogatót, köztük egy....
2024.04.28
A német luxusautó-gyártó Porsche bevétele 9,01 milliárd euró volt az első negyedévben, 11....
2024.04.28
Rangos szakmai versenyen díjazták a Mercedes-Benz duális képzésének tanulóit. ..