WRC

WRC: Rovanperä idei harmadik győzelmét aratta Portugáliában

2022.05.23.

A 21 éves finn továbbra is bombaformában vezet, újabb sikerével tovább növelte eddig is tetemes előnyét a világbajnokságon.

Kalle Rovanperä idén négy versenyből hármat nyert meg, ami elképesztő, 75 százalékos győzelmi arányt jelent. De az összes idei sikere közül talán erre számított a legkevésbé, ugyanis pénteken elsőként rajtolva neki kellett takarítania a murvás, homokos, néhol köves pályákat a többiek előtt. A finn hiba és defekt nélkül túlélte az első napot (ami ritkaság volt a mezőnyben), utána viszont már kedvezőbb rajtpozíciójának köszönhetően végig az élmezőnyben tudott maradni, és közelről üldözte csapattársát, a versenyben sokáig vezető Elfyn Evanst. Végül vasárnap tudott elé kerülni, az pedig már csak a hab volt a tortán, hogy a legendás Power Stage-et, Fafét is sikerült megnyernie, így a verseny végére 15,2 másodperces előnyt épített ki a walesivel szemben. Rovanperä újabb győzelmével 46 pontra növelte előnyét a világbajnokságon, igaz, még így sem dőlhet hátra, ugyanis a szezon kétharmada még hátravan.

 

„Jelenleg úgy tűnik, hogy jó formában vagyunk” – nyilatkozta a célban mosolyogva a győztes. „Sok problémát és nehéz körülményeket láthattunk ezen a hétvégén, de a mi autónk tökéletes volt, mint mindig, ezért mindenki a csapatban elégedett lehet. Kicsit váratlanul jött ez a győzelem, elsőként rajtolva nem gondoltuk, hogy harcban lehetünk érte. De sikerült közel maradnunk az élmezőnyhöz, és onnan kezdhettünk építkezni. Jó volt a tempónk végig, és problémák sem hátráltattak, igazán remek, hogy a lehető legtöbb ponttal távozhatunk innen” – tette hozzá.

Elfyn Evans a második helynek is örült, mivel idén még dobogóra sem állhatott annak ellenére, hogy az elmúlt két évben végig versenyben volt Sébastien Ogier-vel a világbajnoki címért. Ezúttal hat gyorsaságit nyert meg a walesi, csak kettővel kevesebbet, mint Rovanperä. Sokáig úgy tűnt, hogy a Toyota Gazoo Racing hármas dobogót ünnepelhet Portugáliában, de Dani Sordo egy remek hajrával, az utolsó szakaszon átvette a harmadik helyet az emiatt nagyon csalódott Kacuta Takamotótól. Mindössze 2,1 másodperc volt köztük a különbség több mint 300 km száguldás után...

A rutinos spanyol ezzel megmentette a Hyundai becsületét, annak ellenére, hogy idén csak először ülhetett autóba (az előző versenyeken Oliver Solberg vezette a harmadik Hyundai-t), az új, hibrid i20 Rally1-essel eddig csak teszteken ismerkedhetett. Csapattársa, Thierry Neuville akkor vesztette el az esélyt a győzelemre, amikor pénteken az egyik átkötő szakaszon a bal első kerék leesett az autójáról, és megrongálta a féltengelyt is. Akkor az utolsó két szakaszon hátsókerék-meghajtással kellett mennie, így a másodikról a hetedik helyre csúszott vissza. Onnan kapaszkodott vissza az ötödikre, végül csak 18,4 másodperccel végzett Kacuta mögött.

Craig Breen a Ford Puma fékproblémái miatt végzett csak hatodikként, megelőzve Ott Tänakot, akinek két pénteki defekt pecsételte meg a sorsát. A legjobb 10-be még két fordos, Pierre-Louis Loubet és az idei első versenyét befejező Adrien Fourmaux, valamint a WRC2 kategória első helyét az utolsó gyorsaságin átvevő Yohan Rossel fért be (Teemu Suninen kicsúszása miatt örökölte meg a győzelmet).

Két hét múlva folytatódik a világbajnokság, június 2-5 között Szardíniában fog versenyezni a mezőny.

Végeredmény, Portugál-rali:

1. Kalle Rovanperä/Jonne Halttunen (Toyota GR YARIS Rally1) 3h44m19.2s

2. Elfyn Evans/Scott Martin (Toyota GR YARIS Rally1) +15.2s

3. Dani Sordo/Cándido Carrera (Hyundai i20 N Rally1) +2m17.3s

4. Takamoto Katsuta/Aaron Johnston (Toyota GR YARIS Rally1) +2m19.4s

5. Thierry Neuville/Martijn Wydaeghe (Hyundai i20 N Rally1) +2m37.8s

6. Ott Tänak/Martin Järveoja (Hyundai i20 N Rally1) +4m45.7s

7. Pierre-Louis Loubet/Vincent Landais (Ford Puma Rally1) +5m52.1s

8. Craig Breen/Paul Nagle (Ford Puma Rally1) +7m03.4s

9. Adrien Fourmaux/Alexandre Coria (Ford Puma Rally1) +8m09.6s

10. Yohan Rossel/Valentin Sarreaud (Citroën C3 Rally2) +13m48.9s

 

További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!

 

Az oldal fő támogatója

 

2022.07.07
A BMW Group lipcsei gyárában véget ér egy korszak: nyolc és fél év után befejeződik az i3....
2022.07.07
Az amerikai márkák részesedése az orosz piacon 1%-ra csökkent 2022-ben. Erre a következtetésre....
2022.07.07
Itt az Útinform friss jelentése a közúti közlekedés biztonságát, folyamatosságát befolyásoló....
2022.07.06
A magyar mérnöki tudás mindig rendelkezésre állt speciális járművek tervezéséhez és fejlesztéséhez....
2022.07.06
- Halálra gázolt egy kétéves gyereket egy kisteherautó Hajdúhadházon szerda délután - közölte a....
2022.07.06
Újabb hátborzongató videót tett ki közösségi oldalára a Magyar Közút Nonprofit Zrt. Mondhatnánk,....
2022.07.06
A Stellantis gyártási igazgatójától hangzott el a baljós gondolat: a villamosítás az autóipar....
2022.07.06
Életbe lépett szerdán az az európai uniós rendelet, amely a közúti közlekedésbiztonság javítása....
2022.07.06
- Személygépkocsival ütközött és meghalt egy motoros az 56-os úton Várdomb közelében - közölte....
2022.07.06
A Hyundai története 1947-ben kezdődött, amikor Chung JuYung megalapította a Hyundai Engineering and....