Lexus
A Lexus az év első nagy nemzetközi autókiállításán, Detroitban leplezte le tető nélküli gran turismóját. Habár már ekkor, az első bemutatkozás alkalmával egy lehetséges új termékirány előfutáraként emlegették, az azóta eltelt közel fél év alatt határozott óvatossággal kezelte a témát a Lexus, következetesen kerülve a kérdést. A teljes csendet csak nagy ritkán törik meg ígéretes félmondatok – mint például Pierre Gouteux gondolatai. A Lexus Europe termék- és marketing szakértője március végén engedett arra következtetni, hogy az ügyfelek és a gyár részéről egyaránt nagy a támogatottsága a projektnek, és már a döntéshozatal kapujában áll a cég.
Most ennél is konkrétabban fejezte ki magát a márka ausztráliai tevékenységeit irányító Scott Thompson, aki elmondta: „Több mint reális esély van az LC Convertible bevezetésére. Most azt vizsgáljuk milyen lehetőség van a gyártásra.”
Ha megvalósul az autó, a bemutatására várhatóan már jövőre sor kerül. A motorválaszték gerincét a kupé kivitel két erőforrása adhatja: az 5.0 literes V8-as benzinmotor (477 LE) mellett különösen Európában juthat szerephez a hathengeres benzinmotorra épülő, 359 lóerős hibrid hajtáslánc. Szóba került ezek mellett az LC F sportverzió is, amely a Lexus LS 3.5 literes V6-os benzinmotorjának továbbfejlesztett verzióját kaphatja meg. A hajtáslánc teljesítményét a gyári 415 LE/600 Nm-ről akár 600 lóerőre és 750 Nm forgatónyomatékra emelhetik – ez részben ellentmond a korábbi, 4.0 literes sportmotorról szóló híreszteléseknek, ugyanakkor ezen a teljesítményszinten kifejezetten ütőképes lenne a Lexus nagy túrakabriója.