tesztnap

Zöldhajtás – Ford élménynap hibridekkel

2020.11.05.

A Ford hazai importőre élménynap keretében mutatta be a személyautó hibridpalettáját. A dreamteamet a Puma, a Focus, a Kuga mild hibrid változatai, a plug-in hibrid hajtást pedig a nem rég debütált zászlóshajó az Explorer képviselte.

Némi iróniával akár azt is írhatnám, hogy az autókat akkor próbálhattuk ki, amikor jól esik, ugyanis az időjárás nem volt kegyes a szakmai plénumhoz. Rendíthetetlenül szakadt az eső a tesztnapon, ami elmosta a Ford rendezvényköré felépített zöld programját is. Öröm az ürömben, hogy ellentétben az ilyenkor szokásos egy autó két ember gyakorlattal, ezúttal minden résztvevő külön-külön kocsiban autózhatott.

A napot a Ford Kuga volánja mögött kezdtem. A Kuga a Ford egyik legfontosabb modellje, nem véletlen, hogy az új széria debütálásakor szinte valamennyi hibrid hajtáslánccal elérhető volt. A mild hibrid verzióba ismeretlen ismerősként ülhettem be, ugyanis korábban már hosszabb ideig használhattam egy ilyen tesztautót. Nagy meglepetést ennek köszönhetően nem okozott, cserébe ismételten megerősítette bennem, hogy a hibrid alternatívák ezen verziója egy rendkívül jó megoldás. Noha bevallottan ezzel a hajtáslánccal kapcsolatban voltam mindig is a legelőítéletesebb. A 150 lóerős 2.0 dízel erőforráshoz csatlakoztatott 48 voltos rendszer nem csak alacsonyabb CO kibocsátást eredményez, hanem rendkívül kedvező fogyasztást is. A mostani tesztnapon ugyan nem lehetett releváns értékeket mérni, de a korábbi tesztautó 5,5 literes átlagot produkált, ami több mint baráti érték úgy gondolom. A mild hibrides Kuga ára 10 405 000 forinttól indul.

A Kugát a kóspallagi csereponton Focusra cseréltem. Bírom a Focusokat, talán azért, mert hosszú évekig volt nekem is ilyen, és tulajdonképpen soha semmilyen gondom nem volt vele. Persze, amiben most ültem az már egy másik olvasat, egy más hajtáslánccal, ugyanis a Focus paletta is kiegészült a mild hibrid változattal, aminek erőforrás oldala egy 1.0 literes háromhengeres turbómotor a másik a már említett 48 voltos elektromosrendszer, ami a fékezésből visszanyert energiát villamosítja és tárolja el az ülések alatti lítium-ion akkumulátorba.

A szíjhajtású indítómotor-generátor elektromos motorként is működik, ami kigyorsításkor további 24 Nm nyomatékot ad hozzá a teljesítményhez. Aki vezetett már elektromos autót az megtapasztalhatta, hogy amikor lelép a gyorsító pedálról, akkor fellép egy erőteljes motorfékhatást. Valami hasonló érzet van a Focusnál is, amikor lelépünk a gázpedálról, persze lényegesen lágyabb módon. A mild hibrid változat kétféle teljesítményszinttel 125 és 155 lóerős változatokban érhetők el, a kisebbik 7 435 000, a nagyobb 7 985 000 forinttól vihető el.

A harmadik csereponton a nem olyan régen piacra lépő Explorer volt a társam, amiről ahogy a nemzetközi bemutató után is írtam: nagy test nagy élvezet. Háromszoba összkomfort, alatta egy 3.0 literes V6-os plug-in hibrid benzines erőforrással, amivel vaddisznó módjára a lehet hasítani. A modellt a Ford kizárólag az európai piacra gyártja és nem titkoltan amolyan szürke eminenciásként akar vásárlókat elcsábítani a prémiumszegmensből. Az Explorer benzinmotorjához egy 75 kW elektromos motor csatlakozik, melyek összessége 457 lóerőt és 825 Nm abszolvál. Személyautókat meghazudtoló módon az autónak 6 másodperc szükséges a nulláról százra történő gyorsuláshoz. Tisztán elektromosan 48 kilométert tud megtenni. Minden vonzó paramétere mellett további előnye, hogy hétüléses révén nagycsaládos kedvezményt is igénybe lehet rá venni a hajtásrendszeréből fakadóan pedig zöldrendszámra is jogosult. Az Explorert Amerikában gyártják, ezért a gyorsabb kiszolgálás érdekében a márka leegyszerűsítette a modell kínálati palettát.

Kétféle ST-Line és Platinum felszereltségben érhető el az autó. A két változat közt a kardinális különbségek leginkább az optikai jegyekben fedezhető fel. Az ST-Line a sportosabb és egy feszesebbre hangolt futóművel tér el a Platinumtól, ami lágyabb menetkomforttal megjelenésében pedig inkább az elegánsabb, „fényesebb” látvánnyal bír. Ezenkívül szinte minden lehető vezetési segédlet és kényelmi extra megtalálható az autóban, legfeljebb a szín és a tartozékok, amiket pluszban választhatunk hozzá. A ST-Line 26 981 000, míg a Platinum 26 182 000 forintért vihető el.

A nap végén a Puma vitt haza. A tavaly színre lepő ragadozó volt az első a kínlatban, ami megkapta a mild hibrid hajtásláncot, ugyan azt, amit a most kipróbált Focusban is volt. Így ezen a napon, ha mondhatni dupla élvezetet vihettem haza a lágy hibridekből. Egyébként mind a Focus, mind pedig a Puma esetében a vezetési élményt a kitűnő futómű is emelte, ami az időjárás ellenére is előcsalogatta az emberből a sportos habitust. A mild hibrides Puma 7 465 000 forinttól érhető el és csak úgy, mint a Focus esetében itt is kétféle teljesítményszinttel. A Puma igazi újdonsága azonban a motorpaletta bővülése, amiben már megtalálható az 1.5 literes 120 lóerős EcoBoost és a 200 lóerős ST változat is. A Ford kis SUV-ja rövid idő alatt szép karriert futott be, ami méreteinél és komfortjánál fogva akár még flottaautó is lehet.

 

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.03.28
A HangZóna mai vendége Rusznák András igazságügyi járműszakértő. ..
2024.03.28
Új hajtáslánccal bővül a Lexus első dedikáltan akkumulátoros elektromosnak fejlesztett modellje, a....
2024.03.28
Négy új hajó siófoki felavatásával vette kezdetét a 178. balatoni hajózási szezon csütörtökön. ..
2024.03.28
Két kulcsfontosságú modelljükhöz is ráncfelvarrást mutatott be a Seat és további két modell kaphat....
2024.03.28
Második évtizede viselhetik a büszke jelzőt Győrben: az Audi Hungaria üzemelteti a világ legnagyobb....
2024.03.28
Az új Toyota Yaris a kifinomult technológia és a vezetési élmény legfrissebb példája, mely a hibrid....
2024.03.28
Az érintett útszakaszon forgalomkorlátozásra lehet számítani - írja a Katasztrófavédelem. ..
2024.03.28
Idén januártól elektromos Peugeot e-Partneren érkezik a segítség azokhoz a dél-ausztráliai....
2024.03.28
Dr. Szászi István, a Bosch csoport vezetője Magyarországon és az Adria régióban volt a vendége a....
2024.03.28
A jelenlegi Fiat 500-as modellt nem tervezik átalakítani a júliusi szabályzások szerint, az EV-....