2025.12.22.

Amikor egy döntés életeket ment meg, nem maradhat régiós kísérlet: Flandria példája után Vallóniának is lépnie kell. A 70 km/óra nem korlátozás – hanem bizonyítottan működő közlekedésbiztonsági eszköz.

 

2025.12.20.

Londonban közel felére csökkent a gyalogosokat és kerékpárosokat érintő halálos és súlyos balesetek száma a nehéz-tehergépkocsiknál. A változás kulcsa nem új útburkolat vagy kampány volt, hanem egy egyszerű elv: a sofőr lásson.

2025.12.16.

Egy új brit–kínai kutatás szerint a fedélzeti hangasszisztensek aktív használata jelentősen csökkentheti az elalvásos balesetek kockázatát. Az eredmények azt mutatják, hogy a sofőr és az autó közötti párbeszéd valós, mérhető éberségnövelő hatással bír.

2025.12.12.

Előbb kerülnek veszélybe, mint iskolába: a német kutatás azt mutatja, hogy az iskolák döntő többsége nem biztonságos.

 

2025.12.07.

Az ETSC közlekedésbiztonsági szakértői szerint az egyre növekvő SUV-méretek fatális gázolásokat, rosszabb levegőminőséget és nagyobb környezeti terhelést eredményeznek, miközben Európa próbál fékezni az egyre növekvő méretű autók terjedését.

2025.11.29.

Egy svéd fejlesztés, amely a sofőr arcáról olvassa ki az alkoholos befolyásoltságot – új korszak kezdődhet a közúti biztonságban.

 

2025.11.26.

Írország 2027-ig minden önkormányzatnak előírta a városi sebességhatárok felülvizsgálatát, és ahol indokolt, 30 km/órás zónák bevezetését. A cél a biztonságosabb városok, a kevesebb baleset és az élhetőbb közlekedési környezet – ám a kormány elvetette a...

2025.11.15.

A brit Közlekedéstudományi Kutatóintézet (TRL) friss tanulmánya szerint a modern LED- és xenonfényszórók túlzott fényereje nemcsak bosszantó, hanem kimutathatóan veszélyt is jelent.

 

2025.10.09.

Három év közös munka, tizenkilenc ország együttműködése, számtalan tapasztalat és tanulság – 2025. október 16-án Brüsszelben rendezik meg az EU Road Safety Exchange II program záróeseményét, amely új lendületet adhat az európai közlekedésbiztonsági törekvéseknek.

 

2025.10.05.

Elindult egy újabb tanév, a gyerekek pedig mostanra már talán vissza is rázódtak az új rendszerbe, hogy tanulniuk kell, és jól teljesíteni a tanórákon. Meg persze eljutni az iskolába, majd onnan haza. Azoknál, akik napi szinten autóval járnak suliba ez egy veszélyes üzem a szülőknek, illetve...

Oldalak

 

Az oldal fő támogatója

 

2025.12.24
Szándéknyilatkozatot írtak alá heti két alkalommal közlekedő Pécs–München menetrend szerinti....
2025.12.23
Több mint egy évtizede nem változtak akkorát a szabályok, mint amekkorát jövőre fognak. Mutatjuk,....
2025.12.23
A Volkswagen jövőre ünnepli a GTI 50. évfordulóját. Egy exkluzív modell érkezik a jubileumra: a....
2025.12.23
Az Osztrák Autóklub (VCÖ) elemzése szerint Burgenland autópályáin egyes területeken jelentősen....
2025.12.23
Második helyezést ért el Azerbajdzsánban Novák Bence, a Széchenyi István Egyetem járműmérnök....
2025.12.23
A közforgalmú közlekedés jövőjéről szólt a 26. Nemzetközi Közlekedési Konferencia Szegeden. Szóba....
2025.12.23
Az ember mobilitása a talpra állásnál, a lábak mozdításánál, a járás képességénél kezdődik. A....
2025.12.23
Vármegyénk nagyvárosaiban a rendőrök a következő hónapokban több száz gépkocsi esetében ellenőrzik....
2025.12.23
Egy hónap alatt több mint 8 millió forint adomány gyűlt össze a magyar autóvezetők jóvoltából az....
2025.12.23
Hatalmas mérföldkőhöz érkeztünk: a Rába Magazin és elődjei teljes egészében digitalizálásra....