Amikor egy döntés életeket ment meg, nem maradhat régiós kísérlet: Flandria példája után Vallóniának is lépnie kell. A 70 km/óra nem korlátozás – hanem bizonyítottan működő közlekedésbiztonsági eszköz.
Londonban közel felére csökkent a gyalogosokat és kerékpárosokat érintő halálos és súlyos balesetek száma a nehéz-tehergépkocsiknál. A változás kulcsa nem új útburkolat vagy kampány volt, hanem egy egyszerű elv: a sofőr lásson.
Egy új brit–kínai kutatás szerint a fedélzeti hangasszisztensek aktív használata jelentősen csökkentheti az elalvásos balesetek kockázatát. Az eredmények azt mutatják, hogy a sofőr és az autó közötti párbeszéd valós, mérhető éberségnövelő hatással bír.
Előbb kerülnek veszélybe, mint iskolába: a német kutatás azt mutatja, hogy az iskolák döntő többsége nem biztonságos.
Az ETSC közlekedésbiztonsági szakértői szerint az egyre növekvő SUV-méretek fatális gázolásokat, rosszabb levegőminőséget és nagyobb környezeti terhelést eredményeznek, miközben Európa próbál fékezni az egyre növekvő méretű autók terjedését.
Egy svéd fejlesztés, amely a sofőr arcáról olvassa ki az alkoholos befolyásoltságot – új korszak kezdődhet a közúti biztonságban.
Írország 2027-ig minden önkormányzatnak előírta a városi sebességhatárok felülvizsgálatát, és ahol indokolt, 30 km/órás zónák bevezetését. A cél a biztonságosabb városok, a kevesebb baleset és az élhetőbb közlekedési környezet – ám a kormány elvetette a...
A brit Közlekedéstudományi Kutatóintézet (TRL) friss tanulmánya szerint a modern LED- és xenonfényszórók túlzott fényereje nemcsak bosszantó, hanem kimutathatóan veszélyt is jelent.
Három év közös munka, tizenkilenc ország együttműködése, számtalan tapasztalat és tanulság – 2025. október 16-án Brüsszelben rendezik meg az EU Road Safety Exchange II program záróeseményét, amely új lendületet adhat az európai közlekedésbiztonsági törekvéseknek.
Elindult egy újabb tanév, a gyerekek pedig mostanra már talán vissza is rázódtak az új rendszerbe, hogy tanulniuk kell, és jól teljesíteni a tanórákon. Meg persze eljutni az iskolába, majd onnan haza. Azoknál, akik napi szinten autóval járnak suliba ez egy veszélyes üzem a szülőknek, illetve...