Most már kőbe van vésve és elkerülhetetlen, hogy megkezdődik a hányattatott sorsú új AvtoVAZ-termék, a Lada Iskra sorozatgyártása.
Épphogy életre kelt, máris hamvába holt az Xcite márka, amely autóit egy kínai modellcsaládra építette, és csak az orosz piacon forgalmazta, nagyon rövid ideig.
Orosz kamarai nyilatkozatokban megígérték, Gorkijban tényleg újraindítják a személyautó-gyártást.
Évekkel ezelőtt mutatta be a Mercedes-Maybach a Vision 6-os álommodelljét, de a koncepció azóta sem szökkent szárba, most viszont egy orosz manufaktúrában valóra váltották az álmot, nem is akárhogyan.
Csupaüveg elektromos városnéző autót fejlesztett ki a moszkvai Concordia vállalat.
A Lengyelország és Litvánia közé beékelődott orosz exklávéban megkezdődött a BAIC BJ40-es terepjárók összeszerelése, és már szállítják is őket a kereskedőknek.
A nyugati szankciók sújtotta Almaz-Antej orosz állami fegyvergyáré lesz a Toyota „hátrahagyott” szentpétervári üzeme, ahol elektromos személygépkocsikat és teherautókat fognak gyártani.
Amerikaiak tervezték kínaiaknak, a Föderációban gyártják, az oroszoknak mégis dupla árat kell fizetnie ugyanazért az autóért.
A hazai járművek részesedésének 83%-ra kell nőnie az orosz piacon 2035-re! Legalábbis az orosz kormány stratégiai tervei szerint.
Hamarosan kiderül, hogy mennyit ér az egykori szovjet márkajelzés egy kínai modellen.