IAA 2013

Új Opel Insignia takarékos dízel- és benzinmotorokkal

2013.08.26.

Az új Opel Insignia elsőként a 65. Frankfurti Autószalonon (szeptember 12-22.) lép fel a nagyközönség előtt. Nemcsak megnyerő stílusával és teljesen új infotainment-generációjával hívja fel magára a figyelmet, hanem csúcstechnikájával is: erős és hatékony motorok, mint a két új benzines turbó és az új, 99 gramm/km széndioxid-kibocsátású turbódízel egészítik ki a gazdag választékot.

Az első generációnál kevésbé volt markáns a hűtőrács.

99-grammos turbódízel, két teljesítménylépcsővel

Az új Opel Insignia kibővített motorportfólióját teljesítményre és komfortra hangolták. Kapható benzines, dízel és gázüzemű változat; a teljesítményspektrum 81 kW/110 LE-től 184 kW/250 LE-ig terjed. Környezetkímélet és takarékosság terén élen jár az új Insignia 2.0 CDTI, amelynek kétliteres turbódízelje két teljesítményfokozatban készül (88 kW/120 LE vagy 103 kW/140 LE), és csupán 99 gramm/km a CO2-emissziója (Sports Tourer: 104 g/km CO2). Ezzel az A+ hatékonysági kategóriába tartozik.

  Start/Stoppal és hatfokozatú sebességváltóval a négy- és ötajtós kivitel kombinált fogyasztása mindössze 3,7 liter (Sports Tourer: 3,9 l/100 km) – ezek a középkategória legjobb adatai.

Az igazi nyertes persze a környezet és a tulajdonos, hiszen az új, 103 kW/140 lóerős változat tíz lóerővel többet ad le az elődmodellnél, ugyanakkor 14 százalékkal kevesebbet fogyaszt és 13 százalékkal kevesebb a CO2-kibocsátása. Ám még az erősebb verzió (120 kW/163 LE) is csak 4,3 litert fogyaszt és 114 gramm CO2-t bocsát ki (Sports Tourer: 4,5 l/100 km és 119 g/km CO2), ezáltal szintén a legmagasabb, A+ hatékonysági kategóriába kerül. Húzóerejükkel is kitűnnek a 2.0 CDTI motorok, a 88 kW/120 lóerős nyomatéka 320, a 103 kW/140 lóerősé pedig 370 newtonméter, sőt a front- és összkerékhajtással egyaránt kapható 120 kW/163 lóerős változat 380-at produkál – mindhárom esetben a teljes terheléskor automatikusan belépő túltöltéssel.

A csúcs-dízel a 143 kW/195 LE teljesítményű 2.0 BiTurbo CDTI, imponáló, 400 newtonméteres nyomatékkal, ugrásra kész reagálással és széles tartományban mintaszerű tolóerővel. A spontán gázvétel és a harmonikus erőkifejtés a soros, kétfokozatú feltöltés érdeme, de szerepet játszik a „Twin Cooler-System“, azaz a kettős töltőlevegő-hűtő is. A biturbós limuzin, hatfokozatú manuális sebességváltó-
val, 8,7 másodperc alatt gyorsul százra, és 230 km/órát ér el (Sports Tourer: 8,9 s és 225 km/óra), szerény, 4,7 literes fogyasztás mellett. 125 grammos CO2-kibocsátása ezt is A-hatékonysági kategóriájúvá teszi (Sports Tourer: 4,9 l/100 km és 129 g/km CO2). A fronthajtás és a manuális váltó mellett kapható az Insignia BiTurbo adaptív összkerékhajtással és hatfokozatú automatával is.

Új generációs SIDI benzines turbó

Az új benzinesek élvonalát a két közvetlen befecskendezéses turbómotor képviseli: a 2.0 SIDI Turbo (SIDI = Spark Ignition Direct Injection) 184 kW/250 LE-vel és 400 newtonméterrel, illetve az 1.6 SIDI Turbo, amelynek adatai 125 kW/170 LE és már 1650/percnél jelentkező 260, sőt túltöltéssel 280 newtonméter. A nagy erő és a sima járás kivételes gazdaságossággal jár együtt. Az 1.6-os fogyasztása csupán 5,9 liter, károsanyag kibocsátása 139 gramm/kilométer (Sports Tourer: 6,2 l/100 km és 146 g/km) – ezek 16 százalékkal jobbak az előző turbóénál. Probléma nélkül járatható normál és szuperbenzinnel is.

Nagy súlyt helyeztek a tervezők az 1.6 SIDI motor halk, zavaró frekvenciák nélküli működésére. A szívó- és kipufogórendszer optimalizálása során, különleges rögzítő-elemek és tömítés alkalmazásával, akusztikailag leválasztották a szelepfedelet a hengerfejről. A motorblokkban két kiegyensúlyozó tengelyt helyeztek el – a lökettérfogat-kategóriában egyedülálló ez a megoldás. Az eredmény nyugodt és csendes alapjárat, valamint nagy sebességeknél is kellemes motorhang lett. Mind az 1.6 SIDI Turbo, mind a 2.0 SIDI Turbo kombinálható Start/Stop-rendszerrel és hatfokozatú manuális sebességváltóval, illetve új, kis súrlódású hatfokozatú automatával. Az utóbbi front- vagy összkerékhajtású lehet.

Az alap benzines a takarékos és tiszta (Euro-6-os) 1.4 Turbo, amely a piaci bevezetés óta szerepel a kínálatban, Start/Stoppal és hatfokozatú sebességváltóval. Teljesítménye 103 kW/140 LE, nyomatéka 200 newtonméter (túltöltéssel 220 Nm), fogyasztása 5,2 liter, emissziója 123 gramm CO2 per kilométer (Sports Tourer 5,6 l/100 km és 131 g/km CO2). Gazdaságos alternatívája a gázüzemű Opel Insignia 1.4 LPG (Liquefied Petroleum Gas) – 103 kW/140 LE, 200 newtonméter, Euro 6, 7,6 liter/ 100 kilométer (Sports Tourer: 7,9 l/100 km), 124 g/km CO2 (Sports Tourer: 129 g/km CO2), A-hatékonysági kategória. Kettős üzemmóddal a hatótávja eléri az 1700 kilométert.

Komfortos vagy sportos hangolású futómű

A hatékonyság nem mehet a komfort rovására! Mi sem természetesebb, mint hogy futóművével is kiemelkedik az Opel zászlóshajója, tovább emelve a korábbi magas nívón. A csillapítók, a stabilizátorok és a kormány tökéletesítése főképp a zaj- és rezgési jellemzőkre hatott kedvezően. Újak például a lengéscsillapítók, a keresztlengőkarok és a kerékagyak, az első és a hátsó stabilizátor átmérőjét pedig megváltoztatták.

Magától értetődően alkalmazásra került a valós időben reagáló, és a vezető stílusához alkalmazkodó FlexRide futómű is, amely hálózatba kapcsolja az összes menetdinamikai rendszert, elektronikusan szabályozza a csillapítást, és a sebességtől függően változtatja a kormányrásegítést. A vezető tetszése szerint választhat három menetmód közül: a Standard beállítás kiegyensúlyozott komfortot nyújt, a Tour még lágyabb és kényelmesebb, míg a Sport gomb megnyomásra direkt, sportos viselkedéssel válaszol az Insignia.

Az Insignia a legáramvonalasabb

Az Insignia alacsony fogyasztásához hozzájárul a karosszéria légellenállásának csökkentése is, például az alváz nagy felületű burkolása, a szélesebb első spoiler, a hátsó lámpák áramvonalazott háza és a kilépőél. Modern részlet a Start/Stoppal felszerelt Insignia 2.0 CDTI mindkét teljesítményváltozatában az aktív Aero-Shutter, amely hidegindítás után elzárja a hűtőmaszkot. A motorházon átáramló levegő ugyanis normál körülmények között nyolc százalékát adja az autó légellenállásának! Az elzárás hatására gyorsabban eléri üzemhőmérsékletét, kevesebbet fogyaszt és tisztábban működik a motor. Mihelyt aztán hűtésre van szükség, önműködően kinyílik az Aero-Shutter. Mindezek hatásának köszönhetően a 0,25-ös alaktényezőjű Insignia a világ legáramvonalasabb ötajtós limuzinja, míg a sorozatgyártású kombik között a Sports Tourer viseli e büszke címet, 0,28-as értékkel.

 

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.03.28
A HangZóna mai vendége Rusznák András igazságügyi járműszakértő. ..
2024.03.28
Új hajtáslánccal bővül a Lexus első dedikáltan akkumulátoros elektromosnak fejlesztett modellje, a....
2024.03.28
Négy új hajó siófoki felavatásával vette kezdetét a 178. balatoni hajózási szezon csütörtökön. ..
2024.03.28
Két kulcsfontosságú modelljükhöz is ráncfelvarrást mutatott be a Seat és további két modell kaphat....
2024.03.28
Második évtizede viselhetik a büszke jelzőt Győrben: az Audi Hungaria üzemelteti a világ legnagyobb....
2024.03.28
Az új Toyota Yaris a kifinomult technológia és a vezetési élmény legfrissebb példája, mely a hibrid....
2024.03.28
Az érintett útszakaszon forgalomkorlátozásra lehet számítani - írja a Katasztrófavédelem. ..
2024.03.28
Idén januártól elektromos Peugeot e-Partneren érkezik a segítség azokhoz a dél-ausztráliai....
2024.03.28
Dr. Szászi István, a Bosch csoport vezetője Magyarországon és az Adria régióban volt a vendége a....
2024.03.28
A jelenlegi Fiat 500-as modellt nem tervezik átalakítani a júliusi szabályzások szerint, az EV-....