közlekedésbiztonság

Útügyi biztosokat nevezett ki az NFM minden megyében

2013.08.01.

Összesen 19 megyei útügyi biztost nevezett ki a hatékonyabb, gyorsabb és a lakossági igényeket szem előtt tartó útfelújítások érdekében a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium (NFM) - közölte a tárca szerdán az MTI-vel.

A 19 útügyi miniszteri biztos feladata a megyében élők és közlekedők számára leginkább sürgető építési, felújítási munkálatok beazonosítása lesz.
A koordinátorok megbízatása 2013. december 14-ig szól, munkájukat díjazás nélkül végzik.
Az NFM közlése szerint Völner Pál infrastruktúráért felelős államtitkár augusztus első felében egyeztet majd a megyei biztosokkal az együttműködés részleteiről.
A tárca közleménye szerint a korlátozott erőforrások szakmai szempontoknak megfelelő, ugyanakkor a helyi elvárásokat is figyelembe vevő felhasználását segíthetik az újonnan kinevezett megyei útügyi biztosok. Az útfejlesztésekhez és -felújításokhoz szükséges finanszírozást döntő részben az Új Széchenyi Terv operatív programjai biztosítják. A beruházások fedezetét középtávon főként a megtett úttal arányos útdíj bevételei jelenthetik majd. A 2014-2020-as uniós költségvetési időszak stratégiai tervezése részeként folyamatban van egy új útfelújítási program megalapozása is - közölték.

Hangsúlyozták, hogy a 2002-2010 közötti időszakban szinte kizárólagos szerepet kaptak az erőltetett ütemű autópálya-építések, amelyeket több esetben az állam számára rendkívül előnytelen PPP-konstrukcióban valósítottak meg. E beruházások miatt a közúthálózat egyéb szakaszainak szükséges karbantartása elmaradt, a felújítások hiánya súlyos állapotromlást okozott. A PPP-beruházások évi százmilliárd forintos pénzügyi terhe még ma is szinte teljes egészében elviszi a hazai forrásokat.

A közlemény emlékeztet arra, hogy a korábbi kormányzati ciklusok alatt a hazai útállapotok súlyosan romlottak, a hálózat közel felén akár az azonnali beavatkozás is indokolt lenne. A fejlesztési tárca ezért arra törekszik, hogy a szükséges források előteremtésével középtávon elvégezze az állami kezelésű országos közutak rendbetételét.
Az állami kezelésű országos közúthálózat elemei közül elsőként a legrosszabb műszaki állapotú és legforgalmasabb szakaszok helyreállítása várható. A tömeges igények feltérképezése és összegzése hozzájárulhat ahhoz, hogy a legtöbb utazó közlekedési lehetőségein javító beruházások indokolt mértékű előnyt élvezzenek a fejlesztések tervezése, ütemezése során - írja közleményében a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium.

Forrás: 
MTI

 

Az oldal fő támogatója

 

2025.12.10
Míg Nyugat-Európában a második világháború után több sikeres törpeautó is készült, a vasfüggöny....
2025.12.10
Japánban és a fejlődő országokban is igen népszerű a taxisok és a vállalkozók körében a Probox,....
2025.12.10
A legszűkebb garázsok sem jelenthetnek többé akadályt.   ..
2025.12.10
A felkelő nap országában mindig is az autó alsó határát feszegették, különösen a XX. század derekán....
2025.12.10
A Mazda fejlett biztonsági megoldások iránti elkötelezettségét tükrözi, hogy a vadonatúj Mazda CX-5....
2025.12.10
Autókat vittek el, törtek fel, azokból szerszámokat, barkácsgépeket és egyebeket loptak. A....
2025.12.10
A Főtaxi, Budapest legrégebbi és egyik legmegbízhatóbb személyszállító vállalata új, társadalmi....
2025.12.10
A Mattel magyarországi képviselete adventre időzítette első, teljes egészében digitális illúziókra....
2025.12.10
Egy éves az Omoda & Jaecoo ikermárka Magyarországon, az autók importőre a Hovány és Petrányi....
2025.12.10
Willi Webert (83 éves) kedden este kirabolták stuttgarti villájában – írja a Bild.   ..