közlekedésbiztonság

Útügyi biztosokat nevezett ki az NFM minden megyében

2013.08.01.

Összesen 19 megyei útügyi biztost nevezett ki a hatékonyabb, gyorsabb és a lakossági igényeket szem előtt tartó útfelújítások érdekében a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium (NFM) - közölte a tárca szerdán az MTI-vel.

A 19 útügyi miniszteri biztos feladata a megyében élők és közlekedők számára leginkább sürgető építési, felújítási munkálatok beazonosítása lesz.
A koordinátorok megbízatása 2013. december 14-ig szól, munkájukat díjazás nélkül végzik.
Az NFM közlése szerint Völner Pál infrastruktúráért felelős államtitkár augusztus első felében egyeztet majd a megyei biztosokkal az együttműködés részleteiről.
A tárca közleménye szerint a korlátozott erőforrások szakmai szempontoknak megfelelő, ugyanakkor a helyi elvárásokat is figyelembe vevő felhasználását segíthetik az újonnan kinevezett megyei útügyi biztosok. Az útfejlesztésekhez és -felújításokhoz szükséges finanszírozást döntő részben az Új Széchenyi Terv operatív programjai biztosítják. A beruházások fedezetét középtávon főként a megtett úttal arányos útdíj bevételei jelenthetik majd. A 2014-2020-as uniós költségvetési időszak stratégiai tervezése részeként folyamatban van egy új útfelújítási program megalapozása is - közölték.

Hangsúlyozták, hogy a 2002-2010 közötti időszakban szinte kizárólagos szerepet kaptak az erőltetett ütemű autópálya-építések, amelyeket több esetben az állam számára rendkívül előnytelen PPP-konstrukcióban valósítottak meg. E beruházások miatt a közúthálózat egyéb szakaszainak szükséges karbantartása elmaradt, a felújítások hiánya súlyos állapotromlást okozott. A PPP-beruházások évi százmilliárd forintos pénzügyi terhe még ma is szinte teljes egészében elviszi a hazai forrásokat.

A közlemény emlékeztet arra, hogy a korábbi kormányzati ciklusok alatt a hazai útállapotok súlyosan romlottak, a hálózat közel felén akár az azonnali beavatkozás is indokolt lenne. A fejlesztési tárca ezért arra törekszik, hogy a szükséges források előteremtésével középtávon elvégezze az állami kezelésű országos közutak rendbetételét.
Az állami kezelésű országos közúthálózat elemei közül elsőként a legrosszabb műszaki állapotú és legforgalmasabb szakaszok helyreállítása várható. A tömeges igények feltérképezése és összegzése hozzájárulhat ahhoz, hogy a legtöbb utazó közlekedési lehetőségein javító beruházások indokolt mértékű előnyt élvezzenek a fejlesztések tervezése, ütemezése során - írja közleményében a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium.

Forrás: 
MTI

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.04.24
A legsikeresebb európai autó fél évszázados történelme eddig nyolc nemzedéket ölel fel. ..
2024.04.24
Egy külföldi turistabuszba hajtott hátulról egy energiaitalt szállító kamion az M1-es autópályán, a....
2024.04.24
- A kormány felszólítja az üzemanyag-forgalmazókat, hogy áraikat önkéntes alapon igazítsák a régiós....
2024.04.24
A Ford 1965 példányt fog gyártani a Mustangból a debütálás évének emlékére ..
2024.04.24
A bajor prémiumgyártó a tisztán elektromos meghajtású BMW i4 és a BMW 4-es Gran Coupé....
2024.04.24
A második napon, péntek délután már csúcsra járt a HUMDA Zöld Életre Valók komplex e-mobilitási....
2024.04.24
Két, egymástól független flottapiaci szavazáson a Toyota Professional három típusa ért el....
2024.04.24
Keddről szerdára virradó éjjel egy személyautó megcsúszott a tiszai Huszár Mátyás rakparton és....
2024.04.24
Bár az elektromos autók iránti kereslet továbbra is növekszik, a növekedés üteme közel sem olyan....
2024.04.24
Az M0-s autóút déli szektorán, az M5-ös autópálya felé vezető oldalon, a 6-os főúti csomópontnál....