Apollo Tyres Ltd

200 százalékos osztalékkal és 11 százalékos nettó nyereséggel zárt első negyedévet az Apollo Tyres

2016.08.13.

Az Apollo Tyres igazgatótanácsa tegnap elfogadta a társaságnak a 2016-17-es pénzügyi év első negyedévére vonatkozó, nem auditált beszámolóját. A részvényesek a 43. éves rendes közgyűlés során jóváhagyták a 2016. március 31-én véget ért pénzügyi év utáni, részvényenkénti 200 százalékos (törzsrészvényenként 2,00 rúpia összegű) éves osztalékfizetést.

A 2016. június 30-án véget ért negyedévre az Apollo Tyres Ltd. 3285 crore rúpia nettó árbevétel után 315 crore rúpia konszolidált nyereségről számolt be (egy crore rúpia 10 millió rúpiának felel meg). Míg a társaság indiai érdekeltségei az előző pénzügyi év hasonló időszakához képest 6 százalékos árbevétel-növekedést értek el, az Európából származó árbevétele 10 százalékkal nőtt. Indiában néhány új termék, többek között a frissen bevezetett kétkerekű-abroncsok iránt élénk kereslet mutatkozott, főleg a csereabroncspiacon. Az európai üzletág a személygépjármű-abroncsok szegmensében számolt be növekvő értékesítési forgalomról.

Az 1. negyedév pénzügyi teljesítményének főbb konszolidált adatai: 2016-17-es pénzügyi év 1. negyedévi (április-júniusi) adatai a 2015-16-os pénzügyi év 1. negyedévéhez képest az értékesítés nettó árbevétele 28,32 milliárd rúpiáról 16 százalékkal, 32,85 milliárd rúpiára (434.91 millió euróra) nőtt. Az üzemi nyereség 5,23 milliárd rúpiával szemben 5,66 milliárd rúpia (74.91 millió euró) volt, ami 8 százalékos növekedésnek felel meg. A nettó nyereség 2,84 milliárd rúpiáról 11 százalékkal, 3,15 milliárd rúpiára (41.67 millió euróra) nőtt.

Az eredményekhez Onkar S Kanwar, az Apollo Tyres Ltd elnök-vezérigazgatója a következőket fűzte hozzá: „A kínai importtermékek által jelentett kihívás ellenére Indiában mind az első szerelésű, mind a csereabroncsok szegmensében, minden termékkategóriában nőtt a termékeink iránti kereslet. Újonnan bevezetet kétkerekű-abroncsaink szintén kedvező fogadtatásra találtak. A teherautó- és autóbusz-szegmensben a következő 2-3 hónapban nőni fog a radiálabroncs-gyártó kapacitásunk, ennek köszönhetően a pénzügyi év során várhatóan emelni tudjuk az értékesítési volumenünket is. Miután az előző negyedévben sikerrel elhárítottuk az SAP kapcsán felmerült problémákat, a mögöttünk álló negyedévben az európai gyárak nyeresége is javulni tudott.”

Mint ismert, a vállalatnak Indiában és Hollandiában működik gyártóüzeme, új gyárát Magyarországon építi fel 475 millió eurós - mintegy 150 milliárd forintos - beruházással. Az alapkőletételre - Orbán Viktor miniszterelnök jelenlétében - 2015. április 10-én került sor. A gyár a termelést a tervek szerint 2017 első felében kezdi meg. Megnyitása után az Apollo Tyres gyöngyöshalászi gyára évente 5,5 millió személyautó- és kisteherjármű-, valamint 675 ezer darab busz- és tehergépjármű-abroncsot fog előállítani az európai piacra, több száz embernek biztosítva munkalehetőséget a régióban. Az alkalmazottak száma már most meghaladja a 200 főt.

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.05.03
Connect workshopra invitálta minap az autós szakújságírókat az Audi Magyarország, ahol a márka....
2024.05.03
Jól szerepelt a marrákesi futam időmérőjén a Hyundai magyar versenyzője. ..
2024.05.03
Salzburgban komoly konfliktusok forrása a parkolás – írja a Heute című osztrák napilap. ..
2024.05.03
Visszatérnek a nosztalgiajáratok a fővárosba, ismét megjelennek az utakon és a vágányokon a....
2024.05.03
14 éves a Dacia legsikeresebb modellje, a világszerte szép karriert befutott Duster. Kipróbáltuk a....
2024.05.03
Balesetek, torlódások, rendkívüli közlekedési események az Útinform jelentése alapján. ..
2024.05.03
Noha a hazai jövedelmek reálértéke ismét felfelé ível, a kereslet növekedése az autópiacon ezt csak....
2024.05.03
A Budapesti Rendőr-főkapitányság budai kerületi kapitányságai közlekedésrendészeti akciót tartottak....
2024.05.03
A Nissan családi SUV-jának N-Trek változata a kalandvágyóbb családokat célozza meg. ..
2024.05.03
A Los Alamos Nemzeti Laboratórium (LANL) kutatói egy alternatív elektródszerkezetet - egy hornyolt....