Ford
Az új modellt az EcoBoost-erőforrás 100 lóerős, különleges hangolású változata hajtja.
A Ford bemutatta a Focus új, 1,0 literes EcoBoost motorral felszerelt változatát, ami Európa első, 99 g/km CO2-kibocsátású benzinmotoros családi autója lesz. Az új Focus 1.0 EcoBoost kategóriaelső üzemanyag-fogyasztása 4,3 l/100 km. Az új modellt a díjnyertes erőforrás 100 lóerős, különleges hangolású változata hajtja: a vállalat a jövő év elején kezdi forgalmazni eddigi legtakarékosabb benzinmotoros családi autóját, amelynek fogyasztását számos Ford ECOnetic technológia javítja, többek közt ultra-alacsony gördülési ellenállású abroncsok, egyedi aerodinamikai megoldások az autó padlólemezén és áttervezett váltóáttátelezés.
A Ford a jövő év elején várható piaci megjelenést megelőzően jelenti majd be a 99 g/km CO2-kibocsátású Focus 1.0 EcoBoost listaárait.
"Még néhány évvel ezelőtt is csak kevesen tudták volna elképzelni, hogy egy közepes méretű, benzinmotoros autó képes lesz a 100 g/km-es CO2-kibocsátási határérték alá menni" - emlékeztet Barb Samardzich, a Ford Európa termékfejlesztési alelnöke.
Az 1,0 literes EcoBoost motor nemcsak teljesíti, hanem látványosan túlteljesíti a benzinmotorokkal szemben támasztott szigorú elvárásokat.
A 2013-as és 2012-es Év motorjának megválasztott 1,0 literes EcoBoost erőforrással az új modell erőteljesebb, mint a 10 évvel ezelőtti első modellváltozat az 1,6 literes benzinmotorral – ugyanakkor CO2-kibocsátása 47 (!) százalékkal alacsonyabb.
A modell fogyasztását számos Ford ECOnetic technológia javítja, többek közt ultra-alacsony gördülési ellenállású abroncsok.
A németországi Saarlouisban gyártott új modellel háromtagúra bővül az 1,0 literes EcoBoost motorral hajtott Fordok kínálata, amelyben eddig a 109 g/km-es CO2-kibocsátású, standard 100 lóerős erőforrás és a 114 g/km-es emissziójú 125 lóerős blokk szerepelt. Az 1,0 literes EcoBoost motor már tavaly megjelent a Fiesta, a B-MAX, a C-MAX és a hétüléses Grand C-MAX kínálatában, és hamarosan az EcoSport SUV-hoz, a Transit Connect és Transit Courier haszonjárművekhez, valamint a Tourneo Connect és Tourneo Courier személyszállítókhoz, később pedig a vadonatúj Mondeóhoz is megrendelhető lesz.
A Ford 1.0 literes EcoBoost erőforrásában kis tehetetlenségű turbótöltő, osztott hűtőrendszer és közvetlen üzemanyag-befecskendezés működik, így a háromhengeres blokk teljesítménye meglepően magas.
A 99 g/km CO2-kibocsátásúFord 1.0 EcoBoost modell működését Auto-Start-Stop rendszer, Intelligens Energiavisszanyerő Töltés és Aktív Hűtőrács teszi még gazdaságosabbá, a környezettudatos vezetési stílust pedig a Ford EcoMode rendszer támogatja.
A Ford nemrégiben mutatta be a zéró károsanyag-kibocsátású Focus Electric modellt; emellett a kínálatban szerepel még a dízelmotoros Focus ECOnetic is, amelynek CO2-kibocsátása 88 g/km, fogyasztása pedig 3,4 l/100 km*. A Ford a jövő év elején várható piaci megjelenést megelőzően jelenti majd be a 99 g/km CO2-kibocsátású Focus 1.0 EcoBoost listaárait.
*A Focus 1.0 EcoBoost, a Focus Electric és a Focus ECOnetic révén a Ford páratlanul bőséges kínálattal rendelkezik az üzemanyag-takarékos családi autók szegmensében” – hívja fel a figyelmet Sherif Marakby, a Ford Európa termékcsalád-igazgatója.
Adókedvezmények: alacsony emissziójának köszönhetően az új Focus 1.0 EcoBoost mentességet élvez a járművek után fizetendő jövedéki adó alól az Egyesült Királyságban, a francia vásárlók pedig 200 eurós kedvezményt kapnak az új autók forgalomba állításakor fizetendő adóból.