VDA
Ehhez természetesen nagyszabású fejlesztésekre lesz szükség, a befektetés mértéke elérheti a 16-18 milliárd eurót, amely első látásra is hatalmas összeg, de mindenképpen megtérül. A „négykerekű forradalomnak” köszönhetően a hálózatra csatlakozott autók képesek lesznek használni a webes szolgáltatásokat, kommunikálni a többi járművel, pl. információkat cserélni az útviszonyokról, balesetveszélyről vagy forgalomkorlátozásokról.
Matthias Wissmann - a VDA (Német Autóipari Egyesület) elnöke
A GPS ma már az új autók alapfelszereltségének része, és a nagy informatikai cégek látnak fantáziát az internetes autók fejlesztésében is. Az Apple és a Microsoft is nagy érdeklődést mutat, de a Google már néhány lépéssel előttük jár a Google Car fejlesztésével. A projektet annál is inkább nagy érdeklődés kíséri, mert a McKinsey elemzői szerint az üzletághoz kapcsolódó jelenlegi 30 milliárd eurós forgalom 2020-ra akár a 170 milliárdot is elérheti.
Wissmann tájékoztatása szerint még legalább másfél évtizednek kell eltelnie a teljesen automata, azaz sofőr nélküli autók elterjedéséhez, ezzel szemben a „magas fokon automatizált” közlekedés, melyben a járművek képesek a dugóban az önnálló haladásra, már 2020-ra megvalósulhat. A hálózatba kötött járművekhez kapcsolódó alkatrészek és szolgáltatások piaci volumene a jelenlegi évi 30 milliárd euróról 2020-ra 170 milliárd euróra növekedhet. A valós idejű dugójelző, valamint az olcsó tankolási és parkolási lehetőségeket felsoroló szolgáltatások guruló alkalmazásplatformokká változtathatják majd az autókat.
Forrás: alvolante.it