eredmény

2017-ben 15,4%-kal nőttek a PSA csoport eladásai

2018.01.23.

A Push to Pass tervben foglalt termékoffenzíva magasabb fokozatba kapcsolt, és az előző 18 hónapban bevezetett öt SUV modell egyre nagyobb népszerűségnek örvend.  A SUV-eladások összességében a csoport értékesítési adatainak 23%-át tették ki 2017-ben.

A PEUGEOT márka 2017-ben világszinten közel 600 000 SUV-ot értékesített, európai viszonylatban az előkelő második helyet megszerezve ezzel a szegmensben, volumenben pedig közel 60%-os növekedést produkálva.

PEUGEOT 3008-ból összesen 259 300 darab talált gazdára a tavalyi évben, ami ékesen bizonyítja, hogy nem véletlenül választották 2017-ben „Az év autójának” Európában, illetve részesült világszinten 38 elismerésben. A PEUGEOT emellett egyrészt a 2017 márciusában piacra dobott új PEUGEOT 5008 sikerének (85 900 eladott példány), másrészt a PEUGEOT 4008 Kínában tapasztalt népszerűségének (51 500 példány) is örvendhetett.

A CITROËN ősszel lendült támadásba SUV-fronton: Kínában szeptembertől kapható a C5 Aircross, Európában pedig októberben jelent meg a C3 Aircross modell. Az előbbiből közel 22 700, az utóbbiból pedig 35 400 darab fogyott a tavalyi évben. 2018-ban mindkét modell a világ többi részén is bevezetésre kerül.

A DS Automobiles február végén mutatta be a DS 7 CROSSBACK SUV modelljét, amelynek  La Première névre keresztelt limitált szériás változatára interneten lehetett leadni a rendeléseket. A márka októberben indította útnak exkluzív hálózatát, és ekkor terjesztette ki  a DS7 Crossback teljes modellválasztékára a rendelési lehetőséget. A megrendelt modellek kiszállítására 2018 februárjától kerül sor.

2017-ben az OPEL / VAUXHALL a PACE! elnevezésű átszervezési programban foglaltak szerint racionalizálta forgalmazási csatornáit. Emellett soha nem látott termékoffenzívába kezdett, 2 új SUV (a Crossland X és a Grandland X májusi, illetve szeptemberi) bevezetésével, 33 900, illetve 18 700 eladott példánnyal.

2017-ben a PSA kishaszonjármű-eladásai történelmi rekordot  értek el: összesen 476500 ilyen autó talált gazdára, amely 15%-os növekedést jelentett 2016-hoz képest. Ha beszámítjuk a haszonjármű-alapra épülő egyéb modelleket (például PEUGEOT Traveller és CITROËN SpaceTourer), akkor a csoport 2017-ben összesen 658 000 eladással büszkélkedhetett.

1 2017. augusztus 1-jét követően a PSA csoport konszolidálta az OPEL és a VAUXHALL értékesítési volumenét, amely 2017 augusztusa és decembere között 403 900 eladott autót jelentett.

A PEUGEOT és a CITROËN kishaszongépjárművek révén – amelyek 20,2%-os (az előző évinél 1,3 százalékponttal magasabb) részesedést szereztek az európai piaci szegmensben – a csoport megerősítette vezető pozícióját. A piaci bővülés több mint 50%-a e két márkánál csapódott le, nevezetesen az új PEUGEOT Expert és CITROËN Jumpy modelleknek köszönhetően.

A kishaszongépjárművekkel kapcsolatos stratégia már Európa határain kívül is kezdi meghozni első gyümölcseit: Eurázsiában már azelőtt 55%-kal nőttek az eladások, hogy elkezdődött volna az új PEUGEOT Expert és CITROËN Jumpy modellek – 2018. szeptember 1-jétől esedékes – helyi gyártása. Latin-Amerikában, ahol 2018-tól megújul a termékpaletta és kiteljesedik a szolgáltatások köre, 13%-os volt a növekedés.

Európa: bajnok született!

Európában a csoport összesen 2 378 600 járművet értékesített, ami az augusztus 1. óta gazdára talált 376 400 Opelt és Vauxhallt is beleértve közel 450 000-rel több eladást jelent az előző évhez képest (+23,2 %).

A csoport – Nagy-Britannia kivételével – az összes jelentősebb országban növelni tudta piaci részesedését, sőt 2010 óta először a PEUGEOT-CITROËN-DS márkák viszonylatában is sikerült előrelépést elérnie (0,3 ponttal 11,1%-ra nőtt a része).

A SUV- és haszonjármű-eladások növekedésén túl a csoport a PEUGEOT 308 (166 000 db), a CITROËN C3 (217 000 db), az OPEL Insignia Sport Tourer, Grand Sport és Country Tourer változatai (2017 augusztusa és decembere között összesen 40 600 eladott példány) sikeres bevezetésének is örvendhetett.

A PEUGEOT 2008 és az OPEL Mokka is felkerült piaci szegmensük képzeletbeli dobogójára: előbbi a második, utóbbi a harmadik helyen. A DS Automobiles is folytatja forgalmazói hálózatának fejlesztését, melynek hamarosan már 150 pontján kezdődik meg az első „második generációs” DS modell, a DS 7 CROSSBACK értékesítése. 

Közép-Kelet és Afrika: rentábilis növekedéssel a kitűzött célok elérése felé

Ebben a régióban 2017-ben az előző évihez képes 61,4%-kal, vagyis 618 800 darabbal nőttek az eladások, amelyből 26 800-et tettek ki az OPEL gépjárművek.

A dinamizmus leginkább a csoport iráni teljesítményének (444 600 eladás 2017-ben), illetve a Törökországban, Izraelben és Franciaország tengerentúli megyéiben (DOM) elért növekedésnek köszönhető. A PSA globális piaci részesedése ebben a régióban – 2015 óta egyenletes növekedést mutatva – 11,6 %-ra emelkedett, a Push to Pass tervben foglalt céloknak megfelelően (700 000 eladott jármű 2021-re).

A PSA csoport továbbra is offenzív termékstratégiát folytat a régióban az alábbi sikermodellek bevezetésével: az új CITROËN C3 (amelyet az év városi autójává választottak Izraelben), az új PEUGEOT 3008 SUV (Dél-Afrikában a „Family Car of the Year” cím, Izraelben pedig „Az év autója” cím birtokosa), valamint az új PEUGEOT Pick-Up, amely a Peugeot márka történelmi visszatérését fémjelezte ebbe a szegmensbe.

Az OPEL márka is a csoport termékoffenzívájának középpontjában áll ebben a régióban, a nemrégiben bevezetett új Insignia és Crossland X modellekkel, valamint az új Grandland X 2018 elejére tervezett piacra dobásával.

A DS márka számára a 2017-es év ebben a régióban is a hálózatépítés jegyében zajlott, mintegy előkészítve a DS 7 CROSSBACK következő hónapokban esedékes piaci bevezetését.

2017 további jelentős eseményei között említendő a PEUGEOT 2008 SUV modell ipari és kereskedelmi bevezetése Iránban, a CITROËN számára pedig egy, a SAIPA céggel alkotott vegyesvállalat (JV) létrehozása Kashanban. A csoport folytatja terjeszkedését az afrikai kontinensen is: már megtörtént egy új marokkói üzem alapkőletétele Kenitra városában, megkezdődött a helyi gyártás Kenyában és Etiópiában, és aláírásra került egy új üzem létesítésére vonatkozó megállapodás az algériai Oran városában.

Kína és Délkelet-Ázsia: a kereskedelmi talpraállás első jelei

Kínában és Délkelet-Ázsiában, nehéz gazdasági viszonyok közepette a csoport összesen 387 000 gépjárművet értékesített. A fellendülés első jelének tekinthető azonban, hogy a havi eladási mutatók július óta emelkedést mutatnak, piaci részesedése pedig az év második felében 0,3 százalékponttal magasabb volt az első félévinél. A csoport SUV-kínálata kedvező fogadtatásra talált: a PEUGEOT 4008 és 5008, valamint a CITROËN C5 Aircross 2017-es bevezetése is sikeresnek bizonyult. Fontos megjegyezni, hogy az új PEUGEOT 308, illetve a CITROËN C5 és C6 is stabil eladási mutatókkal rendelkezett 2016-hoz képest, még az erősen szűkülő piaci szegmensben is.

Délkelet-Ázsiában, különösen Vietnámban is felgyorsult a PSA csoport fejlődése. Alig kilenc hónappal az új összeszerelési megállapodás aláírását követően elindult a PEUGEOT 3008 és 5008 modellek gyártása a Chu Laiban működő THACO gyáregységben, s a helyben készült SUV-ok pozitív fogadtatásra találtak.

2017 júniusában a PSA csoport aláírt egy megállapodást, amely még szorosabbra fűzi az együttműködést a ChangAn Automobile céggel, szilárd alapokat teremtve ezzel a DS márka erőteljes fejlődéséhez. A következő pekingi autós seregszemle után e térségben is megkezdődik a Sanghaji Autószalonon bemutatott DS 7 CROSSBACK forgalmazása.

Latin-Amerika: tartósnak bizonyuló fellendülés az eladások 12,2%-os növekedésével (206 300 db)

A PEUGEOT 11,1%-kal több autót értékesített, és dinamikus növekedést produkált a térség piacainak többségén. A PEUGEOT 3008 és 5008 SUV modellek igazi sikert arattak az összes latin-amerikai országban, és mindenütt felülmúlták a várakozásokat. Az Uruguayban gyártott, Brazíliában és Argentínában nemrégiben bevezetésre került PEUGEOT Expert modellek szintén biztató eredményeket mutatnak.

A CITROËN eladásai 13,8%-kal nőttek, mégpedig a térség legtöbb országában. Chilében például 47%-os volt a növekedés, elsősorban az új CITROËN C3 modellnek, illetve a kishaszongépjárművek piacán leginkább a Berlingo által elért eredményeknek köszönhetően. Az Uruguayban gyártott, és Brazíliában és Argentínában piacra dobott CITROËN Jumpy is kedvező fogadtatásra talált, és fényes üzleti sikerrel kecsegtet a 2018-as évre.

A DS Automobiles értékesítési mutatói 21,6%-kal növekedtek, elsősorban az argentin eredményeknek köszönhetően. Ebben az országban a DS a negyedik helyen áll a prémium márkák versenyében, a DS3 pedig immár a negyedik egymást követő évben végzett az élen kategóriájában. Miután 2017 végén két DS STORE is megnyitotta kapuit, a hálózat fejlesztése 2018-ban is folytatódik, a következő hónapokban pedig a DS 7 CROSSBACK is megjelenik a piacon.

India és csendes-óceáni térség: 26 100 eladott gépjármű és 31%-os növekedés már a 2020-as indiai „indulás” előtt

Japánban a csoport 20%-os növekedést produkált, és az utóbbi több mint 20 év legjobb eredményét sikerült elérnie. Két új importőr révén már Ausztráliában és Új-Zélandon is tapasztalhatók a talpraállás első jelei: 2016-hoz képest majdnem megháromszorozódtak az eladások. Franciaország csendes-óceáni térségben található tengerentúli területein (TOM) is folytatódott a növekedés (+40%), Dél-Korea pedig a 2016-oshoz hasonló eredménnyel zárta az évet.

A PEUGEOT márka eladásainak 37%-os növekedésével – amely a PEUGEOT 3008 et 5008 modellek sikerének köszönhető – jelentős mértékben hozzájárult ehhez az eredményhez.

A CITROËN márka is erőteljes fejlődést ért el (+36%), elsősorban az új C3 révén.

A DS márka ebben a térségben is az építkezésre koncentrált. Japánban a DS 7 CROSSBACK kitűnő fogadtatásra talált a Tokyo Motor Show-n. A DS Automobiles 3 DS STORE-t és DS SALON-t nyitott e térségben, és folytatja hálózata fejlesztését 2018-ban is.

Eurázsia: a 45%-kal több eladás, jócskán felülmúlva az autópiaci tendenciát

Csoportunknak sikerült növekedést elérnie a térség jelentősebb piacain (Oroszországban +38%, Ukrajnában +62%), összesen 15 200 gépjármű értékesítésével.

Az új PEUGEOT 3008 SUV eladási mutatói egyértelmű növekedést mutatnak az előző generációs változathoz képest, s a márka értékesítési volumenének 21%-át teszik ki, amely ezáltal összességében 50,7%-kal emelkedett. A CITROËN márka eladásainak erőteljes – regionális szinten 33,4%-os – növekedéséhez nagyban hozzájárult a Grand C4 Picasso sikere (+126%), különösen B2B viszonylatban.

A kishaszongépjárművek piaci szegmensében a PSA csoport eladásai 55%-kal nőttek. A PEUGEOT Expert és Traveller, illetve a CITROËN Jumpy és SpaceTourer modelleknek – az oroszországi Kaluga városában 2018-tól induló – helyi gyártásával a csoport várhatóan még tovább tudja növelni eladásait Eurázsiában.

Jean-Philippe Imparato, a PEUGEOT márka igazgatója: 2017 egy egészen kivételes év volt a PEUGEOT életében, rekordszintű eredményekkel. A 2 millió jármű értékesítésére vonatkozó célkitűzésünket is sikerült túlteljesítenünk, elsősorban SUV modelljeink és haszongépjárműveink sikerének köszönhetően, amelyhez hagyományos modelleink, a 208 és az új 308 népszerűsége is hozzáadódott. 6-ból 5 régióban mind az értékesítési volument, mind pedig piaci részesedésünket sikerült növelnünk. A PEUGEOT a termékpozicionálásban is feljebb lépett, és folytatja nemzetközi térhódítását: eladásainak immár 45%-át teszik ki az Európán kívüli eladások.”

Linda Jackson, a CITROËN márka igazgatója: 2017-ben a CITROËN márka új termékoffenzívája látványos dinamizmust eredményezett: ez volt az új C3, az új Jumpy és a SpaceTourer első teljes éve, amikor a C3 Aircross SUV is bevezetésre került Európában, a C5 Aircross pedig Kínában. Eredmény: Európában több autót adtunk el, mint az utóbbi hat évben bármikor, és a személyautók és a kishaszongépjárművek terén is visszaszereztük korábbi piaci részesedésünket. Kínát leszámítva, nemzetközi eladásaink 7,5%-os növekedést mutattak! Mindenünk adott ahhoz, hogy fenntartsuk, sőt, tovább növeljük ezt a dinamizmust 2018-ban is, egyrészt a nemrégiben bevezetett modelljeink nemzetközi szintű forgalmazásával, másrészt új, figyelemre méltó modellek bevezetésével. A Genfi Autószalonon további részleteket is elárulunk ezekről!”

Yves Bonnefont, a DS Automobiles márka igazgatója : 2017 meghatározó korszak volt a DS márka építkezésében: megnyitottuk az online rendelési felületet a második generációs DS modellek első képviselője, a DS 7 CROSSBACK iránt érdeklődő ügyfelek előtt, kiépítettük exkluzív hálózatunkat és bevezettük az ‘Only You’ programot. Egész világra kiterjedő stratégiai tervünk megvalósítási fázisába léptünk.”

Peter Küspert, az OPEL/VAUXHALL értékesítési, vevőszolgálati és marketing igazgatója: „2017 az átállás éve volt az OPEL/VAUXHALL cégnél, amelyet korábban nem látott termékoffenzíva jellemzett. Utóbbinak köszönhetően számos új modellünk számára lesz 2018 az első teljes év, az Insignia GSi, Corsa GSi és a vadonatúj Combó mellé felsorakozott X-család tagjainak (Mokka X, Crossland X és Grandland X) köszönhetően pedig minden fontosabb piaci szegmensben képviseltetni tudjuk magunkat.”

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.04.24
Zivatarok alakulhatnak ki, az elsődleges veszélyforrást a villámlás jelenti, emellett esetenként....
2024.04.23
A japán filmtörténet, sőt, a világ egyik legsikeresebb animációs alkotása adott ihletet ahhoz az....
2024.04.23
Izgalmas és világszintű versenyeknek ad otthont a hétvégén a Balaton Park Circuit. ..
2024.04.23
A világgazdaság következő éveit, évtizedeit leginkább az elektromos autóipari forradalom határozza....
2024.04.23
A japán vállalat hivatalosan is bejelentette, hogy a jövő év végéig Thaiföldön mutatja be népszerű....
2024.04.23
A Volvo EX30 elnyerte a rangos Red Dot 'Best of the Best' formatervezési díjat. ..
2024.04.23
Kicsi a világ: szoktuk mondani, amikor egy rég nem látott ismerőssel találkozunk. De ki gondolta....
2024.04.23
Újabb légijárat indul Magyarország és Kína között, idén nyártól már egy hatodik kínai nagyváros,....
2024.04.23
Közel 450 kiállító több, mint 12 ezer négyzetméteren várja a szakembereket 2024. május 7-10. között....
2024.04.23
Súlyos baleset történt az M2-es autóúton Vác térségében kedd délután, a forgalmat megállították -....