Peugeot 3008

2017-ben az Év Autója a Peugeot 3008-as

2017.03.06.

Első alkalommal zsebelte be az Év Autója díjat szabadidő-autó a rangos trófea 53 éves történelmében. A franciák üdvöskéje stílusával, kényelmével és menettulajdonságaival győzte meg az 58 tagú grémiumot.

Kép és szöveg: Horváth Miklós jelenti Genfből

Hatodik alkalommal szervezték az Év Autója nemzetközi díj átadási ceremóniát a Genfi Autókiállítás nyitóeseményének megelőző napjára. Kedden-szerdán a sajtó képviselői előtt tárulnak ki a Palexpo kapui, csütörtöktől pedig a nagyközönség számára is látogatható lesz az esemény, egészen március 19-ig. Az Év Autója díj a vén kontinensen egyébként a legrégebbi elismerések közé tartozik, 1964-es létezése óta az autógyártók legmagasabb elismeréseként tartják számon.

Az Év Autója nemzetközi díj a Peugeot 3008-as eddig begyűjtött mintegy 20 elismerésére tette fel a koronát

A zsűri elnöke a svéd Hakan Matson, a Dagans Industri gazdasági napilap zsurnalisztája egy évvel ezelőtt az Opel Astra győzelmének kihirdetése után elmondta, hogy miben tér el az Év Autója választás és az ítészek intézményszerű munkája a többi díjhoz és zsűrihez képest. Matson kifejtette, hogy a szavazás teljesen transzparens, a zsűri munkájának szponzorai pedig nincsenek kapcsolatban az autógyárakkal, ezáltal garantált, hogy az döntnök újságírók külső befolyásoktól mentesen pontozhatnak. Másrészt az Év Autója bázisát az unió 7 (olasz, brit, spanyol, holland, francia, német és svéd) legnagyobb példányszámú autós magazinja képezi, ezen felül pedig 22 ország 58 szakújságírója választja ki végül a nyertes modellt.

A 2017-es Év Autója díjra jelölt 39 modell 15 kategóriát fedett le, ami minden eddiginél komplexebb áttekintést igényelt a zsűritagoktól. A jelölést követően szervezett és egyéni tesztek következtek, amelyek egyik fontos állomása volt a 7 finalista november 18-i bejelentése. A 7 befutó közül a nyertes modell kiválasztása egy összetett tesztsorozat után következett, amelyet egy franciaországi kutató- és tesztközpontban (Mortefontaine) végeztek a zsűritagok.

Végül minden egyes zsűritagnak 25 pontot kell szétosztania 5 modellre a hét közül. Ennek a folyamatnak a nyertese idén a Peugeot 3008-as volt, 23 ponttal megelőzve a második helyezést elért Alfa Romeo Giuliát (296 pont). Az E-osztály meglepően kevés pontot kapott az őt megelőző két modellhez képest (197 pont), mindenesetre dobogós helyen végzett. A csillagos márkát a Volvo V90/S90 követte 172 ponttal, a Citroen C3-at (166 ponttal) az ötödik helyre pozícionálták a zsűritagok. Az egyik legesélyesebb japán jelölt, a Toyota C-HR csupán egy pontos lemaradásának köszönheti a hatodik helyet, végül pedig 135 ponttal a Nissan Micra zárja a sort.

 

 

Az oldal fő támogatója

 

2025.06.12
A HangZóna mai vendége Piri András, az Inter Cars partnerhálózati vezetője, a Young Car Mechanic....
2025.06.12
Újabb áttörést ért el a CATL a lítiumfém akkumulátorok (LMB) fejlesztésében. A vállalat új....
2025.06.12
A második legnagyobb forgalmú londoni repülőtér az X portálon közzétett rövid ismertetésében....
2025.06.12
A tét több, mint gondolná.   ..
2025.06.12
A hazai lakosság közel fele (44%) kétévente utazik külföldre, de sokan biztosítás nélkül vágnak....
2025.06.12
Élmény magadra ölteni és vezetni az új 1-es BMW-t, annak ellenére is, hogy gázolajos hajtáslánccal....
2025.06.12
A mesterséges intelligencia (AI) térnyerése a félelmekkel ellentétben nem csökkenti, hanem növeli a....
2025.06.12
A mesterséges intelligencia (AI) mára mindennaposan használt technológiává vált. A logisztikában is....
2025.06.12
Jelenleg, ha a rendőrök megállítanak egy járművet, amely nem rendelkezik kötelező gépjármű-....
2025.06.12
A győri Széchenyi István Egyetem hallgatói versenycsapata, a SZEnergy Team az elmúlt években egymás....