Toyota Motor Company

2030-ra évi 5,5 millió elektromos jármű eladásával számol a Toyota

2017.12.27.

Ezen belül évente 1 millió tisztán elektromos hajtású gépkocsit kívánnak értékesíteni. 

A Toyota korábban azt tűzte ki célul, hogy 2020-ra világszintű értékesítésének minimum 50%-át tegyék ki a hibridek. A megfogalmazásakor ambiciózusnak tűnő célt azonban várhatóan már sokkal korábban eléri a világelső autógyártó vállalat, ezért még ennél is előremutatóbb célkitűzéseket fogalmazott meg magának. Ezek szerint legkésőbb 2025-re a Toyota és Lexus modellkínálatának minden tagjánál elérhetővé válik a részben vagy teljesen elektromos meghajtás. Ha ez nem volna elég, a Toyota csoport 2030-ra évente több, mint 5,5 millió, részben vagy teljesen elektromos üzemű járművet, ezen belül 1 millió emissziómentes gépkocsit kíván értékesíteni.

A Toyota elektromosjármű-stratégiájának középpontjában a hibrid elektromos járművek (HEV), a hálózatról tölthető hibrid elektromos járművek (PHEV), az akkumulátoros elektromos járművek (BEV), valamint az üzemanyagcellás elektromos járművek (FCEV) fejlesztésének és piaci bevezetésének számottevő mértékű felgyorsítása áll.­­­

A Toyota 2015 októberében hirdette meg 2050-es környezetvédelmi kihívását, amelynek célja a lehető legnagyobb mértékben csökkenteni az automobilok gyártásához és használatához kapcsolható negatív hatásokat, valamint hozzájárulni egy fenntartható társadalom megteremtéséhez. Ami a még jobb autókat illeti, a Toyota célja, hogy az új modelljeire vonatkozó globális átlagos CO2-kibocsátást a 2010-es értékek egy tizedére csökkentse! A mostani bejelentés ennek a feladatnak a megvalósítását célzó, közép és hosszú távú kezdeményezés egyik fő oszlopa.

Zéró kibocsátású gépkocsik

A Toyota felgyorsítja az akkumulátoros elektromos járművek (BEV) elterjedését. Ennek érdekében a 2020-as évek elejére több mint 10 BEV típust hoz forgalomba, először Kínában, majd fokozatosan bevezetve a technológiát további piacokon is, Japántól Indián és az Egyesült Államokon át Európáig.  Az FCEV modellkínálatot a 2020-as évek során a személygépkocsik és a haszonjárművek terén egyaránt kibővítik (jelenleg a Toyota az egyetlen autógyártó a világon, amely sorozatgyártott hidrogén üzemanyagcellás személyautót, buszt és targoncát is kínál, miközben folynak a technológiával hajtott kamionok kapcsán tett fejlesztések és tesztek is).

Hibrid elektromos és hálózatról tölthető (plug-in) hibrid elektromos járművek

A HEV modellkínálat is bővülni fog, köszönhetően a jelenlegi Priusban és további modellekben is megtalálható Toyota Hybrid System II továbbfejlesztésének, az egyes típusoknál bevezetésre kerülő nagyteljesítményű változatoknak, valamint a bizonyos modellekhez elérhető, egyszerűsített hibrid rendszerek fejlesztésének - mindezeket az eltérő ügyféligényeket szem előtt tartva vezeti be a Toyota.

Emellett a 2020-as években PHEV kínálatát is bővíteni szándékozik a vállalat. Az akkumulátor az elektromos meghajtású járművek meghatározó technológiája, amely azonban az energiaűrűség, a tömeg/méret arány valamint a költségek terén jelentős korlátokat állít a BEV járművek terjedése elé. A Toyota ezért gőzerővel dolgozik az új generációs szilárdtest-akkumulátorok kifejlesztésén, amelyeket már a 2020-as évek első éveiben piaci forgalomba kíván hozni. Ezen túlmenően a Toyota és a Panasonic útjára indította az autóipari felhasználású prizmatikus akkumulátorcellák közös gyártására vonatkozó megvalósíthatósági tanulmányt. Az együttműködéstől a felek azt remélik, hogy a létező legkiválóbb autóipari prizmatikus akkumulátort állíthatják elő, és hosszú távon hozzájárulhatnak az elektromos járművek népszerűsítéséhez általában, illetve a Toyota kínálatában egyaránt.

Ezen túlmenően a Toyota arra törekszik, hogy az elektromos járművek széles körű elfogadását és alkalmazását elősegítő közösségi infrastruktúrát hozzon lére. Ide tartozik az akkumulátorok újrahasznosítását és újrafeldolgozását egyszerűsítő rendszer kidolgozása, valamint a plug-in töltőpontok, illetve hidrogéntöltő állomások hálózatának megteremtése, a kormányzati szervek és partnervállalatok aktív részvételével és együttműködésével.

A Toyota hosszú ideje élen jár a környezettudatos autógyártás terén, a mai napig több mint 11 millió részben vagy teljesen elektromos gépkocsit értékesített világszerte.

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.05.08
Az elsődleges veszélyforrást a villámlás jelenti, emellett esetenként szélerősödés, jégeső....
2024.05.07
Összeütközött két autó az M3-as sztráda és az M0-ás autóút csomópontjában, Csongrádon a Budai Nagy....
2024.05.07
A legendás konstrukció régóta az erő és a presztízs szimbóluma, de egyben a mérnöki szenvedély és a....
2024.05.07
A BMW Group mexikói gyára magasabb fokozatba kapcsolja a Neue Klasse modellgeneráció érkezésére....
2024.05.07
Igazi szerelemes levelet írt a DirtFish magazin annak a cseh tervezőnek, aki elmondásuk szerint a....
2024.05.07
Pozitív tapasztalatokkal zárt és csapatának dicséretét is megkapta Losonczy Levente az elmúlt....
2024.05.07
Kissé a szervezőket is meglepő, nagy érdeklődés mellett zajlott az I. Mercedes-Benz klasszikus....
2024.05.07
Peugeot a robogók gyártása terén is komoly múltra tekinthet vissza, s mióta létrejött, mindig....
2024.05.07
- Magyarországot gazdasági ökoszisztémája, infrastruktúrája és szellemi tőkéje egyaránt alkalmassá....
2024.05.07
Összeütközött egy nyerges vontató és egy tehervonat a Heves vármegyei Adácson, a Kossuth Lajos....