Yaris

261-ről 507 lóerő – megduplázza a GR Yaris teljesítményét egy walesi tuner

2023.10.31.

Kezelésbe vette a Toyota háromhengeres turbómotorjának a teljesítményét a Garage Whifbitz, amely 261 helyett 507 lóerőt ígér. Ha ezt kevesli a kedves ügyfél, az sem akadály: gond nélkül varázsolnak elő további száz lóerőt az 1,6-os erőforrásból.

Egyre több jel enged arra következtetni, hogy a 4A-GE (Toyota AE86) és a 2JZ-GTE (Toyota Supra A80) után a Toyota ismét egy olyan motort alkotott a háromhengeres G16E-GTS személyében, amelyre könnyes szemmel fog emlékezni az utókor. A GR Yaris fedélzetén bemutatott, 1,6 literes turbómotorban rejlő potenciált már a Toyota maga is demonstrálta, amikor teljesítményét 261-ről 304 lóerőre növelve beépítette azt a GR Corollába, motorsportcélokra pedig hidrogénüzemre építette át a kompakt erőforrást.

Ettől persze vérszemet kaptak a tuningműhelyek, akik elkezdték a számháborút: azaz, hogy melyikük tudja a legnagyobb teljesítményt előcsalogatni a Toyota blokkjából. Ezúttal Walesből érkezett nevezés a versenyre. Az elsősorban természeti kincseiről és kastélyairól nevezetes országtól nem idegen az autóipar – hogy mást ne említsünk, több mint harminc éve gyárt itt (egész pontosan az északra fekvő Deeside-ben) motorokat a Toyota, illetve közel 25 éve tuningol Toyota közúti és versenyautókat az ország déli részén, Caldicot városában a Garage Whifbitz manufaktúra.

A magától értetődő Toyota Supra A80 és A90 beavatkozások mellett újabban a GR Yarisra is rákapott a cég, és nem is eredménytelenül. Legújabb tuningcsomagjuk több mint kétszeresére növeli a háromhengeres motor teljesítményét, legalábbis a második lépcsőben.

Az egyszerűbb (és olcsóbb) beavatkozás 507 lóerősre növeli a blokk gyári 261 lóerős teljesítményét. Az ehhez szükséges csomag egy Garrett G25-550 turbófeltöltőt, 45 mm-es külső megkerülő szelepet, Garage Whifbitz nemesacél leömlőt, 3 colos nemesacél kipufogórendszert, speciális szívórendszert, valamint fonott, hővédő bevonattal ellátott olaj- és vízcsöveket tartalmaz. Mindez nettó 3800 angol fontért (1,67 millió Ft) lehet a miénk, míg a műhely által javasolt hővédő és hőszabályozó komponensek további 708 fontba (311 ezer Ft) kerülnek.

Ha 507 lóerőnél jobban örülnénk 608-nak, és az extra erőért cserébe lemondunk a kisebb feltöltő jóformán turbólyuk nélküli működéséről, szinte említésre sem méltó 100 fontot (44 ezer Ft) kell ráfizetnünk, hogy megkapjuk a nagyobb Garrett G25-660 turbót; ehhez nagyobb teljesítményű üzemanyag-szivattyú beépítését javasolja a cég.

További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!

 

 

Az oldal fő támogatója

 

2025.12.07
Különleges Mikulás ajándékkal köszöntötte a tekintélyes, és népszerű motoros túra magazin, a R....
2025.12.07
Pályafutása első Forma-1-es világbajnoki címét nyerte vasárnap Lando Norris, a McLaren brit....
2025.12.07
A Wizz Air három debreceni járatát is újraindítja a 2026-os nyári menetrendi időszakban, így Tel....
2025.12.07
Az egyik eset Angyalföldön, a másik Szentgotthárdnál történt – közölte az Országos....
2025.12.07
A teherfuvarozást érintő úthasználati díjakról szóló átfogó intézkedéscsomag célja mindenekelőtt a....
2025.12.07
A japán gyártó sportrészlege, a Toyota Gazoo Racing (TGR) elmélyíti a két éve kezdett....
2025.12.07
Csak kevés sofőr van tudatában annak, hogy az autóban hallgatott zene hatással van a vezetésre, és....
2025.12.07
A tervek szerint 2026 januárjában Budapesten, illetve a Ljubljana melletti Trzin-ben megnyíló....
2025.12.07
A II. Kerületi Rendőrkapitányság illetékességi területén tíz helyszínen telepített traffiboxok 2025....
2025.12.07
A kínai Great Wall Motors (GWM) 2029-ben 300 ezer autó előállítását tervezi Európában és a....