BMW 3-as
Többek között azért becsülöm nagyra az Alpina munkásságát, mert sosem tettek különbséget benzines és dízel, szedán vagy kombi között. Ők mindenhez ugyanolyan alázatos szakértelemmel nyúlnak, hiszen tudják, hogy mindenféle hajtásláncnak és karosszéria változatnak megvan a maga szépsége. Most újra elővették a BMW új 3-as sorozatát, hogy a tavalyi benzines B3 mellett, megalkossák a dízel D3 S-t. Szedánként, és kombiként is, mert nem végeznek félmunkát. Nem kevesebb, mint 350 lóerőt csikartak ki a 3,0 literes sorhat dízelből, ami 15 lóerő többletet jelent az alapnak számító M340d-hez képest.
A látványos különbségeket mégsem a számokban, hanem a hangolásban érdemes keresni, ugyanis az Alpina mérnökei gondoskodtak róla, hogy már alacsony fordulaton nyomatékos legyen a gázolajos hajtáslánc, pedig egy dízel, mint tudjuk, nem erről híres. Mindezt – egyébként az Alpina életében először – egy mild hibrid hajtás beiktatásával érték el, ami önmagában 11 lóerős extrát jelent, amit leginkább alacsony fordulaton ad le. A hajtáslánc további részét a jól ismert 8-fokozatú ZF automata, és az xDrive összkerékhajtás adja. Utóbbit úgy hangolta az Alpina, hogy inkább a hátsó tengelyt részesítse előnyben.
Végsebessége 273 km/h, hiszen az Autobahn-ra született, mint minden Alpina. Viszont nem elhanyagolható, hogy 4,6 másodperc alatt van 100-on a szedán, míg további két tized másodpercre van szüksége a kombinak. Németországban közel 25 millióról indít a D3 S, az első példányok 2020 novemberében kerülhetnek az ügyfelekhez.