Carlos Tavares

40 milliárdos juttatás egy rendszer csődbe viteléért?

2024.12.15.

„Csendben ülnek, akiknek meg kellene védeniük a munkavállalókat." A Ferrari élesen bírálja a Stellantis politikáját. 

 

Az Igazgatótanács 2024 december 1-jén, vasárnap tartott ülésén a Stellantis vezetője, Carlos Tavares benyújtotta lemondását az autóipari csoport vezérigazgatói posztjáról, amelyet az igazgatóság elfogadott. Carlos Tavares már korábban nyilatkozott arról, hogy 5 éves szerződésének lejárta végén, 2026-tól nem foglalkozik szerepkörének megújításával. De valószínűleg a villamosenergia-piacon elért gyenge értékesítési eredményei és az utóbbi időben a több nagy részvényessel fennálló nézeteltérései vezettek ahhoz, hogy egy évvel előrébb hozta visszavonulását.

Carlos Tavares

John Elkann, a Stellantis elnöke így nyilatkozott: „Hálásak vagyunk Carlosnak az évek során tanúsított folyamatos elkötelezettségéért és azért a szerepért, amelyet a Stellantis létrehozásában játszott, megkezdve az utat, hogy globális vezetővé váljunk az iparágban. Szándékomban áll azonnal megkezdeni a munkát az új ideiglenes végrehajtó bizottságunkkal, a Stellantis összes kollégájának támogatásával, miközben befejezzük az új vezérigazgató kinevezésének folyamatát. Együtt biztosítjuk a vállalat stratégiájának időben történő végrehajtását a Stellantis és minden érdekelt fél hosszú távú érdekében.”

John Elkann

Luca Cordero di Montezemolo szavai viszont már kevésbé tükröznek hurráoptimizmust, a Ferrari 1990-2014 közötti elnöke kendőzetlenül fejtette ki véleményét: „A felelősség a Stellantist terheli, hogy valódi koncepció nélkül több ezer alkalmazott munkáját kockáztatja. Néhány héttel ezelőttig fülsiketítő csend volt a szakszervezeti világ részéről, valamint általában a politika részéről, különös tekintettel azokra, akiknek a definíció szerint meg kellene védeniük a legkiszolgáltatottabbakat. Nagyon szomorú vagyok és aggódom a helyzet és az ország lassú és kérlelhetetlen deindusztrializációja miatt. Várom, hogy a kormány erőfeszítéseket tegyen a mezőny összes játékosának csapatjátékára. Külföldi termelőket kell vonzanunk Olaszországba. Hihetetlen, hogy Románia, Spanyolország, Belgium több autót gyárt, mint mi.”

Luca Cordero di Montezemolo

És hogy mégis mennyi pénz jár mindezért? A médiában 100 millió eurós végkielégítésről szólnak a pletykák. A Stellantis természetesen nem közölt konkrét számokat, csak annyit, hogy ez az összeg "nagyon távol áll a valóságtól" és még az olvasható a hivatalos álláspontban, hogy "a Stellantis nem hozza nyilvánosságra alkalmazottai, így a vezetők felmondásának részleteit sem, kivéve azokat az adatokat, melyeket kötelesek közzétenni az éves jelentésben."A találgatások tehát tovább folynak a mesés vagyonról, melyre Tavares szert tesz a kilépésével (is).

Forrás: autoappassionati.it, liberoquotidiano.it

 

 

Az oldal fő támogatója

 

2025.12.05
Ki gondolná, hogy a világ legnagyobb dömpere nem a svéd Volvo, nem az amerikai Caterpillar, de még....
2025.12.05
Az Autós Nagykoalíció a 2025/2026-os tanévben is meghirdette az Autós Szakmák Tanulmányi Versenyét....
2025.12.05
Made in Európa.   ..
2025.12.05
Csütörtök este egy személy meghalt egy közlekedési balesetben Halbturn és Andau (Neusiedl am See....
2025.12.05
Az európai autóipar bealudt, majd elkezdte saját maga alatt vágni a fát. Az ilyen lépések eredménye....
2025.12.05
A két év múlva megvásárolható GR GT legalább 650 lóerős, V8-as ikerturbós benzinmotorra épülő....
2025.12.05
A Stellantis-csoporton belül működő Peugeot az elmúlt években több kihívással szembesült, de a....
2025.12.05
Hétfőtől elérhetőek lesznek a 2026-ra érvényes éves autópálya-matricák. 2025. december 8-tól a jövő....
2025.12.05
A napokban állt Föld körüli pályára a Széchenyi István Egyetem iker műholdja a Hunity kisműhold....
2025.12.05
A közúti közlekedés legfőbb témája, a halálos és személysérüléssel járó balesetek csökkentése.....