Knorr-Bremse

40 százalékban magyar beszállítókkal dolgozik a Knorr-Bremse

2014.02.06.

A müncheni központú Knorr-Bremse vállalatcsoporttal írt alá együttműködési megállapodást a kormány csütörtökön Budapesten. A cég 1989-ben kezdte meg magyarországi működését, és csaknem 2000 munkavállalót foglalkoztat budapesti és kecskeméti telephelyein.

A kormány a vasúti és közúti járművek fékrendszereit gyártó Knorr-Bremse vállalatcsoporttal kötött stratégiai együttműködési megállapodást, amelyet Varga Mihály nemzetgazdasági miniszter és Michael Buscher, a Knorr-Bremse AG elnöke írt alá csütörtökön a cég budapesti telephelyén. A megállapodás aláírása után felavatták a Knorr-Bremse új tesztkamráját, amelyben mínusz 75 fokon vizsgálják a fékeket.

Varga Mihály az aláírás előtt kiemelte: azt, hogy a Knorr-Bremse hosszú távra tervezi magyarországi működését, nemcsak közel 100 éves jelenléte mutatja, hanem azok a komoly beruházások is, amelyeket a cég a válság ellenére is megvalósított az elmúlt években.

Michael Buscher hangsúlyozta: a vállalat a magyar kormány partnere az iparfejlesztésben, mert ez kulcsfontosságú a magyar gazdaság szempontjából. A stratégiai együttműködési megállapodás aláírása fontos mérföldkő a Magyarországon egy évszázada jelen lévő Knorr-Bremse számára - mondta az elnök. Michael Buscher az aláírás előtt kiemelte: míg a válság kitöréskor sok cég visszafogta beruházásait, a Knorr-Bremse folytatta helyi üzemeinek fejlesztését.

"Üzemlátogatás I."

1969-ben a közúti haszonjárművek fékberendezéseinek hazai gyártását irányító Szerszámgépipari Művek megvásárolta a Knorr-Bremse közúti haszonjárművek fékgyártásának jogait. Húsz évvel később, 1989-ben a Knorr-Bremse megkezdte magyarországi működését, mára három telephelye van az országban: a vasúti üzletág részeként egyet Budapesten, a közúti üzletág részeként pedig Budapesten és Kecskeméten van saját telephelye.

A Knorr-Bremse a 2008-ban döntött úgy, hogy új, vasúti fékrendszerek gyártására alkalmas üzemet hoz létre Budapesten. A 45 millió eurós beruházással épített üzemet 2010-ben adták át; ez a vasúti üzletág legnagyobb európai termelő egysége.

A cégcsoport 2010-ben döntött a haszonjármű üzletág kecskeméti gyártó- és fejlesztő bázisának korszerűsítéséről, az alapkőletétel tavaly tavasszal volt, és 2013 végére már a használatba vételi és működési engedélyeket is megkapta a beruházás. A mintegy 20 millió eurós beruházással megvalósult új gyárat és fejlesztőközpontot idén tavasszal avatják fel. A Knorr-Bremse vasúti üzletága termékeinek 100 százalékát, a közúti üzletág termékeinek 98 százalékát exportálják.


"Üzemlátogatás II."

A cég csaknem 40 százalékban magyar beszállítókat alkalmaz, a helyi beszállítókon keresztül 2500 magyar munkavállalónak és családjának biztosít megélhetést. A Knorr-Bremse több mint 400 magyar fejlesztőmérnököt alkalmaz, ők a helyi gyártás támogatása mellett a teljes konszern fejlesztésében is részt vesznek. A vállalat 2013-ban több mint 7 milliárd forintot költött kutatás-fejlesztésre, ezzel a magyarországi leányvállalat részesedése a cég globális k+f ráfordításából meghaladja a 10 százalékot.

A cégcsoport a világ csaknem 30 országában van jelen, 2012-ben 19 120 munkavállalót foglalkoztatott. A rendelkezésre álló legfrissebb adatok szerint a cégcsoport 2012-ben 4,3 milliárd eurós értékesítési árbevételt ért el a 2011-es 4,2 milliárd euró után. A Knorr-Bremse adózott eredménye 329 millió euróról 295 millió euróra csökkent 2012-ben, a beruházások ugyanakkor nőttek: értékük 166 millió eurót tett ki a 2011-es 159 millió euró után.

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.04.20
Németországnak nem sikerült elérnie kitűzött klímaterveit, úgyhogy egészen szokatlan tervekkel....
2024.04.19
A debreceni autógyárát érintő társasági szerződést kötött a BMW Group a Lufthansa légitársasággal,....
2024.04.19
Koldus vagy királyfi, aki belépett? Örök dilemma ez ékszerüzletben, autókereskedésben,....
2024.04.19
Nagy esemény a MINI háza táján: a tisztán elektromos meghajtású MINI Aceman a 2024-es Pekingi....
2024.04.19
Ha ezt használja, megőrzi autója értékét.   ..
2024.04.19
A CX-60 után a vadonatúj Mazda CX-80 a második modell Európában, amelyet a Mazda nagy platformjára....
2024.04.19
Mostanában a szokásosnál is több szó esik a BMW legutóbbi 5-ös sorozatáról.  ..
2024.04.19
Az új BMW X3 a BMW Group dél-franciaországi, Miramasban működő tesztközpontjában a sorozatgyártás....
2024.04.19
A külső design alapján egy erőteljes és stílusos SUV rajzolódik ki, a frissítést követően a modell....
2024.04.19
Az idei első negyedévben megkötött teljes körű casco-szerződések átlagdíja 206 900 forint volt, 5,9....