járműtörténelem

50 éves az Audi szlogenje, 28 éve magyarul is tudjuk

2021.08.16.

Idén lesz ötven éve, hogy megszületett az Audi fél évszázadon át fennmaradt szlogenje, a Vorsprung durch Technik. 1993 óta, amikor az ingolstadti cég magyar leányvállalatot alapított Győrben,  magyarul is ismert a jelentése: A haladás technikája. A jubileum alkalmából Neckarsulmban kiállításon emlékeznek meg a szlogen születéséről és az azóta megtett útról.

A szlogent az Audi Hans Bauernek köszönheti, aki akkoriban az Audi NSU Auto Union AG marketingrészlegén dolgozott. Ő alkotta meg az azóta fogalommá vált kifejezést, bár akkoriban nem volt mindenki elégedett a szlogennel. Olyannyira nem, hogy a jobbnál is jobbat kerestek. Felmerültek olyan lehetséges szlogenek, mint ˝Audi. Szép darab technika˝, vagy valamivel később: ˝Audi. Nyugodt autózás tökéletes technikával˝.

Amikor még nem Ingolstadt volt a központ

Ma már mi sem természetesebb, ha az Audiról beszélünk, hogy központja a Münchentől száz kilométerre fekvő Duna-parti városban, Ingolstadtban található. 1969-ben a helyzet még más volt. Olyannyira, hogy 1969 augusztusában fuzionált az ingolstadti Auto Union GmbH és a neckarsulmi NSU Motorenwerke AG, s a Volkswagenwerk AG e két leányvállalatából 1969. január 1-éig visszamenőleges hatállyal, illetve neckarsulmi székhellyel létrejött az Audi NSU Auto Union AG.

Fotók: Audi AG

Az új vállalat modellpalettáját sokszínűség jellemezte, az NSU Prinz sorozat léghűtéses erőforrásaitól az Audi 60 és az Audi 100 vízhűtéses négyhengeresein keresztül, egészen a Ro 80 Wankel-motorjáig. Az Audi NSU modellek hajtásrendszerei, karosszériái és formavilága szintén igencsak tarka képet mutatott, az Audik és az NSU Ro 80 fronthajtásával éppúgy, mint az NSU Prinz vagy a TT hátsókerék-hajtású erőátvitelével, az Audi 100 könnyűszerkezetes konstrukciójától az Audi 100 Coupé S olaszos formáin át, egészen az NSU Ro 80 futurisztikus stílusáig.

Az új szlogen megjelent az Audi NSU prospektusain, az Audi 100, az Audi 100 Coupé S, az Audi 80, az Audi 50 vagy az NSU Ro 80 immár mind ˝A haladás technikája˝ megtestesítőjeként jelent meg. Legalábbis 1975-ig, amikor – amint azt a reklám világában már oly sokszor megpróbálták – a jót is tovább akarták javítani. Ekkor születtek meg a már idézett ˝Audi. Szép darab technika˝, vagy valamivel később: ˝Audi. Nyugodt autózás tökéletes technikával˝ szlogenek.

Korabeli reklámon a szlogen

Az Audi quattro 1980-as bemutatójától már a közönség előtt is megjelenik A haladás technikája. 1984 májusában már egészen egyértelmű jelzés érkezik, ugyanis a Nürnberg és München közötti A9 autópálya mentén, közvetlenül az Ingolstadt-Észak kijáratnál egy toronyházon Európa akkori legnagyobb fényreklámja virít: vörös-barna Audi ovál, és ˝A haladás technikája˝. A felirat összesen hét tonnát nyom, a márkajel pedig további négyet. Nem kevesebb, mint 7500 wattot igényel, hogy az Audi reklámja éjszaka is fényárban úszva hirdethesse, honnan is származik a haladás technikája.

1986 októberétől, az Audi 80 teljes egészében horganyzott karosszériával készülő, és szélcsatornában optimalizált formákkal megalkotott, harmadik generációjának megjelenésekor pedig már a prospektusokon és a kezelési útmutatóban is ˝A haladás technikája˝ virít. Az Audi e szlogenje ekkortól már a vállalat identitástudatának immár megváltoztathatatlan alapelemévé lépett elő.

Az elmúlt 50 év mérföldkövei.

De milyen mérföldkövek alapozták meg a „Vorsprung durch Technik”-et, amely ma is minden Audi hirdetésben szerepel? Oliver Hoffmann, az AUDI AG műszaki fejlesztésért felelős igazgatótanácsának tagja: „Számomra a legfontosabb mérföldkő a quattro technológia.  Ez nemcsak a sikereinket hozta létre, hanem a tapasztalatok átadását is jelenti a versenyzéstől a sorozatgyártásig.  Azóta a quattro és az Audi már nem választhatók szét. Ugyanolyan fontos volt az első Audi A8, 1994-ben, az Audi Space Frame technológiával, amellyel végre márkaként tudtunk érvényesülni a prémium szegmensben. "

Oliver Hoffmann, az AUDI AG műszaki fejlesztésért felelős igazgatótanácsának tagja: Számomra a legfontosabb mérföldkő a quattro technológia.

Az „Audi évtized” Le Mans-ban kezdődött a 2000-es évek elején. Olyan új technológiákkal, mint az FSI, a Turbo-FSI, a lézerfény, az ultratechnika és a hibridek, a négy gyűrű sorozatgyőztesként összehasonlíthatatlanul uralta a híres hosszútávú versenyt.  Ezenkívül az alumínium kompakt Audi A2 1.2 TDI ünnepelte premierjét.

A vállalat a következő kvantumugrást 2018-ban tette meg az Audi e-tron bemutatásával, amely 400 kilométeres hatótávolsággal sorozatgyártásba lépett az Audi első teljesen elektromos autójaként, és utat nyitott a prémium elektromos mobilitás előtt.  A dizájnját tekintve is forradalmi Audi e-tron GT piaci bevezetése három évvel később következett, és azt bizonyítja, hogy az e-mobilitás erősen érzelemmé válik. .

A 2010-es évek végén a fenntarthatóság központi vállalati cél lesz. "Ezért az Audi következetesen elkötelezett a környezetvédelem mellett, és számos intézkedést hozott össze az erőforrás-hatékonyság és az ökológiai lábnyom csökkentése érdekében a " Misszió: Zéró "környezetvédelmi programban" - mondja Hildegard Wortmann, az igazgatóság tagja. A cél: 2050-re az Audinak szén-dioxid-semlegessé kell válnia.  „A fenntartható prémium mobilitás szolgáltatójává fejlődünk, és úttörők szeretnénk lenni itt is.  Ezért igazítjuk technológiánkat a környezetbarát vezetéshez.  Az Audi 2026-tól már nem hoz új, belső égésű motorral ellátott modelleket. ”- magyarázza Wortmann.  És az elektromos offenzíva halad: „Újradefiniáljuk vezető szerepünket, és a fenntarthatóságra, a digitalizálásra és az elektrifikációra összpontosítunk.  Arról van szó, hogy értelmes technológiával járuljanak hozzá ahhoz a jövőhöz, amelyben érdemes élni. "

Arra a kérdésre, hogy az új technológiák iránti társadalmi késztetés megkönnyíti-e az Audi számára az élen járás folytatását, Oliver Hoffmann a következőképpen válaszol: „Célunk mindig az volt, hogy a változások mozgatórugói legyünk.  Az új mobilitás korában A haladás technikáját nemcsak a legmagasabb szintű mérnöki munkaként, hanem korszerű dizájn- és digitális tapasztalatként értelmezzük. A járművön túl is gondolkodunk.  A jövőben egyre inkább a holisztikus mobilitási megoldásokra kerül a hangsúly, ideértve az infrastruktúra témáját is.  Az Audinál rugalmas gyorstöltési koncepciót dolgoztunk ki, amely különböző helyszíneken használható a jövőbeni csúcsigényekhez.

 

 

Az oldal fő támogatója

 

2021.10.17
Halálos kimenetelű közlekedési baleset történt a Nemeskeresztúr és Jánosháza közötti útszakaszon -....
2021.10.17
Nagyon ritka és egyre ritkább lesz a jövőben igazi gyöngyszemet találni. A Lexus LC500 minden....
2021.10.17
A friss háromszoros Európa-bajnok Kiss Norbert, a Révész Racing versenyzője vasárnap....
2021.10.17
Egyre izgalmasabb az autóipari verseny az Egyesült Államokban, és van esély rá, hogy nem a General....
2021.10.17
A heti rajzunk készítője Kelemen István. Rajzának címe: Biztos, ami biztos. ..
2021.10.17
A moszkvai közlekedési hatóság vezetője, Maxim Likszutov bejelentette, hogy az autonóm technológiák....
2021.10.17
Fantasztikus versenyzéssel idei legjobb helyezését érte el a HUMDA Magyar Autó-Motorsport....
2021.10.17
Az érintett útszakaszon félpályán halad a forgalom - írja a Katasztrófavédelem honlapja. ..
2021.10.17
A magyar rendőrök a belga hatóságok által körözött Audit foglaltak le, ezúttal a Röszke autópálya....
2021.10.17
Üzbegisztánban megkezdődött a Renault-ok összeszerelése orosz pótalkatrészekből. Kaptur és Arkana....