Africa Eco Race

Africa Eco Race – Homokfúvás és porvihar volt a pénteki kihívás főszereplője

2017.01.14.

Ha a rendezők nem, akkor a természet gondoskodik arról, hogy az Africa Race mezőnyének ne legyen könnyű dolga. Pénteken erős szélben rajtoltak a versenyzők, ami miatt térdmagasságban szabályosan örvénylett a homok a pályán, úgyhogy nemcsak a nyomokat nem látták maguk előtt, hanem egyáltalán alig láttak valamit.

A Szalay Balázs, Bunkoczi László kettős végül persze rátalált a helyes irányra, és a szakaszon a nyolcadik helyen végzett, az összetettben pedig a 11. helyen áll. Pontosabban, ha nem történik valami nagy dráma szombaton, vagy nem kap valaki büntetést péntek éjszaka, akkor ez a végeredmény is, hiszen a Rózsaszín-tó partján tartandó szombati szakasz eredménye nem számít bele a versenybe. 

„Kerestük az utat, de a szél sávokban fújta a homokot, úgyhogy olyan volt, mintha teljesen vakon mentünk volna. Darázsi Zsozsóék jöttek mögöttünk, és reméltem, hogy ő, mivel magasabban ül, jobban látja, de megbeszélni nem tudtuk a dolgot, úgyhogy együtt kóvályogtunk a porviharban. Végül az egyik autós rátalált a helyes irányra, és őt kezdtük követni mindannyian. Azután megelőztük, és megérkeztünk a dűnék közé...” –  mondta Szalay Balázs, majd egy kicsit elhallgatott, úgyhogy navigátora, Bunkoczi László vette át a szót. „...az a helyzet, hogy az egyik orvosi autóval gyűlt meg a bajunk. Szerencsére nem szorultunk ellátásra, ő viszont segítségre igen, mert jól elakadt a nyomon. A balján egy Tarekkel versenyző páros ásott, úgyhogy mi jobbra kerültünk. Arra sem volt jobb a helyzet – mi is elakadtunk. Szerencsére azonban viszonylag gyorsan kiszabadultunk, utána már csak annyi dolgom volt, hogy felszaladjak százötven métert a dűne tetejére a két homokfutóval. Balázs közben szurkolt, ahogy szokott…”

A dűnesor után még volt egy kis kalandja az Opel-párosnak: a Mokkában elment a fék, beesett a fékpedál, úgyhogy onnantól kezdve már csak motorfékkel tudtak lassítani. Persze, azt mondják, a fék a gyávák pedálja, és ők nem gyávák, ezt számtalanszor bizonyították az elmúlt években. A fentiekből kiderül, hogy a csapat kamionos egysége, a Darázsi Zsolt, Szalai Norbert (MAN) kettős is szerencsésen megoldotta a porvihar-gondot, a homokdűnék pedig sohasem okoztak gondot a pilótának. 2007 után tért vissza Afrikába versenyezni, s minden jel arra utal: nem okozott neki gondot, hogy újra ráhangolódjon a Szaharára. Nyilván a riválisokénál gyengébb és korosabb kamionja nem veheti fel a versenyt a gyári pilóták erőgépeivel, de nem is ez volt a cél, hanem, hogy elérjék a Rózsaszín-tó partján felállított céldobogót. És szombaton el is érik.

„A porvihar eszméletlen volt, kóvályogtunk össze-vissza, de az előttünk indulók se nagyon tudták, hogy merre van az előre. Nagyon durva volt, mintha egy fehér masszában autóztunk volna. Végül valaki határozottan elindult valamerre, és mindenki követte – mi is. Utána a homokdűnékre értünk, de azon már semmi gondunk sem volt, csak egyszer kellett megállni, hogy leengedjük a kerekeket, mert a központi kerékfújó továbbra sem működik. Jó kis nap volt ez is” – mondta a hatodik helyen célba érő Darázsi.

A mezőny harmadik magyar egysége, a Kovács Miklós, Czeglédi Péter, Ács László  trió behúzott még egy ötödik helyet a szakaszon a Scaniával. „Nagy homokfúvás volt, nagy szél, hosszú egyenesek és egy kis dűne – azt leszámítva, hogy a hosszú egyenesekben csak 130 km/órás sebességre mertünk felgyorsulni a korábbi turbógondok miatt, minden rendben volt a szakaszon” – mondta a szakaszon és a kamionos mezőny összetettjében is ötödik Kovács

 

AFRICA RACE 2017

11. szakasz, Akzsuzst–Saint Louis (össztáv: 546 km, ebbõl szelektív szakasz: 208  km). Autósok: 1. Mathieu Serradori, Fabian Lurquin (francia, Belga SRT Buggy) 1:36:32, 2. Vasziljev, Zsilcov (orosz, Mini) 1:33 perc hátrány, 3. Zapletal, Sykora (szlovák, Hummer) 3:53 p h., ...8. Szalay Balázs, Bunkoczi László (magyar, Opel Mokka) 22:07 p h. Kamionosok: 1. Jaroslav Valtr, Rotislav Pilny, Filip Skrobanek (cseh, Tatra) 1:47:34, 2. Tomecek, Lala (cseh, Tatra) 4:57 p h., 3. Sz. Kuprijanov, A. Kuprijanov, Tanyin (orosz, Kamaz) 10:32 p h., ...5. Kovács Miklós, Czeglédi Péter, Ács László (magyar, Scania) 15:54 p h., 6. Darázsi Zsolt, Szalai Norbert (magyar, MAN) 45:59 p h. Motorosok: 1. Paolo Ceci (olasz, Honda) 1:41:22, 2. Ullevalseter (norvég, KTM) 1:25 p h., 3. Sella (izraeli, KTM) 4:22 p h.
Az állás. Autósok: 1. Vlagyimir Vasziljev, Konsztantyin Zsilcov (orosz, Mini) 36:33:40, 2. Zapletal 2:10:30 ó h., 3.  Housieaux, Crespo (francia, Optimus) 3:01:45 ó h., ...11. Szalay Balázs 9:46:46 ó h. Kamionosok: 1. Andrej Karginov, Andrej Mokejev, Dmitrij Nyikitin (orosz, Kamaz) 39:52:43, 2. Valtr 57:17 p h., 3. Tomecek 2:13:23 ó h., ...5. Kovács Miklós 31:35:52 ó h., 6. Darázsi Zsolt 51:08:45 ó h. Motorosok: 1. Teddy Gev Sella 42:13:11, 2. Ullevalseter 50:12 p h., 3. Benko (szlovák, KTM) 7:30:39 ó h.

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.04.26
Elődjeik sikereire alapozva érkezik meg az új CUPRA Formentor és az új CUPRA Leon. ..
2024.04.26
Látványosan megcsillogtatja különleges képességeit legújabb reklámfilmjében a Toyota GR Corolla. A....
2024.04.26
Mutatjuk, hol milyen óriási a bérszakadék.   ..
2024.04.26
A Peugeot immár tizenegyedik alkalommal nyerte el a nagy presztízsű Red Dot formatervezési díjat.....
2024.04.26
A Datahouse adatai szerint 2023-ban 128 ezer 469 új személygépkocsit és kishaszonjárművet helyeztek....
2024.04.26
- A kínai többségi tulajdonú Volvo Cars a közös és társult vállalkozásokat nem számítva 6,8....
2024.04.26
- Akkor és Most Jármű Expo néven rendeznek a hétvégén a régmúlt, illetve a jelen két- és négykerekű....
2024.04.26
Nico Hülkenberg, a Haas Forma-1-es csapatának német pilótája jövőre a Saubernél, majd annak....
2024.04.26
A #5-ös nevű elektromos SUV-modellt az európai piacra szánják. ..
2024.04.26
Hello Budapest! Hello Belváros! Az eddig is nyüzsgő Károly körút újabb nevezetességgel bővült, itt....