Bond

Akcióban a Bond nők, aukción az autók

2022.11.13.

A jó film izgalmas, szerepel benne jó autó, jó nő, különösen a Bond-epizódokban.

A hatvan éves akciósorozat férfi főhőseinek népszerűségét olykor felülmúlják hölgypartnerei. Nem véletlenül, mert kivétel nélkül mindegyik szép és szexi. Gazdag a választék, mert az elsőben, és persze mind a 25 epizódban csodás autók és nők szerepeltek a 007-es oldalán, előbbiekből venni is lehetett egy őszi aukción, utóbbiakat továbbra is csak távolról lehet csodálni.

Az autókat és a filmmel kapcsolatos tárgyakra is licitálni kellett, szóval az árakat nagyon felhajtották a legendásBond-akciók. Az idei árverésen is egy Aston Martin volt a legdrágább darab, pedig nem is ez a márka szerepelt az első 007-es epizódban.

A női szereplők kiválasztása minden részhez könnyen ment, az autóké már nehezebben, mert a 007-es széria első részét annyira komolytalannak találta az Aston Martin cég, hogy pénzért sem szállított autót a Dr. No című epizódhoz. A stábnak másikat kellett választania: az azóta már megszűnt brit Sunbeam márka Alpine nevű modelljében Sean Conarry mellett a Honey Rydert alakító Ursula Andress száguldott. Az 1964-es Goldfingerben már Aston Martint hajtott a főszereplő.

A Polipkában és az Aranypisztolyban Maud Adams szerepelt, aztán a Házibuliban kirobbanó Sophie Marceau következett. A 2002-es év Bond sztárja Halle Berry volt, de sokak szerint őt is felülmúlta Eva Green a Casino Royale-ban és Ana de Armas a Nincs idő meghalni című epizódban.

Alaposan kihasználta a Naomie Melanie Harris színésznő szépségét reklámjaiban a Jaguar-Land Rover csoport, mely búsásan hasznosította a Skyfall epizód Monepenny alakítóját.

A Bond filmek gyönyörű nőihez hasonlóan a James Bonddal kapcsolatos tárgyak is sikeresek, ezt igazolja az októberi aukció, melyen nem csak az autók keltek el horribilis összegekért.

A régebbi mozik költségei messze elmaradnak az újaktól: a Spectre epizódban szereplő Aston Martin árából egykor a két első részt is leforgathattak volna.

A világ egyik vezető aukciós háza, a Christie's és a James Bond-filmeket gyártó EON Productions kínált fel árverésen huszonöt Bond-filmhez kötődő 35 emléktárgyat, melyek között volt autó, jelmez, plakát és még sok más kisebb, nagyobb tárgy, csecsebecse.

A Christie's által eddigi rendezett három Bond-aukcióhoz hasonlóan ennek bevétele is jótékony célokat szolgál majd, jut belőle az ENSZ Menekültügyi Főbiztosságának ukrajnai keretének is.

A No Time to Die-ban szereplő egyik Aston Martin V8 replikát 2 millió 922 ezer font (1,36 milliárd forint) ütötték le, ez kétszerese a remélt összegnek.

A Daniel Craiggel forgatott 2021-es James Bond-epizódhoz nyolc azonos Aston Martin DB5-ös készült, a modell érdekessége, hogy fényszórói mögül géppuska-utánzatok bújnak elő, ami látható volt a Nincs idő meghalni akciójeleneteiben.

A filmből több más autót is kínáltak, többek között az új Walesi Herceg és Hercegné Királyi Alapítványát segítő Aston Martin DBS Superleggera, melyet a 007 sorozatért felelős producerek, Michael G. Wilson, Barbara Broccoli és a Nomit alakító Lashana Lynch által dedikált különleges plakettel kínáltak 400 ezer fontért. Azonos specifikációval 25 hasonlóan különleges Superleggerát hoztak kereskedelmi forgalomba.

Több Land Rover Defender is elkelt az aukción darabonként 200 ezer-352 ezer angol fontért.

Szóval mindig jó befektetés volt filmautót venni: az egyetlen megmaradt és James Bond filmben is szereplő eredeti Aston Martin tulajdonosa Jerry Lee amerikai rádiómágnás 1969-ben 12 ezer dollárért vett autója napjainkban százszorosát éri. A Spectre epizódra épített DB10-est egymilliárd forintnyi összegért árverezték el. Nem mindegyik modellért fizettek ennyit: James Bond víz alatt is közlekedő Lotus Espritjének árverésén harmincmillió forintnyi fontnál állt meg a licit. Ráadásul az aukcióhőst csak a szárazföldi jelenetekben vezette Roger Moore az 1977-ben bemutatott A kém, aki szeretett engem című James Bond-filmben.

Akinek nem futja igazira, jóval olcsóbban megkaphatja a Lego változat, igaz, ez sem két fillér, mert megjelenésekor ötvenezer forintba került az 1290 darabos készlet, amiből még össze kell rakni a Bond autót. A modell hossza 34 cm, szélessége 12 cm, magassága 10 cm, és már ez is csak börzéken lelhető fel, természetesen ez is már többszörös áron.

A kocsi az eredetihez hasonló ezüst nyír színű, és kialakításában idézi az Aston Martin DB5-öst, ahogy a vágott fényszórók, az öntött ezüstküllős keréktárcsák, az első és hátsó szárnyak, a felnyitható motorháztető alatti hathengeres motor, valamint az utastérbe épített radarkövető és az titkos ajtórekeszbe rejtett telefon.

Annak ellenére, hogy a Corgy Toys tízmilliónál többet gyártott a kicsinyített DB5-ösből, napjainkban már minden darab a többszörösét éri, legyen az 1:18-as, ahogy az 1:43-as Minichamps változatok is.

Őfelsége szolgálatában többnyire brit autóban száguldott James Bond, ám ha egy német gyártó többet fizetett, zokszó nélkül törölték a stáblistáról az Aston Martint, mely több epizódból is kimaradt. A termékelhelyezés kemény üzlet, és mindig a megrendelő márka dönti el, hogy melyik modelljét szerepeltetni a moziban.

Pierce Brosnan többnyire a legújabb BMW-vel száguldott, olykor annyira friss modell szerepelt a forgatókönyvben és a szerződésben, hogy a forgatásra még el sem készült el. Több filmforgatásokon szigorúan titkolt premiermodellt vezethetett James Bond: az 1995-ös Aranyszemben debütált az USA-ban gyártott BMW Z3-as roadster, 1999-ben pedig a Z8-as sportkocsi, ami annyira új és fékész volt, hogy A világ nem elég epizód Z8-as Roadster karosszériája alatt amerikai AC Cobra sportkocsi szerkezete lapult.

A Bond film készítői többnyire zárt kocsikat választottak: csak hét epizód autós főszereplője volt ponyvatetős, ezek közül az egyik úgy született, hogy a Toyota 2000 Coupéba nem fért be a magas Sean Conerry, ezért levágták a fehér színű és ritka modell tetejét. (1965, You only live twice.)

Igaz, hogy ez a magas skót színész miatt ez már a legelső epizódban is gondot okozott, nem véletlenül választották a forgatáshoz a Sunbeam Alpine kabriót, melynek szélvédője fölött messze kiemelkedett a főszereplő feje.

A népautóknak inkább csak epizódszerep jutott: az 1985-ös A view to a kill-ben kék Renault 11-est kapott Roger Moore, néhány jelentben pedig Kacsa, vagyis Citroën 2CV szerepelt.

Bond és a gonosz oldal is a sportkocsikat, luxusautókat és terepjárókat kedveli, de azért filmre kerültek különlegességek is.

Három filmez amerikai gyártók is kedvet kaptak: a General Motors egy Chevrolet Impalát, az American Motors AMC Hornetet, a Ford Motor Co Lincoln Continentalt szerepeltetett, persze jó pénz fizetettek a termékelhelyezésért, amire egyszer a Mercedes, többször a BMW is rászánta magát.

Bond filmben több olyan brit márka is szerepelt, amelyik már amerikai, német, kuvaiti, kínai, indiai, vagy orosz tulajdonba került, jónéhány megszűnt. Ma már csak veterántalálkozón vagy filmeken látni Sunbeam, Hillman, Humber, Jensen, Austin, Morris, Riley, Triumph, Rootes, Rover, Vanden Plas és Wolseley márkájú autókat.

A Bond figura kitalálója az 1964-ben elhunyt Ian Fleming a 007-es ügynökhöz hasonlóan nagy nőcsábász volt és a brit tengerészeti kémelhárításnál dolgozott, onnan adaptálta szereplőit. A háború után ismét újságíróskodó Fleming így nyilatkozott: „Bond magánkocsija mindig Bentley volt, az Aston Martin a brit titkosszolgálat, az MI6 autóparkjába tartozott”

A sorozat íróját nem érdekelte, hogy éppen melyik márka szponzorálja filmjeit, a vagyonos családból származó Fleming egész életében Bentley-vel járt és szerinte Bond is szerelmi viszonyt folytatott autóival, melyeket olykor fontosabbnak tekintett, mint a meghódított nőket.

Számítógépes trükk helyett valós jelenetek

Napjaink mozifilmjeinek többségében az akciójelenetek nagy részét a számítógépek készítik, mert CGI-vel a lehetetlen is megvalósítható, ám a Bond-filmekben minden valódi, számítógéppel csak vágták és finomhangolták a felvételeket. Igazi kaszkadőröknek köszönhető az olasz Matera kisvárosban forgatott akciójelenet, amit négyszer vettek fel: a motorosnak 7,5 méteres emelkedőt kellett leküzdenie pontosan 96 km/órás sebességgel, mielőtt 365 cm magasból leesik.

A Nincs idő meghalni epizódban felbukkanó Aston Martin DB5-ösökből kettő eredeti, nyolc pedig replika, közülük kettő felfegyverzett példány, az egyik tetejére sofőrülést is építettek, ezt az akciós belsőjeleneteknél használták. A macskaköves utakon a látványos jeleteket üdítős ötlettel oldották meg: 32 ezer liter kólát locsoltak el, aztán megvárták, hogy száradjon, ezen már megfelelő mértéknem tapadtak a gumiabroncsok.

További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!

 

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.04.24
A második napon, péntek délután már csúcsra járt a HUMDA Zöld Életre Valók komplex e-mobilitási....
2024.04.24
Két, egymástól független flottapiaci szavazáson a Toyota Professional három típusa ért el....
2024.04.24
Keddről szerdára virradó éjjel egy személyautó megcsúszott a tiszai Huszár Mátyás rakparton és....
2024.04.24
Bár az elektromos autók iránti kereslet továbbra is növekszik, a növekedés üteme közel sem olyan....
2024.04.24
Az M0-s autóút déli szektorán, az M5-ös autópálya felé vezető oldalon, a 6-os főúti csomópontnál....
2024.04.24
- Áprilisban tíznapos amerikai egyesült államokbeli szakmai úton vettek részt a magyar....
2024.04.24
Értékes bajnoki pontokat veszített Losonczy Levente az elmúlt hétvégén a túraautós TCR Europe....
2024.04.24
Itt az új törvényjavaslat.   ..
2024.04.24
Zivatarok alakulhatnak ki, az elsődleges veszélyforrást a villámlás jelenti, emellett esetenként....
2024.04.23
A japán filmtörténet, sőt, a világ egyik legsikeresebb animációs alkotása adott ihletet ahhoz az....