Bemutató

Aktív sportolók

2018.07.30.

Idehaza is bemutatkozott a Ford Fiesta modellcsaládjának két új tagja az Active és az ST. Mind a két verzió hozott újdonságokat, amivel a hazai menetpróbán mi is megismerkedhettünk.

Eger érintésével Abádszalók volt annak a hazai menetpróbának a végcélja, amit a hazai importőr szervezett a két debütáló modelljének. Az Active egy teljesen új változatként került bele a Fiesta kínálatába, aminek megszületését az oly népszerű crossover szegmens évek óta tartó menetelése is indokolta. Nem csoda, hogy a márkánál ráfeküdtek erre, hiszen Európában a Ford eladásainak mintegy 24 százalékát teszi ki ez a kategória, így valahol nem is volt kérdéses, hogy ebben az oly divatos méretosztályban is lépnek ezirányban.

A Fiesta kínálatában új alternítva az Active felszereltség

Persze ne gondoljuk azt, hogy egy „Active keresztlevéllel” zsebünkben dakaros babérokra törhetünk, viszont az tény, hogy minden olyan stílusbeli és elvárható technikai vértet magánhordoz, ami szükséges ebben a szegmensben. Az új Fiesta Active tehát az úgynevezett szoft crossoverek kategóriájában lehet csábító alternatíva.

18 mm-rel nagyobb hasmagasság és 1 centiméterrel szélesebb nyomtávja van az alapverzióhoz képest

Magas üléspozíció, a megemelt hasmagasság, a kerékjáratiívek műanyag borítása, a körbefutó karosszériavédő betétek, és nem utolsó sorban a tapadássegítő rendszer teszik autentikussá a Fiesta Active-ot.  A 18 milliméterrel megnövelt hasmagasság és az 1 centivel szélesebb nyomtávval nem leszünk a pampák királya, az autó sokkal inkább a szabadságérzetet szimbolizálja. Jó lehet a méret növekedés némileg könnyebb beszállást illetve stabilabb úttartást biztosít. Nagy erénye viszont a tapadássegítő rendszer, ami az ESC-vel kooperál. A Normál mód mellett, még két menü áll a rendelkezésünkre az ECO illetve a Csúszós út üzemmód. Ez utóbbi aktiválásakor megváltozik a kipörgésgátló beállítása így rossz tapadási körülmények között vagy jégen is a stabil haladást biztosított. Azonban nem csak ilyen körülmények között hathatós segítség, hanem sávváltáskor vagy kanyarodáskor is.

Gombnyomással aktiválhatjuk a "Csúszós út" üzemmódot

Az elektronika által moderált vezetésszabályzás mellett az Active futóműhangolása is eltér az alapverziótól és hidraulikus felütésgátlót is kapott, ami az egyenetlen útviszonyokat hivatott kisimítani. Hogy mennyire a tóparti szieszta aktív eszközének szánták, azt az utastér kidolgozása is igazolja, nem csak strapabíróbb anyagokat alkalmaztak, hanem még arra is odafigyeltek, hogy a kormány bőrbevonatán mennyire látszódik majd meg a naptejes ujjlenyomat.

Az utastérben strapabírobb anyagokat használtak

A motorkínálatában kétféle – egy benzines és egy dízeles – erőforrást találunk többféle teljesítményszinttel. Az 1.0 literes 100, 125 és 140 lóerős, míg a gázolajos testvére 1.5 literes verziójában 85 és 120 TDCi aggregátok dolgoznak. Az összes 1,0 literes EcoBoost és a 85 literes 1,5 literes TDCi motorral hajtott változatokban Aktív Hűtőrács technológia is működik, ami automatikusan lezárja a hűtőrács lamelláit, ha nincs szükség a motor hűtésére, csökkentve ezzel az autó légellenállását.

Ford Fiesta ST

Aki nem a szabadság és a kalandok, hanem sokkal inkább az aszfalt királya szeretne lenni, az mindenképpen a modell ST változatát válassza. A 200 lóerős erőforrással szerelt verzióval nemcsak sok elismerést zsákolhatunk be, hanem számos meglepetést is okozhatunk a kis méregzsák teljesítményét nem ismerő autóstársak körében. Azonban itt elfelejthetjük a „sunny boyos” vezetési stílust, ugyanis - főleg némely hazai út állapotát nézve – a zabolátlan ménes kordában tartása nem félkezes munka. De majdnem a végéről indítottam a történetet…

Marcona tekintetet kapott a sportváltozat

Az ST komoly tradícióval bíró változat a márkán belül. A Fiesta korábbi generációjánál is megtalálható volt ez a verzió és ebben is 200 paci dolgozott a géptető alatt. Ott azonban négyhengerbe sűrítették ezt a teljesítményt. Az igaz változás a mostani szériában az jelenti, hogy ebben már a Ford legújabb három cilinderes 1.5 literes EcoBoost-ja dolgozik. Az előbb említett teljesítmény 290 Nm nyomatékot abszolvál és 6,7 másodperc kell neki a százas sprinthez. Noha az autó ötezeres fordulatszámon érzi jól magát, a teljes nyomaték már alacsony 1700-as fordulatszámon a rendelkezésünkre áll. További újdonság, hogy ez a motor is megkapta a henger-lekapcsolásos technológiát, így nem csak erő, hanem takarékos üzemmód is társul a kis izompacsirta mellé.

A modell legnagyobb újdonsága az 1.5 literes háromhengeres turbómotor

Akinek bármilyen averziója lenne, a háromhengeres turbómotorokkal szemben azt itt elfelejtheti, fenntartásait, ugyanis szinte semmi sem érződik a tipikus rezonanciából. Az új feltöltőnek köszönhetően pedig a turbólyuk sem zavarja meg az élményt. A motor hangzása már alapból sem demoralizáló de, akinek ez kevés lenne azokat megnyugtathatjuk, hogy ezen is segített a Ford. Beépített az ST-be egy úgynevezett Elektronikus Hangzásjavítás (ESE) technológiát, ami még agresszívabbá teszi a teljesítmény lovainak dobogását.

A belső hangulat sportosságát a Recaro ülések fokozzák

A sportautós hangulat az autó minden porcikájáról visszaköszön, kezdve a módosított hűtőrácson át a 18 colos keréktárcsán keresztül a Performance Blue fényezésig. A dinamikus megjelenés – ahogy szoktuk volt írni – az utastérben is visszaköszön, Recaro ülések, lapított sportkormány tulajdonképpen csak a belépő a lóerők világába, ugyanis az autót ki-ki igényei szerint személyre szabhatja.

Igazi élményautó

A paletta újdonsült belépőinek alapára az alábbiak szerint alakul:

Ford Fiesta Active: 5 390 000 Ft

Ford ST: 7 155 000 Ft (3 ajtós)

 

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.04.19
A debreceni autógyárát érintő társasági szerződést kötött a BMW Group a Lufthansa légitársasággal,....
2024.04.19
Koldus vagy királyfi, aki belépett? Örök dilemma ez ékszerüzletben, autókereskedésben,....
2024.04.19
Nagy esemény a MINI háza táján: a tisztán elektromos meghajtású MINI Aceman a 2024-es Pekingi....
2024.04.19
Ha ezt használja, megőrzi autója értékét.   ..
2024.04.19
A CX-60 után a vadonatúj Mazda CX-80 a második modell Európában, amelyet a Mazda nagy platformjára....
2024.04.19
Mostanában a szokásosnál is több szó esik a BMW legutóbbi 5-ös sorozatáról.  ..
2024.04.19
Az új BMW X3 a BMW Group dél-franciaországi, Miramasban működő tesztközpontjában a sorozatgyártás....
2024.04.19
A külső design alapján egy erőteljes és stílusos SUV rajzolódik ki, a frissítést követően a modell....
2024.04.19
Az idei első negyedévben megkötött teljes körű casco-szerződések átlagdíja 206 900 forint volt, 5,9....
2024.04.19
A kvalifikációt az első szakaszt követően negyedórára félbe kellett szakítani, mivel lángra kapott....