Alfa Romao

Alfa Romeo, az utolsó romantikus autó márka

2017.12.14.

Régi közhely, de igaz: kihalóban van az autóiparból a romantika. Egyre kevesebb a romantikus autómárka és típus, egyre több a sematizmus. Amit legfeljebb formai extravagancia szinesít. Mert vannak ugyan különleges, trendi és meghökkentő formatervű típusok, de ezek a formai megoldások jobbára csak azt célozzák, hogy kitűnjenek a tömegből. Sőt, sajnos, arra is számos példa adódik, hogy egykori legendás márka és típusneveket áldoznak be autóipari konszernek a gyors és hatékony termékbevezetés oltárán.

Ezért különös értéke a globális - és különösen az európai -  autóiparnak az ízig-vérig olasz Alfa Romeo, amelynek már az alapítása is igazi lovagregény. Az alapító, Ugo Stella, egy milánói lovag. Márkaemblémája pedig a jellegzetes középkori milánói Visconti családi szimbólumon, a kígyón és a kereszten alapul. Szintén a "lovagregények" hagyományait idézi az 1910 óta használt jellegzetes pajzs az autóik elején.

Képre kattintva galéria nyílik!

De maguk a típusok is egyfajta sajátos gépjárműipari romantikát tükröznek. A Giulietták, az Alfasud, a Sprint, vagy a GT nem csak elegánsak, sportosak, kényelmesek és stílusosak voltak, de mindegyik modellhez társult valami megfoghatatlan, megmagyarázhatatlan szenvedély, aura. Talán nem véletlen, hogy az Alfáknak vannak világszerte - Japántól Amerikáig - a legszenvedélyesebb rajongói klubjai. Elég csak egy pillantást vetni a hazai alfások klub életére: gyönyörű magazint adnak ki, nyaranta óriási találkozót szerveznek a Balatonon és lámpavillantással köszöntik egymást az utakon.

Képre kattintva galéria nyílik!

Különösen fájdalmas lehetett ennek a lelkes és szenvedélyes rajongótábornak, amikor az elmúlt évtizedben sokáig úgy tűnt: menthetetlenül eltűnőben volt az Alfa Romeo műszaki és esztétikai sármja. Megszűnt a gyári motorsport aktivitás, megszűnt a jellegzetes hangú bokszermotor, a különleges két gyújtógyetyás twin-spark gyújtás és a hátsókerék hajtás is.

Aztán egyszer csak - talán a legutolsó előtti pillanatban - elkezdtük kapkodni a fejünket: új Giulia, amely műszakilag, esztétikailag, a BMW-k konkurensévé vált.

4C, amelynek brutális sportosságával csak a Lotusok vehetik fel a versenyt.

Képre kattintva galéria nyílik!

Végül a Stelvio, amely leginkább egy latin hangulatú Porsche Cayenne-ként fogható fel. És persze ezek legsportosabb, "négylevelű lóherés" quadrfoglio verde verziói, amelyek sorra döntik meg a nürburgringi kategória-rekordokat.

Ma tehát ismét ott tartunk, hogy egyértelműen meg tudjuk válaszolni a legendás kérdést: " Ó, Romeo, miért vagy te Romeo?

Azért, amiért legendás elődjei: ismét elegánsak, sportosak, egyediek - és újabban nagyon jó minőségűek, kitűnően összeszereltek is az Alfa Romeok. Amelyek ismét képesek örömet okozni a romantikus lelkületű autovásárlóknak - ha rajtam kívül is maradtak még ilyenek....

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.05.13
Különlegesen kifinomult V8-as szívómotorral, karbon motorháztetővel és egyedi díszítésekkel láttak....
2024.05.13
A III. kerületi rendőrök közúti ellenőrzésén akadt fenn az a motoros, aki büntetőpontokat és....
2024.05.13
Az autók belső terének 99%-a rákkeltő anyagokat tartalmaz.   ..
2024.05.13
Karambol törént ma kora reggel Balatonfőkajárnál, a 710-es főút érintett szakaszát teljes....
2024.05.12
A nyolcszoros világbajnok 7,9 másodperccel előzte meg a Hyundai versenyzőjét, Ott Tänakot. ..
2024.05.12
A MÁV-Start a vakáció előtt már egy hónappal, május 13-tól az előszezoni menetrend szerint,....
2024.05.12
A kormány marad, de kecsesebb arcot kap és változik a fénytechnikája. ..
2024.05.12
A heti rajzunk készítője Kelemen István. Rajzának címe: Így marad tiszta az autó. ..
2024.05.12
Úgy tűnik, hogy a Toyota Gazoo Racing zakatoló vonatán nincs fék, ugyanis kiterjedt sport- és....
2024.05.12
Hat jármű sérült a közlekedési balesetben a Róbert Károly körúton – írta a katasztrófavédelem. ..